[ 5 berichten ] 
 Titel: Off the road
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Nov 2013 17:54 
 Profiel
Off the road in Markelo. Gewoon ongedwongen crossen door weilanden en bossen over een parcour van ca 75 km verdeeld over 2 routes. Graag jullie commentaar en tips. Het zou mooi zijn dat dpz wat aktiever wordt. ik lees graag mee. Maar er moet ook geplaatst worden. Bij deze.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Nov 2013 21:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
De meeste motoren gaan van rechts naar links door de foto. Psychisch is dit de richting die je opgaat als je weggaat, vlucht, vertrekt. Van links naar rechts is voorwaarts, aanvallen, gaan met die banaan. Ik vind het dus niet lekker kijken.

Verder zie ik ook veel hetzelfde: Panning, zelfde afstand tot het onderwerp. Ik mis dynamiek, ik mis het verhaal. Denk dat hier best wat meer uit was te halen. Meer erin duiken.

Foto's zijn, zover ik kan beoordelen, wel scherp en goed meegetrokken. Dat kunstje heb je goed laten zien, nu nog wat meer variatie om er een mooie serie van te maken.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Off the road
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Nov 2013 21:50 
 Profiel
Frankovic, bedankt voor je moeite om te rageren. Commentaar waar ik op gehoopt had en waar ik wat aan heb!

Dat van links naar rechts, ga ik onthouden. Toevallig viel het licht mooi op die plek. Maar 1 was genoeg geweest. Mag ik spiegelen, of is dat not done?

Ik denk dat je gelijk hebt met het pannen. Het lukt mij nu aardig sinds kort. Nu tijd voor meer verdieping. Ik zal de volgende keer ook eens bij start en binnenkomst fotograferen en ook jou tips meenemen.

Top!

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Nov 2013 21:51 
 WWW  Profiel
Stuk voor stuk vind ik het wel redelijk sterke platen. Het meetrekken heb je ook goed in je vingers. Omdat ik zelf ook jaren zo'n scheurijzer heb gehad vind ik het extra leuk om te zien.

Als serie mis ik wel wat meer variatie. 3, 4, 7, 9, en 10 lijken wel veel op elkaar. 5 wringt daar geweldig tussen, verrassende opname en mijn persoonlijke favoriet.

Met alleen 2, 5 en 10 had je een sterkere serie gehad die hetzelfde verhaal vertelde.
"Nonsense, Bond-san. That Leica is for a child. Here, use my Fujica instead!"
_Tiger Tanaka

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Off the road
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Nov 2013 22:03 
 Profiel
Bedankt Dirk!

Een selectie maken vind ik erg lastig. Had er al veel meer meetrekkers uitgegooid.
Maar eens, er had meer variatie ingekund. Achteraf had ik meer groepjes motoren >|? en op verschillende plaatsen moeten schieten. De route was dan ook 75 km. plaatsen genoeg. Ik had ook wel op meer plekken geschoten, maar die kwamen niet door de keuring. Zal eens heroverwegen.

Tnx.

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Sport
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 5 berichten ] 

Grijswaarden