[ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 Titel: WS Fotografie & Zakelijkheid II "AOV" *ANIMOCHECK*
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Jul 2009 22:12 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Heb je belangstelling om in najaar 2010 deel te nemen aan een dergelijke workshop post het dan in dit topic dan kunnen we zien of er voldoende belangstelling is.

Op veler verzoek starten we dit najaar met een vervolg op de basisworkshop “fotografie en zakelijkheid”. Het is weer een samenwerkingsverband tussen DPZ en Ton Canon. De vervolg-workshop zal door het leven gaan als AOV Fotografen, wat een afkorting is van Algemene Ondernemersvaardigheden voor fotografen. De workshop duurt één dag van 10.30 – 17.00 uur en zal interactiever zijn dan de basisworkshop en is uiteraard volledig afgestemd op fotografie.

Je kunt aan de workshop deelnemen als je:
- de basisworkshop hebt gevolgd
en/of
- ingeschreven bent bij de Kamer van Koophandel

De inhoud van de workshop
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Algemeen
- werken met een eenvoudig ondernemingsplan
- SMART/RUMBA ondernemersdoelen formuleren
- SWOT-analyse maken en ernaar handelen
- Strategie en tactiek bepalen aan de hand van doelen en SWOT

Marketing
- het marketingconcept
- het marketingproces
- de marketingmix (werken met de 4 P’s afgestemd op doelen, strategie en tactiek)
- concurrentie en concurrentieanalyse
- werken met een portfoliomatrix (cash cows, dogs, question marks en stars); niet te verwarren met een fotografenportfolio
- netwerken opzetten en onderhouden
- soorten netwerken en hoe je ze benut

Financieel management
- investerings- en exploitatiebegroting afgestemd op doelen, strategie en tactiek
- financiële ken- en stuurgetallen om je onderneming te beheren en beheersen
- werken met een liquiditeitenprognose

Voorbereiding is niet echt nodig. Wel moet je bereid zijn voor aanvang van de cursus een thuis-opdracht te maken en die een week van tevoren in te leveren. Over het wat en hoe krijg je meer te horen als je deelname definitief is.

Iedereen die deelgenomen heeft krijgt een uitgebreide reader.
Kosten
Dit keer doen we het legaal en professioneel. Je kunt de kosten dus volledig aftrekken en je krijgt uiteraard een factuur. Uit praktische overwegingen krijg je die op de dag zelf.

De kosten bedragen € 99 all-in en ook inclusief de fameuze catering van Ernst. Er is geen BTW van toepassing omdat het fiscaal gezien kan worden als een “opleiding voor een beroep”. Betaling moet uiterlijk één week voor de dag van de workshop binnen zijn.

Plaats
De workshop wordt weer gegeven op de bekende locatie van Ernst in Den Haag, de eerste workshop is op Zondag 27 September en de tweede op Zaterdag 14 November.

Opgeven voor deelname
Stuur een pm aan Triplefox en zet daarin:
- datumvoorkeur (evt. 1e en 2e voorkeur)
- je irl-naam, volledig adres en (mobiele) telefoonnummer
- een gewoon mailadres
- evt KVK nummer

Ernst houdt zoals gebruikelijk op de website de deelname bij en stuurt de informatie door aan Ton van wie je dan verdere gegevens krijgt over de betaling en de thuiswerkopdracht als voorbereiding.

Vragen kun je het beste in dit topic stellen zodat iedereen er wat mee kan.

Zondag 27 September

1. Bart
2. Ytos
3. Icicle
4. yvonnepuntnl
5. Spie
6. Chaseplane
7. Toeval
8. LOIS
9.
10.
11.
12.
13.
14.

reservelijst

15.
16.
17.
18.

Zaterdag 14 November

1. Reinoud
2. boot77
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.

reservelijst

15.
16.
17.
18.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Laatst gewijzigd door Ernst op 26 Jun 2010 12:09, in totaal 34 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Workshop AOV Fotografen Zon 27 Sept en Zat 31 Okt
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Jul 2009 22:17 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Oef, is dit ook voor de 'ontsporende hobbyfotograaf' nog aan te bevelen? :oops: of meer gericht op de volledig doorgeslagen fotograaf die er z'n totale boterham vandaan gaat halen?

Op zich interesse.. maar het lijkt alsof het te diep in gaat op de materie, voor mij althans.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Jul 2009 22:28 
 Profiel
Jurg, de inhoud klinkt mogelijk wat zwaar, maar ik breng het vrij eenvoudig/praktisch. Het is gericht op iedereen die net in de ondernemersstartblokken zit of er net uitkomt met de bedoeling er een deel van zijn/haar boterham mee te verdienen. Ook degenen die al wel (bijna) fulltime bezig zijn, kunnen er iets aan hebben als ze vastlopen in de huidige markt.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Jul 2009 23:12 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ton, geweldig dat je je kennis opnieuw met ons wil delen. Ik doe weer mee. Ernst heeft al een PB van me.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Jul 2009 10:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ah kijk! Een vervolg. Het Peebeetje is de deur al uit, straks nog even vrij vragen bij m'n werkgever en ik ben er weer klaar voor.

Tof!
Take nothing but photographs, leave nothing but footprints

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Jul 2009 14:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ton, zijn er ook nog plannen voor een vervolgworkshop op een iets centralere locatie zoals vorig jaar?

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Jul 2009 15:41 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
PB de deur uit. Voorkeur voor september. Ik zie het antwoord wel tegemoet. Fijn dat dit vervolg er komt trouwens.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Jul 2009 19:19 
 Profiel
Azrael schreef:

Ton, zijn er ook nog plannen voor een vervolgworkshop op een iets centralere locatie zoals vorig jaar?

Daar zijn we wel over aan het nadenken. En als een volle groep in noord/oost haalbaar is, is dat wat mij betreft geen probleem. Probleem is alleen dat ik daar geen geschikte ruimte en catering ken die qua prijs kan concurreren met wat Triplefox vraagt.

Aparte workshop voor zuid zou ook kunnen. Mijn kantoor/studio/cursusruimte is ietsje kleiner (korter) dan die van Ernst met verder dezelfde faciliteiten en ligt bij Eersel onder Eindhoven. Maar ook hiervoor geldt dat alleen een (bijna) volle groep efficient is.

Wat we niet willen is verspreid over het land 4 halfvolle cursusgroepen.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Jul 2009 20:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Uiteraard :) Was de dame van eosdigitaal die destijds de locatie ter beschikking had gesteld niet geïnteresseerd in een vervolgworkshop?

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Jul 2009 21:12 
 Profiel
Mijn aankondiging van de workshop op EOS digitaal is verwijderd omdat ik er a) geen toestemming voor had gevraagd en b) ik dan een bedrag in hun kas moet storten. Aangezien ik geen enkel commercieel belang heb bij deelname van EOS'ers en het alleen als een service zie, vrees ik dat EOS-leden niet meer mee kunnen doen. Ik ga daar echt niet voor betalen.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Jul 2009 21:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
O das jammer, vooral voor hen ;) Maargoed dat wordt offtopic.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Jul 2009 21:29 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Jeetje wat een termen! :lol: Moet ik hier ook een toelatingsexamen voor doen? ;)
PB is onderweg!
Those who mind, don't matter. Those who matter, don't mind.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Jul 2009 21:45 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Nou, als de vervolgcursus wordt gegeven in het zuiden ná 10 oktober (1e workshop), wil ik daar ook graag aansluiten.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Jul 2009 23:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Voorlopig zou ik nog niet op andere locaties rekenen, eerst staan deze dagen op de agenda en ik zou eerder denken aan carpoolen ;)

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Jul 2009 23:41 
Gebruikers-avatar
 Profiel
grrmmm :zucht:

hmmm, dan zou ik voor 31 oktober op willen geven, maar vrouwlief is dan 36-37 weken... moet er nog even over denken.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Jul 2009 15:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik hoop dat het aan de vakantie ligt dat er zo weinig replies op deze workshop komen :?:

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Workshop AOV Fotografen Zon 27 Sept en Zat 14 Nov
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Jul 2009 20:13 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Gezien het aantal views van het topic zal het na de vakantie nog wel wat harder gaan met aanmelden.
Helaas is de 31ste Oktober komen te vervallen, voorlopig zal deze dag doorschuiven naar 14 November.
Mochten er begin September te weinig inschrijvingen zijn om 2 dagen te vullen zal de dag in November wederom doorschuiven maar dan naar het voorjaar (maart/april).

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Jul 2009 20:36 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Misschien een idee om alle deelnemers van de eerste workshop een mailtje te sturen?
Those who mind, don't matter. Those who matter, don't mind.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Jul 2009 21:46 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Icicle schreef:

Misschien een idee om alle deelnemers van de eerste workshop een mailtje te sturen?

Was al een Spammetje aan het voorbereiden :lol: maar thnx voor het meedenken!

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 Jul 2009 23:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hah, ik ben blij dat ik net via mijn werk een stukje HBO Bedrijfskunde heb meegepikt. SWOT, SMART, marketingmix etc., klinkt allemaal nog redelijk bekend in de oren. Ik gooi er ook nog even een KvK seminar tegenaan deze maand en dan is deze vervolgcursus nog wel een idee. Ik meld me nog niet aan, maar denk erover na. :)

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 31 Jul 2009 02:48 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ola Ernst!

Ik doe de 27ste van September mee!
Take nothing but photographs, leave nothing but footprints

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Aug 2009 19:44 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb geen idee wat het allemaal inhoud maar zet mij maar ik wacht het graag af tot er wat mogelijk is iets noordelijkers. Ik kan eventueel wel een mooie ruime lokatie in emmeloord regelen als er interesse voor niet teveel centjes :)
Ik ben het.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Aug 2009 21:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Als ik zo brutaal mag zijn, denk ik dat je dan best lang kunt wachten want het lag voorlopig volgens mij niet in de planning om het noordelijker te houden :)
Men hoeft niet naar het verleden terug te gaan om fouten goed te maken, daar is het heden voor.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Aug 2009 08:18 
Gebruikers-avatar
 Profiel
of zuidelijker :(

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Aug 2009 08:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
OK... er staan voor dit jaar 2 workshops en die zijn in Den Haag [PUNT]
Wie hoopt op zuidelijkere/noordelijkere/oostelijkere locaties.... denk eens aan carpoolen of het OV, wat de toekomst brengt is nog niet duidelijk en voorlopig (lees tot voorjaar 2010) zijn er nog geen concrete plannen voor andere locaties.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 Aug 2009 12:41 
 Profiel
Ben toch benieuwd waarom er zo weinig belangstelling is. Ernst en ik besloten de vervolgworkshop te organiseren, omdat je gerust kunt stellen "op veler verzoek". Ik nader nu het kritieke punt of ik het wel door wil laten gaan. Het kost me nog minstens 100 uur om een didactisch verantwoorde workshop op te zetten, compleet met presentaties, oefeningen, studiemateriaal en een goede reader. Ik ga dat natuurlijk niet doen voor een klein groepje, hoezeer ik dat degenen die nu wel ingeschreven hebben ook zou gunnen.

Nou kan ik legio redenen verzinnen waarom de belangstelling laag blijft. Maar liever zou ik van degenen die eerder aangaven een vervolg te willen, nu horen waarom ze NIET inschrijven of nog twijfelen. Voldoet het programma niet aan de verwachtingen? Zou kunnen, maar dan moet ik dat wel weten want ik kan het nu nog makkelijk aanpassen.

Ik zit niet te wachten op allerlei beschouwingen wat de redenen zouden kunnen zijn. Het gaat mij er even om een reactie te krijgen van degenen die NIET inschrijven.

Voor de goede orde; zakelijk heb ik er geen enkel belang bij. Ik kan goed leven zonder deze bescheiden inkomsten en met een 5DmkII verveel ik me ook echt niet :D

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 Aug 2009 12:49 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik meld me niet aan omdat ik eerst maar eens de eerste workshop moet volgen. Daarnaast schrijf ik me voorlopig nog niet (lees: in ieder geval niet in 2009) bij de KvK in. En ik besef me ook net dat ik op 14 november op het noordelijk filmfestival zit. :oops:

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 Aug 2009 13:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik denk dat de vraag van Ton meer bedoelt is richting de mensen die de eerste workshop al WEL gevolgt hebben en aangegeven hebben graag een vervolg te willen die wat dieper op bepaalde stof in gaat.
Men hoeft niet naar het verleden terug te gaan om fouten goed te maken, daar is het heden voor.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: WS Fotografie & Zakelijkheid II "AOV" 27/9 en 14/11
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 Aug 2009 13:43 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Ik zit nog steeds in de twijfelfase.. elke keer als het topic boven komt drijven bekijk ik het en gaat de twijfel weer verder.

Ik kom er geloof ik op uit dat ik merkte dat de materie van de 1e workshop lastig bleef hangen.
Kijkend naar de opsommig van aspecten die er deze keer voorbij gaat komen dan voelt het helemaal als een informatie-overload waardoor ik waarschijnlijk het pand verlaat met net zoveel kennis als ervoor.. en dan gaat het niet over 'zonde van het geld' oid, maar een bevestiging van falen.
Het technische aspect van fotografie wil goed blijven hangen maar deze doge zut, die eigenlijk voor mij de angel van het zelfstandig fotograferen is, wordt geblokkeerd.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: WS Fotografie & Zakelijkheid II "AOV" 27/9 en 14/11
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 Aug 2009 14:08 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik schrijf me niet in omdat het voor mij op dit moment een te hoog bedrag is. Ik zeg bewust niet dat ik denk dat het te duur is, want dat het nu eenmaal een hoop tijd/geld kost begrijp ik. Maar nu even niet voor mij weggelegd. Persoonlijke afweging dus.
ik had em ook ;)

Licht Donker  
.
Forumindex » Marktplaats » Workshops
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Grijswaarden