[ 29 berichten ] 
 Titel: Hoe vind ik een goede bruidsfotograaf?
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Nov 2012 08:42 
 Profiel
Allereerst: heb dit topic in nieuws geopend omdat ik geen andere afdeling zag waar hij goed past.

Zoals het onderwerp al aangeeft ben ik op zoek naar een bruidsfotograaf. Maar er lijkt een wildgroei aan bruidsfotografen op internet te zijn. De één vraagt nog geen 1000 euro inclusief een klein gedrukt album en een ander durft zelfs 6000 euro te vragen.

Daarom ben ik eigenlijk op zoek naar een manier om een goede fotograaf te selecteren. Wie heeft hier tips voor?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Nov 2012 08:48 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Allereerst een vraag terug, wat is een goede bruidsfotograaf?

- Het bruiloften verzameltopic heb je al gevonden zie ik.. als je daar doorheen bladert zie je van allerlei fotografen foto's, is dat niks?

- Google laat ook veel fotografen zien, misschien zit daar wat tussen. Meestal zie je t aan de 1e foto op de site van de fotograaf al of t wat is denk ik.

- er is een wedstrijd voor bruidsfotografen. Ik vind niet dat je dat per se goede bruidsfotografie laat zien, maar mijn smaak wijkt wellicht ook wat af van die van de jury. http://www.bruidsfotoaward.nl (of http://www.bruidsfotoaward.nl/winnaars2011/index.php :) )

- hier nog een wedstrijd, zonder jury waar alleen fotografen onderling konden stemmen. http://www.detop.eu/trouwfoto-awards-2012/
nikon d810, veel glaswerk en profoto flitsers.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Nov 2012 09:00 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik zie alleen even niet in wat de nieuwswaarde hier van is?
Men hoeft niet naar het verleden terug te gaan om fouten goed te maken, daar is het heden voor.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Nov 2012 09:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Denk da Kissy dat ook durft.....6000 euro vragen :D
Alle repliek is onwelkom mannen!

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Nov 2012 09:29 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
www.arnhemsmeisje.nl

Hier kun je superveel inspiratie op doen voor je bruiloft:)
www.jordyhuijbregts.com // Facebook // Blog // Tumblr (daily updates)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Nov 2012 09:46 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bedenk eerst eens wat je zelf graag wilt.

Wil je een verslag van de hele dag, is alleen het stadhuis voldoende, hou je wel of niet van geposeerde foto's?
Wil je een album? Wil je zelf de foto's kunnen afdrukken?
Is het een belangrijk aspect van de dag of is het niet zo heel belangrijk: wat wil je er aan uitgeven?
Wil je een all-inprijs of juist niet.
Wil je veel details van de dag? Hou je van foto's met humor?
Kies in ieder geval een fotograaf waar je je prettig bij voelt!

De website www.wedspiration.nl is erg leuk om te bekijken.

Succes met je zoektocht!
ik had em ook ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Nov 2012 19:04 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Stop maar met zoeken. Je hebt zojuist een goede bruidsfotograaf gevonden, bel mij maar even: 06 553 683 30
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Hoe vind ik een goede bruidsfotograaf?
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Nov 2012 20:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hier een amerikaanse fotograaf met een amerikaans stijltje. Hij houdt van reizen en fotograferen met als specialiteit bruidsfoto's Scott Jarvie

En anders kun je op dit forum ook op de wereldbolletjes klikken voor de websites om te kijken of daar wat geschikts bij zit. :)
Olympus E-M1 | E-M5 | 17mm f/1.8 | 45mm f/1.8 | 75mm f/1.8 | 12-50mm f/3.5-6.3 Macro

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Nov 2012 21:20 
 WWW  Profiel
Ik doe ook bruiloften maar alleen als het zo goed klikt zodat ik een authentiek persoonlijk boek kan maken. Ik ben niet die bruidsfotograaf uit de gouden gids. Ik doe er ook maar 1 per jaar zo'n beetje, dat houdt het leuk vind ik.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Nov 2012 22:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Tips: ga naar Arnhems Meisje, in het Roze Boekje staan veel goede bruidsfotografen (daar ben ik binnenkort ook in te vinden).

Anyway, mochten die allemaal buiten het budget vallen, wellicht is De Grote Dag bruidsfotografie iets voor jullie (http://www.degrotedag.net) ;-). Per 1 januari 2013 verhoog ik hoogstwaarschijnlijk de prijzen, dus dit is je kans! ;-).

En nu nog even een bijdrage wat ik zelf echt supergoede bruidsfotografen vind, wel een stukje duurder maar absoluut het geld waard:

- Mon et Mine (http://www.monetmine.nl)
- De Bruiloften van Mark Kuipers (http://www.debruiloften.nl)
- Wesley Nulens (http://www.wesleynulens.be/)

Ach ja, ik beveel mijn concurrentie met liefde aan. Dus alsjeblieft Mark :-)
5D III | 5D II | 15 - 30 | 24 - 70 2.8 L II | 35 1.4 | 85 1.8 | 100 L 2.8 IS | 70 - 200 2.8 IS USM L II http://twitter.com/stevie_k |

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Nov 2012 08:22 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik kan Stevie ook van harte aanbevelen. :)

Eigenlijk is elke bruidsfotograaf wel goed trouwens, afhankelijk van je wensen eisen en budget. Ze bestaan allemaal en de meesten doen ook wel een paar bruiloften per jaar, omdat er altijd wel iemand is die t mooi vindt. De een flitst wel, de ander niet.. de een kan wel bewerken de ander niet, enz enz.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Nov 2012 08:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
HK1337 schreef:

Daarom ben ik eigenlijk op zoek naar een manier om een goede fotograaf te selecteren. Wie heeft hier tips voor?

Dat snap ik niet ... Je laat toch iemands portfolio jou overtuigen?

Leuk dat roze boekje. Valt me op dat Mark Kuipers niet tussen de bruidsfotografen staat.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Nov 2012 09:17 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik zal ze eens mailen dat t een schande is :)

(denk dat ze me gewoon niet kennen. Ik heb ze nooit gemaild dat ik er in wil staan en volgens mij zoeken ze niet actief?)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Nov 2012 11:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ze zoeken wél actief. Ik heb er nooit om gevraagd, maar sta er wel in. Inclusief een soort van review die ze zelf gemaakt hebben, waarna je wel de vraag krijgt om een soort van interviewtje in te vullen: www.hetrozeboekje.nl/nl/adressen/arno-hoogwerf
Kijk snel op arnohoogwerf.nl

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Nov 2012 13:01 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
En, levert je dat (veel) bezoekers/klanten op?
5D | 17-40 | 50 | 85 | 90 | 70-200 | Website

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Nov 2012 13:07 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
En, meer ontopic. Ik zou je niet laten leiden door de prijs, maar door de foto's. Als je dan een aantal fotografen geselecteerd hebt, waarvan de stijl je aanstaat, kan je de prijzen en andere eisen naast elkaar leggen (Overigens sla ik nu mijn eigen marketingstrategie in de wind, mijn klanten komen vooral voor m'n prijs).
5D | 17-40 | 50 | 85 | 90 | 70-200 | Website

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Nov 2012 14:08 
 Profiel
Misschien is het een goed idee als je een linkje naar je website plaatst.
Wie dit leest is een zwartkijker.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Nov 2012 14:41 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
LOL gaan de zaken zo slecht? ... Ik moet wel lachen hoe fanatiek sommigen zichzelf hier aanbevelen (tenzij ik de knipoog mis). Dat zou mij persoonlijk als klant eerder afstoten. Ik zou vallen voor de fotograaf die minder desperate overkomt en wiens portfolio mij overtuigt ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Nov 2012 15:04 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Je mist de knipoog.
5D III | 5D II | 15 - 30 | 24 - 70 2.8 L II | 35 1.4 | 85 1.8 | 100 L 2.8 IS | 70 - 200 2.8 IS USM L II http://twitter.com/stevie_k |

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Nov 2012 19:21 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Arno, zoeken ze actief of ben jij connected me ze/haar via socialmedia dingen? En ik kan me voorstellen dat ze jou wel spotten, jij bent ook steengoed natuurlijk.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Nov 2012 12:12 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kissyfur schreef:

En ik kan me voorstellen dat ze jou wel spotten, jij bent ook steengoed natuurlijk.

Dat zal het zijn inderdaad ;)

Volgens mijn Analytics van afgelopen staat Het Roze Boekje op nr. 7 en Arnhems Meisje op 8 van belangrijkste verwijzende bronnen naar mijn site. Of ik er daadwerkelijk bruidsparen aan over heb gehouden weet ik niet, maar merk wel dat veel van mijn bruidsparen bekend zijn met die site.

Ik volg(de) ze wel op Twitter en ben per ongeluk een keer door ze benaderd toen ze eigenlijk hun webmaster (die ook Arno heet) moesten hebben. Zorgde voor een grappig conversatie, en wellicht hebben ze me daardoor onthouden. En wanneer je blogt over een roze trouwalbum scoor je al helemaal punten merk ik. Ben daarna door hun benaderd voor Het Roze Boekje en ook voor de rubriek 'Mijn mooiste trouwfoto' ben ik door hun benaderd. Of ze te veel tijd hebben of écht zo enthousiast zijn weet ik niet, maar de mail die je dan van ze krijgt zit echt heel leuk in elkaar.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Nov 2012 14:12 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hun hele website zit leuk in elkaar en is lekker bijdehand geschreven! Ik kende het niet..

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Nov 2012 14:19 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
San schreef:

LOL gaan de zaken zo slecht? ... Ik moet wel lachen hoe fanatiek sommigen zichzelf hier aanbevelen (tenzij ik de knipoog mis).

Ik moet wel lachen dat voor (goede) reclamefotografen de zaken klaarblijkelijk zo slecht gaan dat zij zich wagen aan bruiloften en anno 2012 nog bruidsparen over de trouwauto-motorkap laten hangen ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Nov 2012 14:40 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik snap de denigrerende houding niet met betrekking tot huwelijksfotografie en zeer zeker die houding niet naar een enthousiast ondernemer die z'n best doet voor een opdracht. (tenzij ook ik de knipoog mis)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Nov 2012 15:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bedoel je mij? OK het zou mij persoonlijk niet aanspreken als klant zijnde. Misschien een ander wel. Maar naast iemands portfolio/kwaliteiten en het prijskaartje moet het ook klikken met de fotograaf. Als je jezelf zo aanprijst, krijg ik eerder het idee met een wat 'arrogant' persoon te maken te hebben. Daar zou ik me niet prettig bij voelen. En natuurlijk hoeft dat helemaal niet zo te zijn, maar als de vijver nogal groot is, zal zo'n eerste indruk (hoe oppervlakkig ook) wel meespelen bij mijn eerste selectie.

Laatst gewijzigd door San op 19 Nov 2012 15:53, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Nov 2012 15:14 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Radar schreef:

Ik moet wel lachen dat voor (goede) reclamefotografen de zaken klaarblijkelijk zo slecht gaan dat zij zich wagen aan bruiloften en anno 2012 nog bruidsparen over de trouwauto-motorkap laten hangen ;)

Auw mij afrekenen op mijn werk... had ik niet van jou verwacht Radar! :)

Ik ben ook geen bruidsfotograaf en ik neem momenteel ook geen opdrachten aan. Staat ook op mijn website dat ik nog in opleiding ben... en ja ik zou selectiever kunnen zijn in wat ik op mijn website plaats (kill your darlings), maar dat is een proces!

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Nov 2012 18:59 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Je mist de knipoog San. En doelde meer op je opmerking over dat zaken slecht gaan en dat je het opvallend vindt dat mensen zich aanprijzen n.a.v. zijn oproep voor een trouwfotograaf. Waarbij je voor mij de indruk wekt (en niet alleen in dit topic) dat je geen trouwfotograaf bent, maar juist een goede commercieel fotograaf. En de trouwfoto vind ik zeker opmerkelijk en totaal niet passen binnen het beeld dat ik van je heb. Zie dit als een compliment ;)

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Nov 2012 22:19 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bedankt voor het compliment dan! :)

Ik had overigens de openingspost niet opgepakt als specifiek een oproep voor een trouwfotograaf. Meer als inleidende info voor een algemene discussie, hoe de juiste fotograaf te kunnen selecteren in de -zoals topicstarter zelf zegt- wildgroei van bruidsfotografen. De eerste paar berichten geven ook de gevraagde tips, zoals de verwijzing naar Arnhems meisje, het Roze boekje, bruidsawards.nl, wedspiration.nl. of DPZ's eigen bruiloft verzameltopic. Maar maakt verder ook niet uit... misschien een wat verkeerd gevallen grapje van mijn kant. Ik ben nu ook wel dominant aanwezig in dit topic als niet-bruidsfotograaf! Maar weer snel back on topic ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Nov 2012 14:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Als tip zou ik nog http://www.fearlessphotographers.com/ toe willen voegen. Die miste ik nog. Erg coole fotografie vind ik...
Canon 5D MIII | Canon 5D MII | Sigma 35 1.4 Art | Canon 50 1.2L | Canon 100 2.8L IS | Canon 17-40 4L | Canon 85 1.8 USM | Canon 40 2.8 STM |Canon 580 EXII | Canon 40D

Licht Donker  
.
Forumindex » Luchtige zaken » Kletspraat
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 29 berichten ] 

Grijswaarden