[ 6 berichten ] 
 Titel: F1 wintertest
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Mrt 2013 18:27 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Afgelopen februari wederom naar Spanje getogen, om de F1 test vast te leggen.

Afbeelding
Ready to test by roberto_blank, on Flickr

Afbeelding
Rain is coming by roberto_blank, on Flickr

Afbeelding
Button on the move by roberto_blank, on Flickr

Afbeelding
Bottas goes for gold by roberto_blank, on Flickr

Afbeelding
Under the blue sky by roberto_blank, on Flickr

Afbeelding
Romain floors it by roberto_blank, on Flickr

Afbeelding
Spanish speed by roberto_blank, on Flickr

Afbeelding
Chase the light by roberto_blank, on Flickr
Flickr
Camera, licht en glas....

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Mrt 2013 09:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik heb hier totaal geen kaas van gegeten, maar wat mij opvalt is dat je of extreem veel (geforceerd) beweging legt in een aantal foto's (3, 4, 5) en de andere juist bevriest waardoor het lijkt alsof ze stil staan. Bij 1 en 2 zou ik op z'n minst beweging willen zien in de banden.
Iceland - Photographic Journey | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
X-T1 | X-E2 | 8mm Fish | 10-24mm| 16-55mm | 50-230mm | 100-400 | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 11-A 135mm 2.8

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Mrt 2013 17:41 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
arnold_w schreef:

Ik heb hier totaal geen kaas van gegeten, maar wat mij opvalt is dat je of extreem veel (geforceerd) beweging legt in een aantal foto's (3, 4, 5) en de andere juist bevriest waardoor het lijkt alsof ze stil staan. Bij 1 en 2 zou ik op z'n minst beweging willen zien in de banden.

Dank je voor je feedback.

De geplaatste foto's zijn op redelijk extreme sluitertijden geschoten vandaar de beweging.

Plaat 1 was dat niet mogelijk, wilde een open diafragma en daar rijdt de auto net weg uit de pits (gangetje van 40 a 50 km/uur).
Plaat 2 was door het kleine gat in het hek praktisch niet mogelijk om mee te trekken. Wilde de lucht scherp. Misschien een iets andere sluitertijd zou het nog wat sterker kunnen maken. Voor de volgende maal.
Flickr

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Mrt 2013 20:20 
 WWW  Profiel
Robbie HiFi schreef:

Plaat 1 was dat niet mogelijk, wilde een open diafragma en daar rijdt de auto net weg uit de pits (gangetje van 40 a 50 km/uur).
Plaat 2 was door het kleine gat in het hek praktisch niet mogelijk om mee te trekken. Wilde de lucht scherp. Misschien een iets andere sluitertijd zou het nog wat sterker kunnen maken. Voor de volgende maal.

Niet persoonlijk tegen jou Robbie, maar ik zie vaker fotografen als excuus allerlei omstandigheden aanvoeren bij het maken. Als kijker heb ik daar weinig mee te maken. Een foto is gelukt of niet. En mooi of niet (hoewel dat natuurlijk een kwestie van smaak is).
Als fotograaf heb je vaak een heel verhaal over het maken van een foto. Misschien ben je vroeg opgestaan, stiekum door een hek gekropen. Heb je uren op je buik in het natte gras gelegen. Allemaal leuk en aardig, maar het gaat uiteindelijk om het beeld dat je aflevert.

Daarom is het vaak goed om iemand anders je uiteindelijke selectie te laten bepalen.

Waar ik zelf bij een aantal van deze beelden weer zo enorm op afkick is de clichèmatige schuine horizon bij auto's in de bocht. Ik vind de beweging een beetje overdone.
Sorry maar voor mij doen ze het niet.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Mrt 2013 21:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Als je vol open wilt schieten en je hebt bij iso100 nog steeds teveel licht om beweging vast te leggen, denk dan eens aan een vari-nd. Hiermee kun je mooi je sluitertijden variabel instellen zonder dat het van invloed is op je diafragma/iso.
Iceland - Photographic Journey | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
X-T1 | X-E2 | 8mm Fish | 10-24mm| 16-55mm | 50-230mm | 100-400 | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 11-A 135mm 2.8

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Mrt 2013 09:01 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
arnold_w schreef:

Als je vol open wilt schieten en je hebt bij iso100 nog steeds teveel licht om beweging vast te leggen, denk dan eens aan een vari-nd. Hiermee kun je mooi je sluitertijden variabel instellen zonder dat het van invloed is op je diafragma/iso.

Thanx voor de tip. Ik had geen filters mee.
Flickr

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Sport
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 6 berichten ] 

Grijswaarden