[ 10 berichten ] 
 Titel: Hoe krijg je een 100% volledig witte achtergrond (packshot)
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Jun 2012 13:50 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Goeiedag!

Ik heb me sinds enige tijd toegelegd op het packshot/productfotografie verhaal.

Alleen vraag ik me nu toch echt af hoe andere packshot fotografen het voor elkaar krijgen om de foto's te maken met een 100% witte achtergrond. Absoluut schaduwloos dus. Ik krijg het wel redelijk wit zonder het object aan te tasten maar er zit toch altijd een paar % kleur in, en dat stoort. Het is zichtbaar. Ik moet de beelden eigenlijk altijd nog vrijstaand maken wil ik echt alleen het object zichtbaar hebben.

Ik schiet met een Canon 550D, 2 x 300Watt Falcon Eyes studio flitsers.
Verder heb ik een opname tent van 1 bij 1 meter, en heb het ook geprobeert met een achterwand die bij de flitsset zat. Dus qua gear zit het wel redelijk goed denk ik, nu de techniek nog. :-)

Wel zie ik bij andere fotografen dat ze meer lampen gebruiken dan ik heb, en dan met name om achter het object te belichten/flitsen.

Zit hier het verschil in? en krijg ik het daarom niet voor elkaar of zit het in de instellingen van de camera o.i.d?

Ik hoop dat iemand me enige duidelijkheid kan verschaffen.
Mijn dank is groot.

gr Mark Visser
Ik kna 300 aanslgfen epr minuuy tikkken.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Jun 2012 13:52 
 Profiel
De achtergrond gewoon 'kapot flitsen'; dus overbelichten.
Wie dit leest is een zwartkijker.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Jun 2012 13:55 
Gebruikers-avatar
 Profiel
En klaar... :-) Dank je wel T.o.m.

Dus het ligt hem dus in een te kort aan lampen/licht?

Je flitst dus, vanaf boven gezien, achter het product langs de achtergrond aan gort?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Jun 2012 14:07 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Is het niet ook zo dat als je te hard flitst de achtergrond gaat overstralen? Dat je zegmaar een witte gloed langs de randen van je onderwerp krijgt?

Dan moet je zegmaar nét overbelichten, en anders naderhand wat photoshoppen. Onderwerp vrijmaken, nieuw bestand met witte achtergrond en daarin plakken.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Jun 2012 15:13 
 Profiel
Je achtergrond wat verder wegzetten wil ook helpen. Dat overstralen ben je dan kwijt, samen met eventuele ongewenste reflecties die van je achtergrond komen.
Wie dit leest is een zwartkijker.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Jun 2012 15:30 
Gebruikers-avatar
 Profiel
passievrucht schreef:

Is het niet ook zo dat als je te hard flitst de achtergrond gaat overstralen? Dat je zegmaar een witte gloed langs de randen van je onderwerp krijgt?

Dan moet je zegmaar nét overbelichten, en anders naderhand wat photoshoppen. Onderwerp vrijmaken, nieuw bestand met witte achtergrond en daarin plakken.

Correct. Tom geeft daarvoor een goede suggestie. Ook photoshop kan prima. Vrijmaken en nieuw bestand is wel erg photoshop 1.0 :) Je kan met een selectie en levels gewoon in 1 bestand heel vlot de boel wit maken.
nikon d810, veel glaswerk en profoto flitsers.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Jun 2012 16:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
http://www.zarias.com/white-seamless-tutorial-part-1-gear-space/ zoiets makkelijk voor je?
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Jun 2012 07:46 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Dank voor de reacties. Het is dus uiteindelijk de bedoeling dat ik niets meer hoef te shoppen. :-)

Ben al een beetje aan het proberen en moet zeggen dat ik de slagschaduw aan de achterzijde aardig weg weet te krijgen. Alleen krijg ik nu aangevreten witte randen rond het object waar jullie het al over hadden. Ik moet wel vermelden dat ik nog steeds maar 2 lampen heb. Ik denk dat ik een stuk verder kom als ik er 1 of 2 lampen bij ga halen.
Wel heb ik 1 flitser afgeplakt, zodat ik een harde licht- en schaduwlijn krijg en deze strak achter het object langs krijg.
Hiervan was ook al zichtbaar het resultaat. Langzaam aan komen we er wel.

We stoeien verder.

gr Mark

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Jun 2012 07:46 
Gebruikers-avatar
 Profiel
@Flipperkoning, jouw linkje moet ik nog even doorlezen, ziet er interessant uit! Dank je.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Jun 2012 10:38 
Gebruikers-avatar
 Profiel
2. Lights :: Three lights are pretty much the minimum you are going to need for this.

Duidelijk, een te kort aan lichtbronnen bij mij dus.

Licht Donker  
.
Forumindex » Belangrijke zaken » Tips en Truuks
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 10 berichten ] 

Grijswaarden