[ 17 berichten ] 
 Titel: Vintage Trouwalbum
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Mei 2012 13:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hallo DPZ-leden,

Ik ben op zoek naar een goede leverancier van vintage trouwalbums:

Afbeelding

Bron: Stralendinbeeld.nl

Wie heeft er ervaring mee en kan me wat meer vertellen over opmaak en levertijd?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Mei 2012 13:25 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Wat is daar vintage aan? ;)

I know, zo noemen ze het bij floricolor. En die preeg die niet altijd recht is, is ook floricolor's kenmerk. Net als warrige communicatie trouwens. Maar als je ze even mailt (portugal) kan kom je daar vanzelf achter en weet je gelijk wat t kost en hoe lang t duurt.
nikon d810, veel glaswerk en profoto flitsers.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Mei 2012 13:59 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bedankt Kissy!

Begrijp al uit je reactie dat het niet zonder slag of stoot gaat. Maar heb in elk geval gevonden wat ik zocht.

Zijn er ook leveranciers van trouwalbums waar je wel vertrouwen in krijgt als je hun website bezoekt? Vind het over het algemeen bar en boos gesteld met de overzichtelijkheid en duidelijkheid op die pagina's.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Vintage Trouwalbum
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Mei 2012 16:00 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Heb goede ervaringen met Floricolor, ze reageren snel op mails en ik vind de albums van goede kwaliteit.

Na het plaatsen van een order wordt er binnen twee weken geleverd. Hun website is inderdaad niet super, maar die heb je verder ook niet nodig, ze hebben gratis een set stalen met leersoorten en een mooie catalogus met al hun producten. Het uploaden gaat snel en hun albumsoftware werkt prima.

Je kunt ook zelfs spreads opmaken in eigen software (PS of InDesign) en versturen via de uploadsite.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Mei 2012 12:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Heb zojuist de inlog-gegevens ontvangen. En dat zonder KVK-nummer.
Zou ik nu iets bestellen dan betaal ik 23% extra. Tegen de tijd dat ik wel een KVK-numemr heb hun weer even een mailtje sturen dan passen ze mijn gegevens aan.

Tot dusver dus nette communicatie en dat geeft wel weer vertrouwen.

Nu een prijs-kwaliteit-vergelijking tussen Profotoboek en Floricolor en ik ben weer een stapje verder :)

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Vintage Trouwalbum
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Mei 2012 14:00 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Profotoboek ben ik mee gestopt omdat het eerste blad steeds iets krom trok, ze hebben dit toen opgelost door het blad twee keer zo dik te maken, maar dat vind ik niet mooi. Daarnaast heeft Floricolor veel meer keuze in type covers en leersoorten. Ook de Floribox vind ik een erg mooie verpakking voor een album, een box in dezelfde leersoort als het album.

De prijzen van Floricolor zijn ook nog eens lager en het verzenden vanuit Portugal gaat even snel, donderdagmiddag versturen betekend vrijdagochtend in huis.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Mei 2012 14:46 
 WWW  Profiel
Hoe werkt dat bij Floricolor? Weer een eigen ontwerp programma (of zelf doen in PS/Indesign)?

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Mei 2012 14:51 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
reinoud schreef:

Hoe werkt dat bij Floricolor? Weer een eigen ontwerp programma (of zelf doen in PS/Indesign)?

pieter82 schreef:

Het uploaden gaat snel en hun albumsoftware werkt prima.

Je kunt ook zelfs spreads opmaken in eigen software (PS of InDesign) en versturen via de uploadsite.

:D
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Mei 2012 14:53 
 WWW  Profiel
ah ok, had ik even overheen gelezen. Ik hoop wel dat het opschiet met de booksmodule in Lightroom, zowel qua functionaliteit als aanbieders. Het zou wel fijn zijn als je in 1 tool alles kunt opmaken en *daarna* kunt kiezen welke boektoko je neemt....

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Mei 2012 21:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Houd er wel rekening mee dan Floricolor met een soort van laserprints werkt, dit t.o.v. chemische afdrukken zoals bij de duurdere aanbieders. Is niet heel erg, maar je afdrukken vallen daardoor iets donkerder uit dan je misschien zou willen. Zelf is dit voor mij een van de redenen om liever niet met Floricolor te werken. Maar ja, die prijzen zijn echt belachelijk laag en de kwaliteit die je ervoor krijgt is prima. De vintage-collectie (inclusief Floribox-bewaardoos in dezelfde stijl) is erg fraai en verkoopt bij mij erg goed. Qua vlekken adviseer ik dan wel de lichtere omslagkleuren te kiezen; de donkere groen en bruin vertonen vrij snel lichte vlekken.

Afbeelding

Meer foto's op http://www.arnohoogwerf.nl/blog/vintage-trouwalbum

Hecht je niet veel waarde aan de bewaardoos en wil je betere prints, kun je ook kijken bij Jiggy Albums (http://www.jiggyalbums.eu). Die levert ook linnen albums met reliëfbedrukking tegen vergelijkbare prijzen, maar zitten kwalitatief net ff beter in elkaar. Wel eerst een account aanmaken op hun site voor een goed prijsoverzicht, anders krijg je te hoge prijzen te zien (dit om consumenten om de tuin te leiden).

PS: Zowel bij Jiggy als bij Floricolor kun je je album-spreads als losse jpg's aanleveren. Heerlijk wanneer je handig bent met InDesign en niet afhankelijk wil zijn van die crappy albumsoftware van veel aanbieders.
Kijk snel op arnohoogwerf.nl

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Mei 2012 21:30 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kissyfur schreef:

En die preeg die niet altijd recht is, is ook floricolor's kenmerk.

Dit baseer je op eigen ervaring of alleen op de zeurtopics op Facebook? Ik heb inmiddels diverse albums uit deze serie verkocht, en nog geen last gehad van scheve preeg.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Mei 2012 06:52 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Radar schreef:

Kissyfur schreef:

En die preeg die niet altijd recht is, is ook floricolor's kenmerk.

Dit baseer je op eigen ervaring of alleen op de zeurtopics op Facebook?

En En
nikon d810, veel glaswerk en profoto flitsers.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Mei 2012 07:56 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Radar schreef:

Houd er wel rekening mee dan Floricolor met een soort van laserprints werkt, dit t.o.v. chemische afdrukken zoals bij de duurdere aanbieders.

Dit is me nooit opgevallen, zie geen verschil met die van Profotonet, was in de veronderstelling dat het dezelfde soort afdrukken waren.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Mei 2012 08:17 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Het is op zich ook niet erg hoor (al weer ik niet hoe het zit met evt. verkleuringen na x-aantal jaar) en heeft zelfs ook z'n voordelen, waarbij je minder last hebt van magenta verkleuringen in de vouw. Alleen wanneer je dezelfde afdrukken vergelijkt in een album van bijv. Vakcolor of Profotonet zul je zien dat die een stuk lichter/frisser ogen. Je kan er rekening mee houden door ze iets lichter aan te leveren.

Wellicht is dit nog handig: Op mijn site staat een overzicht met aanleverspecificaties van veel bekende (trouw)albumdrukkers: www.arnohoogwerf.nl/albums/aanleverspec ... rouwalbums.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Mei 2012 10:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Radar schreef:

Wellicht is dit nog handig: Op mijn site staat een overzicht met aanleverspecificaties van veel bekende (trouw)albumdrukkers: http://www.arnohoogwerf.nl/albums/aanle ... rouwalbums.

Kijk, daar heb je nog eens wat aan. Bedankt voor de link.

Hoe handig moet je zijn met Indesign om het daarmee te kunnen maken?
Met Rectangle Frame Tool layout maken en daar de foto's in plaatsen gaat me wel lukken.

Heb gisteren een e-mail naar het bruidspaar verstuurd om te kijken wat hun van het Vintage Album vinden.
Ben benieuwd.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Mei 2012 11:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Radar schreef:

Vakcolor of Profotonet zul je zien dat die een stuk lichter/frisser ogen. Je kan er rekening mee houden door ze iets lichter aan te leveren.

Dank voor deze info, bij het vergelijken valt het me inderdaad op. Is het niet mogelijk dat zij dan hun profiel zodanig aanpassen dat dit verschil verholpen wordt? Iedereen moet daar dan toch last van hebben?

Handig overzicht op je site, heb me ook aangemeld bij Jiggy, ziet er goed uit, ben benieuwd naar het kwaliteitsverschil tussen Floricolor en Jiggy.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Jul 2012 12:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Inhakend op dit topic; heeft iemand hier ervaring met de linnen omslagen van Vakcolor? Ik wil eigenlijk geen Floricolor meer leveren i.v.m. tegenvallende afdruk- en afwerkkwaliteiten en liever bij één drukker blijven. Met de lederen omslagen van Vakcolor heb ik zeer goede ervaringen, en zie dat ze ook linnen omslagen leveren die ook voorzien kunnen worden van tekst. Kan daar verder alleen niets over terugvinden.

Licht Donker  
.
Forumindex » Belangrijke zaken » Tips en Truuks
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 17 berichten ] 

Grijswaarden