[ 7 berichten ] 
 Titel: Welke makeup gebruik jij voor mannen?
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Feb 2011 21:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Aangezien de dames normaliter worden voorzien/zichzelf kunnen voorzien van makeup ben ik wel benieuwd hoe ver jullie hierin gaan bij de heren.

Het doel wat ik voor ogen heb is redelijk basic, enkel wat rode vlekjes, vlekken onder de ogen en glimmende huid verminderen. Op deze manier bespaar ik tijd met bewerken en geef de man toch een frisse/vlotte uitstraling.

Daarnaast wil ik zelf in staat zijn om het eea aan te brengen of in ieder geval aan te bieden om zo niet afhankelijk te zijn van visagie.

Voor zover mijn makeup kennis gaat zou ik hier in de hoek van de consealer en/of foundation moeten zoeken.(mascara en eyeliner is niet nodig voor het beeld wat ik voor ogen heb)
Dit is echter in diverse kleuren en geuren verkrijgbaar maar ik ben niet van plan om een extra tas makeup mee te nemen.

Wie heeft de gouden tip om met wat basis producten toch een verschil te maken?
Zit er nog veel verschil in poeders/smeersels en de diverse merken?

Dit is dus eigenlijk meer een verkapt "what's in your bag" topic ;)

Alvast bedank voor jullie input.
Je weet niet wat je niet weet?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Feb 2011 22:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ok, hier komt ie:

Stap 1 is een concealer, dat is voor lokale aanpassingen, om het maar even in fotografen-termen te houden ;) Ik ben erg tevreden over de concealer van Catrice, kost 2,5 stuiver bij de Kruidvat en doet wat zijn werk prima. Maar welk werk dan?
-Het groene vakje is om rode vlekjes mee te neutraliseren
-De roze daarnaast is excellent om kringen onder de ogen mee op te lichten. Dit werkt echt GENIAAL, de ogen lijken 300% frisser en uitgeslapener met dit ding. Verdient een Nobelprijs wat mij betreft.
-De drie vakjes daarnaast zijn gewoon voor andere oneffenheden, en je kiest de kleur nav de huidskleur van het model (logisch he :))

Let wel: de concealer moet je ALLEEN gebruiken als je er daarna een losse poeder overheen gooit. De concealer heeft nl een glanzend aspect, en dat wil je juist niet hebben op de foto.

Stap 2 is dus een poeder, om de huid mat te maken. Ik gebruik graag de Pure Powder van Maybelline, die dekt goed maar kit de boel niet meteen dicht. Dit is een samengedrukte poeder, die breng ik op met een donsje. Er zijn ook losse poeders verkrijgbaar, die moet je opbrengen met een poederkwast. Handig aan een pressed powder vind ik dat je het gerichter/lokaal kan aanbrengen; bij een losse poeder dwarrelt het al gauw over het zwarte shirt van het model en dan moet je daar weer wat op verzinnen.
Okee, hierna is de huid van je model mooi egaal maar ziet ze er eerlijk gezegd ook een beetje uit als een lijk. Daarom volgt....

Stap 3, waarbij je de blusher aanbrengt. Dit is ook een soort pressed powder, maar dan met een kleurtje, ik vind de huismerklijn van de Etos erg prima hiervoor. Dit gebruik om de wangetjes wat kleur terug te geven, maar ik weet niet echt hoe je dit bij een man goed kunt aanbrengen zonder dat het een 'extreme make-up' shoot wordt, maar misschien moet je hiermee ff bij jezelf experimenteren ;-)

Okee, tot zover de basics. Ik ben geen professioneel visagiste, maar heb wel een cursusje gevolgd bij een professioneel visagiste en daar heb ik toch wel wat opgestoken, dus vraag maar raak als je nog wat wilt weten. Maar als er hier mensen zijn die er meer verstand van hebben, moet je vooral ook naar hen luisteren hoor, ik ben er niet in afgestudeerd :twisted:
5DmkII | 40D | 17-35mm F2.8 | 24-105 F4 | 35mm F1.4 | 50mm F1.4 | 85mm F1.8 | 90mm F2.8 | 70-200mm F4 IS

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 Mrt 2011 08:23 
Gebruikers-avatar
 Profiel
als iemand na stap 2 poeder een lijk lijkt, heb je dan niet de verkeerde kleur poeder? Ik dacht dat blushes vooral vorm in het gezicht aanbrengt, en rode wangetjes bij oude vrouwen of tieners
nikon d810, veel glaswerk en profoto flitsers.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 Mrt 2011 21:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Met blush kun je inderdaad wel enigszins vorm aanbrengen in het gezicht, maar eigenlijk zijn er maar 2 opties: ofwel je gaat voor de diva-look, dan breng je de blusher aan op/onder het jukbeen; of je smeert het op de appeltjes van de wangen, voor de frisse girl next door look.

Als je het gezicht echt netjes wilt shapen (=jargon), dan moet je dat eigenlijk met verschillende tinten poeder doen: licht voor de elementen die je naar voren wilt halen, donker voor de dingen die wat minder nadruk hoeven te hebben. Hiermee kun je onderkinnen (tot op zekere hoogte) verdoezelen, hoge voorhoofden voorhoofden optisch laten krimpen, neuzen laten slinken, bolle wangetjes meer vorm geven etc. Bijvoorbeeld als je een brede neus hebt, dan breng je de lichte tint aan op de neusrug, en donkerder aan de zijkanten/neusvleugels.

Je merkt het, the sky is the limit :) Maar het is nog niet zo gemakkelijk om dit goed te doen, dus het is wel alleen voor gevorderden 8-)
5DmkII | 40D | 17-35mm F2.8 | 24-105 F4 | 35mm F1.4 | 50mm F1.4 | 85mm F1.8 | 90mm F2.8 | 70-200mm F4 IS

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 Mrt 2011 23:36 
Gebruikers-avatar
 Profiel
je legt nu shapen (dat is gewoon engels hoor :) ) uit, maar ik bedoelde meer dat jij zegt dat t door compact te wit wordt, maar dan gebruik je volgens mij verkeerde compact. Als je gewoon niet wil shapen zou je met enkel foundation/concealer + poeder, of zelfs alleen poeder toch uit de voeten moeten kunnen?
nikon d810, veel glaswerk en profoto flitsers.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 Mrt 2011 09:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ach so... ik wist niet dat shapen Engels was :bonk: Ik zette het erbij voor als mensen het willen googlen ofzo, dat dat de term is ^O_
Anyways, wat betreft de kleur poeder: met 'een lijk' bedoelde ik niet dat diegene daarna lijkbleek is (in dat geval is een iets donkerder tint poeder een bijzonder goede suggestie), maar dat je de normale kleur van de wangen wegpoedert, en dat je dat er weer in terug moet brengen. Ik zou daarom wel altijd een blush gebruiken na een poeder, ieg voor make-up die er 'natuurlijk' uit moet zien.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2011 21:45 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Nadia bedank voor je uitgebreide uitleg, nog even een reactie vanaf mijn kant met enige vertraging.
De door jou gegeven instructies is mij iets teveel van het goede, zodra je over shapen gaat beginnen is het bij mij tijd om de visagie te bellen :P
Zoals Kissy aangeeft zou het toch ook mogelijk moeten zijn om met wat simpele basis ingrediƫnten een quick fix toe te passen zodat je model uitgeslapen en fris en fruitig voor de dag/camera kan verschijnen :D.

Met de instructies uit deze video is volgens mij een acceptabel resultaat haalbaar, je ziet hier ook dat hij na de poeder geen extra product gebruikt voor het shapen/blushen/kleuren.
http://www.youtube.com/watch?v=pqPq6mO7wNQ
Je weet niet wat je niet weet?

Licht Donker  
.
Forumindex » Belangrijke zaken » Tips en Truuks
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 7 berichten ] 

Grijswaarden