[ 7 berichten ] 
 Titel: Paasraces Zandvoort
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Apr 2012 22:42 
 WWW  Profiel
Ben afgelopen maandag naar de Paasraces in Zandvoort geweest.
Voor een eerste keer ben ik niet ontevreden (al had ik dit in DPZ-oude stijl in de Testcase gezet :oops: ).
Ik doe nauwelijks sport, maar ik heb autosport altijd erg interessant gevonden. Verder heb ik geprobeerd of het mogelijk was mijn eigen stijl, meer het straat/snapshotterige in de fotografie toe te passen in sommige beelden.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken, en verheug me op feedback en tips!

Maarten
http://www.flickr.com/photos/mphotography1993/
Digitaal: Canon 60D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm f1.8 II, Canon 70-300 F4-5.6 IS USM, Canon 580 EX II
Analoog: Pentax P-30T, Pentax ME Super, Tokina 28mm f2.8, Pentax 50mm f1.7.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Apr 2012 08:25 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
1. Ik zou het gras eraf croppen. Vind de achtervolging mooi, alleen jammer van dat bordje bij de deur van de Porsche. Een lekkere openingsplaat.
2. Naar mijn idee wat weinig snelheid in de foto en weet niet wat je hier mee wil vertellen.
3. Wil je de marchal laten zien of de auto? Ik zou eerder de gehele auto erop zetten met een nog langere sluitertijd.
4. Lekkere plaat en mooi dynamisch.
5. Leuk foefje, alleen de volgende keer zou ik de hele auto in beeld nemen.
6. Publiek leuk vastgelegd, iets meer met een auto zou het streker maken.
7. Mooi.
8. Erg rommelig en kijkt niet lekker weg.
9. Leuk moment.
10. zonder fotograaf zou het net wat beter zijn.

Wat ik mis.....de regen. Het ging maandag middag behoorlijk te keer en ik zou dan die regen ook wel terug willen zien in de platen.
Flickr
Camera, licht en glas....

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Apr 2012 08:35 
 WWW  Profiel
Bedankt voor je commentaar!
Zoals al gezegd, de eerste keer dat ik zulke beelden heb gemaakt (geen excuus), daardoor moest ik erg wennen aan de zoveel hogere snelheid dan anders dat ik pan.. ;) Daardoor geen rekening kunnen houden met het bordje bij de Porsche op 1. Baal daar zelf ook van.

Inderdaad, ik heb me niet zo geconcentreerd op de regen, heb er wel wat op lopen foeteren, maar meer dan dat heb ik er niet mee gedaan. Achteraf gezien had ik daar wellicht wat mee kunnen spelen in deze serie, heb volgens mij geen enkel specifiek beeld waar de regen bij in beeld komt.

6 heb ik ook nog met de safetycar die voorlangs rijdt, vond deze net wat sterker moet ik zeggen.
Digitaal: Canon 60D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm f1.8 II, Canon 70-300 F4-5.6 IS USM, Canon 580 EX II

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Apr 2012 11:25 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
3,5,6,9 vind ik wel aardig als docu. Ik zou dan kiezen, of de racefoto's maken of de docu van 'a day at the races'.
9 is gewoon fraai eigenlijk!

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Apr 2012 11:54 
 WWW  Profiel
Dank je Amouri!
Ik heb wel mee van die docu foto's, misschien dat ik die beter in deze serie had kunnen zetten. ;)
Zal kijken of ik die in een link hier neer mag zetten, of mag dat niet? :oops:

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Apr 2012 13:04 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Waarom plaats je de twee sterkste foto's ook in andere verzamel topics?
Ik denk dat je een keuze moet maken in wat voor een beelden je wilt maken en niet teveel in een beeld moet stoppen!

#6 die twee mannen onder de paraplu was naar mijn idee sterker geweest zonder de auto in de achtergrond.
#8 had ik ook de rest scherp willen zien, met een groter diafragma had je de achterste auto en zijn omgeving scherp gehad met de voorste auto onscherp en nu heb je door bewegingsonscherpte een onrustige foto!

De foto's waar je met de auto's mee beweegt hebben geen interessante achtergrond en door in te zoomen op de auto en een groter diafragma te gebruiken leg je meer nadruk op de auto. Je kan ook experimenteren met pannen door een langzamere sluitertijd te kiezen en zo de voor en achtergrond te minimaliseren en de nadruk op de auto te leggen.
Flickr Hans wie is dat?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Apr 2012 13:22 
 WWW  Profiel
@Flipperkoning: Ik had die foto's eerder geplaatst volgens mij, dan dat ik had besloten dit topic aan te maken. Ik had die beelden al los geselecteerd en op internet gezet, daarna had ik pas de verdere selectie gemaakt. Zal ik ze anders weghalen uit die topics?

De EXIF van foto 8:
Camera Canon EOS 60D
Exposure 0.008 sec (1/125) (Met IS)
Aperture f/14.0
Focal Length 140 mm
ISO Speed 1250

Verder heel veel dank voor het commentar! :)

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Sport
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 7 berichten ] 

Grijswaarden