[ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Titel: Re: Workshop AOV Fotografen Zon 27 Sept en Zat 14 Nov
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 Aug 2009 14:45 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Rene schreef:

Ik denk dat de vraag van Ton meer bedoelt is richting de mensen die de eerste workshop al WEL gevolgt hebben en aangegeven hebben graag een vervolg te willen die wat dieper op bepaalde stof in gaat.

Snap ik, ik denk alvast vooruit. ;)

Licht Donker  
.
 Titel: Re: WS Fotografie & Zakelijkheid II "AOV" 27/9 en 14/11
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Aug 2009 05:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik moet wel zeggen dat juist de informatie die in de inleiding wordt aangeboden me erg aanspreekt. Het zijn precies problemen waar ik nu ook tegen aan loop waar ik graag meer over zou willen weten en dat kan dan mooi. Ik zou ook juist willen zeggen dat met veel minder info ik het de moeite niet waard zou vinden. Dit hoort gewoon bij ondernemen en mwoah, ik kan dit ook wel leuk gaan vinden, leuker dan boekhouden iig ;-)
Take nothing but photographs, leave nothing but footprints

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Aug 2009 10:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik ben best wel geïnteresseerd, maar ben niet in geschreven bij de kvk en zal dat voorlopig ook nog niet doen. Dus voor mij komt deze workshop iets te vroeg.
| Canon | Bronica | Polaroid |  |

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Aug 2009 10:44 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
MarkGrob schreef:

Ik ben best wel geïnteresseerd, maar ben niet in geschreven bij de kvk en zal dat voorlopig ook nog niet doen. Dus voor mij komt deze workshop iets te vroeg.

Hmmm misschien staat het niet helemaal duidelijk in de TS...
Of je hebt de WS fotografie & zakelijkheid gedaan OF je hebt tenminste KvK dus niet beide!
Ik zal het ff aanpassen :o
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Aug 2009 13:54 
 Profiel
Wat mij betreft zijn die criteria ook niet bikkelhard en bespreekbaar. Waar het om gaat is dat je in enige mate inzicht hebt in je financiële fotohuishouding en met name hoe je je kostprijs kunt berekenen. Daar gaat de vervolgworkshop wel een beetje op door. We willen gewoon voorkomen dat het basisniveau van de groep teveel verschillend is. Het frustreert de groep als iemand tijdens de workshop allemaal vragen gaat stellen die in de basisworkshop al behandeld zijn. Zoiets...

@Jurg: ik snap je dilemma. Emotie en creativiteit staan nu eenmaal haaks op ratio en cijfers (behalve diafragmawaardes en sluitertijden:-)). Overigens zal het "volstorten" met informatie veel minder zijn dan bij de basisworkshop. Deze materie leent zich meer voor de echte interactie van een workshop en is (zou je niet zeggen als je de inhoud leest) veel praktischer. Verder is dit natuurlijk een dilemma waar je alleen maar zelf uit kunt komen.

@All; als de belangstelling gering blijft dan ga ik niet die gigantische tijdsinvestering in de voorbereiding doen. Maar wat ik dan wel wil doen, is wat meer low-profile insteken. Wel de inhoud overeind houden, maar meer tijdens de workshop op basis van interactie uitfigulieren wat we verdiepen. Daar komt dan wat mij betreft een lager prijskaartje aan te hangen en kan dan voor het tarief en constructie (niet wit :D ) van de basisworkshop. Maar eerst maar even afwachten of er nog inschrijvingen komen.

En voor degenen die gereageerd hebben op mijn vraag waarom niet: dank!

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Aug 2009 21:43 
 Profiel
Dat is dan duidelijk. 10 dagen geen enkele reactie en een te klein deelnemersaantal. Hoe l*llig ik dat ook vind voor degenen die zich wel hebben aangemeld, maar ik ga niet het risico lopen om 80 tot 100 uur voorbeidingstijd te investeren voor een workshop die op dit moment te weinig belangstelling heeft. Helaas ook niet voor een kleinere groep. Ik hoef er niet van te leven en hoef er dus ook niet op te verdienen. Maar er zelf geld op toeleggen hoort bij een geloof waar ik geen aanhanger van ben :D .

Kortom: in overleg met Ernst Triplefox heb ik besloten deze workshop te cancelen en begin volgend jaar nog één keer een nieuwe poging te wagen. Heb nog even een low-profile versie overwogen, maar dat voelt niet goed. Heeft voor mij toch iets van half werk leveren.

Alternatief als er belangstelling voor is
Wat ik nog wel kan aanbieden bij voldoende belangstelling (minimaal 6) is op de 27e een middag (bege)leiden van 13.00 - 17.00 uur waar aanwezigen vragen kwijt kunnen bij waar ze zoal tegenaan lopen bij het (door)starten van een foto-onderneming. Daarover kunnen we dan samen discussieren en kan ik adviezen geven. Niet alleen financieel, maar ook marketing en allerlei andere onderwerpen. Ik ga er dan wel vanuit dat de deelnemers aan deze middag de basisworkshop al gevolgd hebben.

Kosten zouden € 15 p.p. zijn (voor hapjes en drankjes van Ernst en mijn reiskosten).

Laat hieronder maar weten als je belangstelling voor zoiets hebt.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: WS Fotografie & Zakelijkheid II "AOV" *GEANNULEERD*
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Aug 2009 13:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb daar wel belangstelling voor.
Ben nu ruim een half jaar voor mezelf bezig en zou het erg fijn vinden om met anderen van gedachten en ervaringen uit te wisselen.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Aug 2009 14:16 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
ERG jammer. Wacht al op deze workshop sinds ik de eerste met grote interesse gevolgd heb..

Mijn vakantieplanning wordt nu wat ruimer, dus ik kijk nog even of ik het de moeite vind om voor het alternatief (helemaal) naar Den Haag te komen.
Those who mind, don't matter. Those who matter, don't mind.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Aug 2009 18:59 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik vind het erg jammer dat deze workshop in z'n origineel opgezette vorm niet doorgaat. Ook voor mij was een aantal onderwerpen wellicht een brug te ver, vooral omdat ik fotografie als een bijbaan beschouw en er niet van hoef te leven. Maar dat neemt niet weg dat het me wel een mooie aanvulling op de basisworkshop leek, waarbij mijn kennis omtrent ondernemen/een eigen bedrijfje verder aangevuld had kunnen worden. Het fijne van een workshop zoals deze aangeboden werd, is dat er concreet een aantal zaken behandeld wordt, waarvan je soms niet eens weet dat ze bestaan. In de nu aangeboden opzet moet ik zelf met vragen komen, maar eerlijk gezegd kan ik met de kennis van nu ook verder met m'n toko. Ik weet dus niet of het dan wel zo nuttig is. Ook omdat ik momenteel geen dingen heb waar ik tegenaan loop (lees: ik zou niet weten wat ik moet vragen). Als ik besluit te komen, dan is dat mede om te netwerken, maar ik weet niet of dat dan de bedoeling is.

Ik vind het overigens ook oprecht jammer voor Ton dat er zo weinig belangstelling is voor deze workshop. Ook hij heeft er volgens mij al wat tijd in zitten en gezien de belangstelling voor de basisworkshop kan ik me voorstellen dat ook hij verwacht had dat een vervolg dan welkom zou zijn. Het is geen drama, maar het is wel jammer dat dat dan niet lukt.

Ik ga nog even nadenken.

@Ton: alvast bedankt voor dit initiatief en ik hoop dat de volgende poging wel vruchtbaar zal zijn.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Aug 2009 11:18 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Helaas.
Hopelijk gaat de workshop volgend jaar wel door, dan ben ik de eerste die zich aanmeld ;)
Wie kan lopen - kan dansen ~~ Wie kan praten - kan zingen !

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 31 Aug 2009 10:17 
 WWW  Profiel
Balen, ik blijf graag op de hoogte mbt een nieuw initiatief. Helaas gaat 27 september niet lukken, anders was ik van de partij geweest.
To bi as OR NOT To bi as | ??D?? |

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 31 Aug 2009 11:02 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ytos schreef:

Ik vind het erg jammer dat deze workshop in z'n origineel opgezette vorm niet doorgaat. Ook voor mij was een aantal onderwerpen wellicht een brug te ver, vooral omdat ik fotografie als een bijbaan beschouw en er niet van hoef te leven. Maar dat neemt niet weg dat het me wel een mooie aanvulling op de basisworkshop leek, waarbij mijn kennis omtrent ondernemen/een eigen bedrijfje verder aangevuld had kunnen worden. Het fijne van een workshop zoals deze aangeboden werd, is dat er concreet een aantal zaken behandeld wordt, waarvan je soms niet eens weet dat ze bestaan. In de nu aangeboden opzet moet ik zelf met vragen komen, maar eerlijk gezegd kan ik met de kennis van nu ook verder met m'n toko. Ik weet dus niet of het dan wel zo nuttig is. Ook omdat ik momenteel geen dingen heb waar ik tegenaan loop (lees: ik zou niet weten wat ik moet vragen). Als ik besluit te komen, dan is dat mede om te netwerken, maar ik weet niet of dat dan de bedoeling is.

Ik vind het overigens ook oprecht jammer voor Ton dat er zo weinig belangstelling is voor deze workshop. Ook hij heeft er volgens mij al wat tijd in zitten en gezien de belangstelling voor de basisworkshop kan ik me voorstellen dat ook hij verwacht had dat een vervolg dan welkom zou zijn. Het is geen drama, maar het is wel jammer dat dat dan niet lukt.

Ik ga nog even nadenken.

@Ton: alvast bedankt voor dit initiatief en ik hoop dat de volgende poging wel vruchtbaar zal zijn.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

@Ton: ook erg bedankt voor het initiatief en hopelijk tot een volgende gelegenheid.
"Euhm, dat soort dingen ja"

Dit is mijn winkel.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Sep 2009 12:30 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik snap je beslissing, Ton. Maar jammer blijft het wel . . . :cry:

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Sep 2009 14:44 
 Profiel
Dank voor jullie aardige woorden en begrip ^O^

Ik ga 27 september nu definitief uit mijn agenda schrappen (sorry Yvonne).

Maar... begin 2010 wagen we een nieuwe poging. En ik zeg nu alvast toe dat die dan hoe dan ook doorgaat bij 6 of meer deelnemers. Afhankelijk van het aantal deelnemers bekijk ik dan wel hoe low-profile het wordt (niet de inhoud, maar bijvoorbeeld met een kleine reader) en wat de kosten dan zullen zijn.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Okt 2009 00:07 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
De heren zullen me wel voor gek verklaren ( :p ) maar ik blijf deze workshop interessant vinden, zéker na de eerste workshop, en kom hiervoor met alle liefde nog eens naar Den Haag. (ik weet nu de weg! O-) ) Dus ik houd me aanbevolen voor een tweede ronde in 2010.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Okt 2009 08:10 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Elvee schreef:

De heren zullen me wel voor gek verklaren ( :p ) maar ik blijf deze workshop interessant vinden, zéker na de eerste workshop, en kom hiervoor met alle liefde nog eens naar Den Haag. (ik weet nu de weg! O-) ) Dus ik houd me aanbevolen voor een tweede ronde in 2010.

Je bent van harte welkom, tzt zal er een nieuw topic worden geopend of deze zal worden gekickt als [AC] maar ik denk pas over een maand of 2-3.
Tot die tijd is het wel handig als mensen die WS I hebben gehad of inschrijving KVK en interesse hebben om het hier even te melden.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Okt 2009 21:19 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik heb ook zeker interesse, ik hou dit topic in de gaten! (alleen die broodjes zijn de moeite al waard :9~ )
Workshop 1 dus gehad en ben ingeschreven bij kvk.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Okt 2009 22:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
ook ik heb interesse, na het volgen van de basisworkshop heb ik de smaak te pakken.
www.meekels.com

Nikon D700 || 14-24mm F2.8 || 24-70mm F2.8 || 85mm F1.4 || flitser sb-900 || MacBook Pro ||

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 Jun 2010 09:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik zag dat er afgelopen weekend weer een Fotografie & Zakelijkheid workshop werd gegeven (in het Brabantse nog wel!) en wilde even informeren of deze workshop misschien ook nog op de planning staat/gaat komen.. :)
Those who mind, don't matter. Those who matter, don't mind.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 Jun 2010 19:18 
 Profiel
Yes, yes (in mooi Brabants:-)) die staat zeker in de planning voor het najaar. Ik moet nog met Ernst afstemmen o.a. of we alles weer in Den Haag doen of ook eentje hier in Brabant. Zodra er meer bekend is, lees je dat op het forum uiteraard.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Jun 2010 13:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb behoefte aan een workshop. Ik hou het hier in de gaten.
Ana loog toen ze zei dat ze de Digi taalbarrière kon doorbreken.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Jun 2010 14:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
En hier ook nog steeds interesse. Euhh, voor de Haagse optie als voorkeur dan hè .... :)
"Euhm, dat soort dingen ja"

Dit is mijn winkel.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Jun 2010 15:20 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb ook nog steeds interesse voor deel 2.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Jun 2010 11:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Idem!

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Jun 2010 12:01 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hmm dan zie ik nu tenminste 5 man die graag willen deelnemen...misschien maar eens kijken of er iets te regelen valt ergens in het najaar.. als ik zo eens kijk zou 4 september een prima datum zijn.
Als er nog meer mensen zijn die er bij willen zijn in het najaar post het dan ff in dit topic ivm de animo, de datum is slechts een eerste voorstel en staat er los van.

1. Icicle
2. Paul79
3. Bart
4. Chaseplane.nl
5. Ytos
6. Melliw
7. fotojeroen
8. lauravink
9. Aires
10. Patrick89

Heb je dus belangstelling post het dan zet ik je op de lijst.

Laatst gewijzigd door Ernst op 27 Jun 2010 08:30, in totaal 3 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Jun 2010 12:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb afhankelijk van de datum en de locatie wel interesse. Doe maar regio Zwolle :)
I believe that the greatest tool we have as photographer is our own 2 feet.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Jun 2010 12:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb wel interesse voor de nieuwe poging voor het najaar van 2010.
Heb één van de eerste basisworkshops ooit via een ander kanaal bezocht, dus niet via DPZ
Een amateur bouwde de ark, de Titanic door een team van professionals.....

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Jun 2010 13:02 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ Melliw ga voorlopig maar uit van Den Haag... ;)

@ fotojeroen zolang het bij Ton was lijkt het me geen probleem toch?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Jun 2010 13:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bij Ton thuis destijds
Een amateur bouwde de ark, de Titanic door een team van professionals.....

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Jun 2010 15:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ook nog altijd interesse. Vorig jaar de eerste workshop gevolgd en ga binnenkort los. Bijscholen is echter nooit verkeerd. ;)

Licht Donker  
.
Forumindex » Marktplaats » Workshops
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Grijswaarden