[ 4 berichten ] 
 Titel: Hoeveel watt voor belichten achtergrond?
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Jun 2012 08:27 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Hey allen,

In navolging van mn vorige vraag over het 100% witte achtergrond fotograferen, ben ik er wel achter dat ik gewoon te kort lampen heb. Ben me aan het oriënteren.

Nu is mn vraag, ik heb aan de voorkant 2 lampen staan, dienen de lampen om de achtergrond de belichten van het zelfde aantal wattage te zijn?

Voor heb ik nu 2 x 300 watt lampen, kan ik voor de achtergrond dan wegkomen met 200 watt lampen? Of moeten die ook 300 watt zijn?

Hoor graag, dan kan ik overgaan tot aankopen.

Thanks, Mark
Ik kna 300 aanslgfen epr minuuy tikkken.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Jun 2012 11:25 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Je moet twee stops licht of meer hebben dan je key light om de achtergrond wit te krijgen!
Neem aan dat je dat niet krijgt met lampen die minder watt hebben als je de ander op vol vermogen gebruikt!
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Jun 2012 11:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb 2x 150w lampen met softbox op de achtergrond staan. Achtergrond is 2m70 breed. gaat goed als je niet full body fotografeert. Dus tot zo'n 1m50 hoog. anders heb je al snel een striplite/striplight of zo iets nodig.
| Canon | Bronica | Polaroid |  |

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Jun 2012 11:57 
 Profiel
er is geen regel voor hoeveel watt. Als je de lampen dichterbij of verder weg zet vergroot of verklein je de hoeveelheid licht.

Dus als je achtergrond te licht is (dan overstraalt het je onderwerp) zet je de achtergrond verder weg of je backlights verder weg van de achtergrond. Gebruik stukken zwrt katon oid om direct licht van je baklights op je onderwerp te voorkomen.

Een aardige regel is dat het licht op de achterkant van je voorwerp gelijk is aan het licht aan de voorkant. (bij voorkeur meten met opvallend licht, maar dan heb je wel een lichtmeter nodig)

1,5 stop meer op je achtergrond is voldoende om de boel wit te blazen meer kan ook maar dan is het belangrijk dat je niet te veel licht op je voorwerp laat vallen.

Kortom met continue licht is het continue schuiven met onderwerp en lampen een must.

oh ja wellicht overbodig, maak en WB preset. en zorg ervoor dat het daglicht geen bijdrage levert aan je belichting, een zo correct mogelijke WB is heel lastig met menglicht

Licht Donker  
.
Forumindex » Belangrijke zaken » Tips en Truuks
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 4 berichten ] 

Grijswaarden