[ 15 berichten ] 
 Titel: Bedankfoto na een bruiloft : wel of niet?
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jun 2012 20:44 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Beste DPZ-ers,

Sinds ik nu een aantal bruiloften heb gefotografeerd en wat gesprekken heb gevoerd met bruidsparen komt steeds vaker de vraag of er een bedankfoto uitgedeeld kan worden.

Enthousiast riep ik de eerste keer 'ja!'

Ik kocht mooi papier, van Hahnemühle en maakte er mooie kaartjes van met mijn Epson printer. Tot ik erachter kwam dat ik wel 2 á 3 uur bezig was met printen, snijden etc. en dan moesten de kaartjes nog afgeleverd worden.

Naar de mediamarkt ofzo gaan is voor mij geen optie, het is toch een visitekaartje van je bedrijf natuurlijk.

Hoe regel je zoiets? Zie ik iets over het hoofd?

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Bedankfoto na een bruiloft : wel of niet?
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jun 2012 21:19 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Even heel praktisch: spreek af dat je een mooie foto met een kort tekstje erin per mail aanlevert aan de ceremoniemeester. Die doet dan de rest.

Geldt voor zowel een uit te delen foto tijdens de dag zelf als een foto achteraf.
I keep you in the holes!!

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jun 2012 21:43 
 Profiel
Iets beters zoeken dan de Mediamarkt? Eénuurafdrukken zijn bijna nooit geweldig, maar er is best wat redelijks te krijgen. Sterker nog, een foto die je fatsoenlijk aanlevert bij de HEMA komt er prima uit hoor. Ja, op dun flubberpapier, dat wel. Het is wel goedkoper en sneller dan zelf doen.
Wie dit leest is een zwartkijker.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Jun 2012 22:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik lever bij de meeste bruiloften bedankfoto's, die print ik met een dye sublimation printer, gaat behoorlijk snel (15 seconden per foto) prima kwaliteit. (Mitsubishi CP 9550DW)

Het is goedkoper dan laten printen en ik heb het kleurbeheer en de kwaliteit in eigen hand.

Als een bruiloft wat verder weg is, maak ik de opmaak op de laptop en print ik de bedankjes in een restaurant.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Jun 2012 07:52 
 Profiel
Goedkoper dan laten printen? Die printer kost bijna 2k.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Jun 2012 08:02 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Nee, ik begin er niet aan. Teveel gedoe. Bruidspaar krijgt bij mij op kotre termijn een aantal foto's die ze naderhand zelf op kunnen sturen als bedankje.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Jun 2012 08:41 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Als je het goed organiseert is het niet veel gedoe hoor. De prijs van de bedankjes pas je aan aan de hoeveelheid moeite die je investeert.
Al heb ik ooit op een onbekende locatie moeten printen. De uitbater van het etablissement gaf me een plaatsje bij de gasten, iets anders had hij niet. Laat ik zeggen dat het geluid van de printer de feestvreugde niet vergrootte...

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Jun 2012 08:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Par_Martinos schreef:

Als je het goed organiseert is het niet veel gedoe hoor. De prijs van de bedankjes pas je aan aan de hoeveelheid moeite die je investeert.
Al heb ik ooit op een onbekende locatie moeten printen. De uitbater van het etablissement gaf me een plaatsje bij de gasten, iets anders had hij niet. Laat ik zeggen dat het geluid van de printer de feestvreugde niet vergrootte...

Dan zit je niet echt op je gemak de kaartjes te printen.. :D

Bedankt voor de tips allemaal. Zelf een printer meenemen vind ik nogal een gedoe. Ik ga er maar eens goed over nadenken... misschien een fotozaak in de buurt zoeken ofzo.. Of toch maar helemaal skippen.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Jun 2012 08:59 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Een fotozaak in de buurt van de trouwlocatie is voor mij een noodoplossing. Je bent je winst namelijk kwijt omdat de desbetreffende concullega de volle prijs rekent. Dan rijd ik liever heen en weer naar een dichtbijzijnde afdrukcentrale a la profotonet.

Laatst gewijzigd door Par_Martinos op 10 Jun 2012 10:55, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Jun 2012 09:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Daar kan je toch rekening mee houden in je prijs? Geef je gewoon van te voren aan wat de kosten van zo'n kaartje zijn.
Anyway, onlangs van te voren een drukker gemaild of het mogelijk was om bedankkaartjes gelijk te laten drukken, in de buurt van een bruiloft. Was geen probleem. Vooraf de tekst geregeld, op de dag zelf de foto erbij gezet, en vervolgens de ceremoniemeester naar de drukker gestuurd.
5D | 17-40 | 50 | 85 | 90 | 70-200 | Website

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Jun 2012 10:45 
 Profiel
Par_Martinos schreef:

Een fotozaak in de buurt van de trouwlocatie is voor mij een noodoplossing. Je bent je namelijk winst kwijt omdat de desbetreffende concullega de volle prijs rekent. Dan rijd ik liever heen en weer naar een dichtbijzijnde afdrukcentrale a la profotonet.

De volle prijs voor een afdruk? Bij 50 afdrukken ligt dat toch wel onder de 50ct/stuk. Als je daardoor je winst kwijtraakt reken je te weinig. :)

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Jun 2012 10:56 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
T.o.m. schreef:

Goedkoper dan laten printen? Die printer kost bijna 2k.

Ik heb hem voor minder dan 1K, ex. b.t.w. gekocht. Natuurlijk is de aanschaf duur, maar die heb je er na een aantal bruiloften wel uit. Daarna print je voor rond de 12 cent per afdruk.

Vind het vooral belangrijk dat ik zelf de controle houd op de kwaliteit, voorheen liet ik het ook vaak bij een fotozaak in de buurt van de bruiloft afdrukken, maar soms was de kwaliteit echt onacceptabel. Het is vaak ook een visitekaartje en levert bijna elke keer wel weer nieuwe klanten op. Daarom moet de kwaliteit goed zijn.

Door op een laptop al wat sjablonen te hebben opgemaakt kun je in een rap tempo de opmaak maken (15 minuten), daarna doet de printer de rest.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Jun 2012 11:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
't Is altijd te weinig ;-) Als ik het in eigen beheer afdruk of ik laat het doen, dan scheelt dat een slok op een borrel. Eigenlijk dus wat Pieter zegt :-P

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Jun 2012 19:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Nou ik neig toch een beetje naar de foto naar een fotolab in de buurt mailen en de kaartjes op te laten halen door oom Hans. Ofzo.

En het gewoon als extra service te zien. Iedereen krijgt tenslotte een foto van je mee naar huis.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Jun 2012 09:06 
 Profiel
Is het dan niet wat om een lijstje op te stellen met fotolabs die goed zijn? Iedereen kent er wel eentje in zijn buurt, maar als je buiten je regio werkt is het lastig zoeken.

Licht Donker  
.
Forumindex » Belangrijke zaken » Tips en Truuks
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 15 berichten ] 

Grijswaarden