[ 11 berichten ] 
 Titel: Mini album
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Mei 2012 21:04 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Misschien zijn mijn Google-skills slecht of kan ik niet de juiste zoekwoorden vinden maar ik ben op zoek naar het volgende:

Afbeelding

Op de site worden het mini albums genoemd maar dat levert weinig resultaat op.
Zover als ik kan zien is het digitaal bedrukt/geprint.

Verka heeft ook iets vergelijkbaars alleen is dit met foto-afdrukken.

Afbeelding

Wie kan mij verder helpen?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Mei 2012 21:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Floricolor heeft dit in het assortiment, daar heet het Babyfolio. Stuur me een PB als je de catalogus wilt inzien.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Mei 2012 21:21 
Gebruikers-avatar
 Profiel
google op leporello

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Mei 2012 09:25 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bedankt voor de reacties.
Die van Floricolor is inderdaad ongeveer wat ik voor ogen heb. Zijn er geen NL bedrijven die iets soortgelijks leveren?
Leporello zie ik niet in digitale variant. En wil op dit moment het liefst niet met afdrukken gaan werken.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Mei 2012 12:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Tegen de prijzen van Floricolor kan voorlopig geen enkele NL-leverancier op. Zelfs met de verzendkosten vanuit Portugal meegerekend.
Kijk snel op arnohoogwerf.nl

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Mei 2012 12:49 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dat geloof ik graag.

Maar zoals ik het begrijp moet ik er verplicht 3 afnemen bij elke bestelling? Zijn dit verplicht 3 x dezelfde?

Templates gedownload en met Google Vertalen word het allemaal wel redelijk duidelijk. Voorkant & achterkant is dezelfde template maar moet je dus wel als voor- en achterkant opsturen. 2 templates voor binnen spreken voor zich.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 Jun 2012 22:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Het loopt niet bepaald soepel met floricolor.

De eerste vertraging was dat ik alles had verstuurd in PDF-formaat terwijl ze de bestanden in jpeg-formaat willen.
Helaas duurde het 2 dagen voordat ze met die reactie kwamen. Alles opnieuw geupload en duurde het twee dagen voordat er "in production" bij kwam te staan.

Na een ruime week "in production" maar gevraagd wat de status was. Het was bijna klaar en zou een factuur ontvangen. Dit duurde ongeveer 4 dagen maar geen factuur. Vandaag weer gemaild en een factuur ontvangen maar nergens een IBAN/rekeningnummer te bekennen op de factuur...

Heb er nog wel vertrouwen in maar erg snel gaat het tot nu toe niet.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Jun 2012 11:22 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dat eerste had je zelf natuurlijk kunnen voorkomen door eerst even de aanleverspecificaties door te lezen. Overigens zijn er maar erg weinig albumdrukkers die PDF accepteren/ondersteunen. En als het dan verkeerd aangeleverd is, ga je gewoon weer achteraan in de rij. Die vertraging snap ik dan wel weer. Daarnaast hebben ze erg veel feestdagen in Portugal, en zijn ze hier (ik zit er nu toevallig) behoorlijk laid back. IBAN nummer is inderdaad slecht dat dit niet vermeld staat op de factuur. Als je die eenmaal hebt, loopt het wel sneller. Ik heb bijv. vorige week woensdag een album aangeleverd (vintage collection met floribox), en deze wordt vandaag afgeleverd in NL.
Kijk snel op arnohoogwerf.nl

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Jun 2012 12:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Neem het ze ook niet kwalijk dat wanneer ik iets verkeerd aanlever dat ik achteraan in de rij kom te staan. Alleen de late reactie vind ik dan wel weer wat van. Had inderdaad een mail ontvangen waar sowieso al 4 feestdagen stonden vermeld dus daar zijn ze zeker goed in.

Mini-albums inmiddels goed ontvangen.
Mijn bevindingen:

Verzending
+ Netjes driedubbel verpakt dus kans op beschadigingen tijdens de reis van PT naar NL is nihil.

- Vind 16 euro toch best veel voor 3 boekjes van 3 euro. Begrijp dat het nou eenmaal zo is maar het is moeilijk te verrekenen met de klant.

Uiterlijk
+ Inschuifhoesje past er mooi om heen
+ Nette vouwlijnen en zitten op de plek waar ze horen. (dus niet de een foto nog net te zien is aan de andere kant van de vouwlijn)

- Hardcover is witter dan het inschuifhoesje
- Geen fotopapier en niet echt hoogwaardig geprint

Bestellen

+ FTP werkt prima

- Verplichte afname van 3 albumpjes.
Betekend dus wanneer een klant er maar 1 afneemt ik toch minimaal 3 albums moet bestellen.

Al met al vind ik het dus een leuk idee maar zal het waarschijnlijk niet aan gaan bieden aan mijn klanten.
En waarom niet?

Totaalbedrag 25 euro voor 3 albums incl verzending. Daar kan ik mee leven.
Maar als de klant er maar 1 wil, wil hij/zij ook maar voor 1 betalen.
Betekend dat 1 album dus minimaal 25 euro moet gaan kosten voor de klant. Naar mijn idee is dit teveel.
Komt nog eens bij dat ik de kwaliteit van de foto's niet denderend vind.

Is dit begrijpelijk of denken er mensen heel anders over?

Edit: Zal nog even een aantal foto's maken en hier plaatsen.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Jun 2012 14:10 
 WWW  Profiel
Frankovic schreef:

Totaalbedrag 25 euro voor 3 albums incl verzending. Daar kan ik mee leven.
Maar als de klant er maar 1 wil, wil hij/zij ook maar voor 1 betalen.
Betekend dat 1 album dus minimaal 25 euro moet gaan kosten voor de klant. Naar mijn idee is dit teveel.

Ik zou dat gewoon aan de klant aanbieden, en duidelijk maken dat het bij minder dan 3 erg duur wordt, maar dat jij daar niks aan kunt doen. Kan de klant zelf kiezen in plaats van dat jij die keuze voor hem maakt.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Jun 2012 14:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Daar zit wat in, Reinoud. Dat stukje ondernemerschap moet ik nog wat beter ontwikkelen :)

Licht Donker  
.
Forumindex » Belangrijke zaken » Tips en Truuks
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 11 berichten ] 

Grijswaarden