[ 19 berichten ] 
 Titel: Roparun 2011
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Jun 2011 19:59 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Net terug van drie dagen de Roparun vastleggen. Dat betekend drie dagen en 2 nachten niet of nauwelijks slapen aangezien het een non-stop estafettemarathon van Parijs naar Rotterdam is. Het eerste langzaamste team startte zo rond 15:30 op zaterdag, de snelste zondagochtend 5:30 of iets in die geest.

275 teams van gemiddeld 8 lopers wisselen elkaar om ong. de kilometer af. 1 persoon rent, twee fietsen ervoor en erachter voor de veiligheid en de rest probeert wat te slapen tussen de kilometers door in busjes of op checkpoints. Dit alles om zoveel mogelijk geld op te halen ten behoeve van kankerbestrijding. Ooit begonnen als weddenschap, inmiddels uitgegroeit tot een evenement wat afgelopen pinksteren z'n 20ste verjaardag vierde.

Als fotografenteam ben je met z'n tweeen op pad om alles proberen vast te leggen. Je leeft op snoep, cakejes, cola, broodjes worst, flessen water, en wat men je verder aanbied. Verder ben je constant aan het berekenen waar de teams lopen, aangezien je dezelfde teams probeert te vermijden om alle teams op de foto te krijgen. S'nachts zoek je een plekje op in een weiland, of in een bos om zo een paar uur slaap proberen te pakken.

Als de teams hun gemiddelde snelheid goed hebben doorgegeven (bepalend voor de starttijd), dan kom je zo ongeveer allemaal gelijktijdig aan op de Coolsingel in Rotterdam. Aldaar komt de ontlading van 3 dagen en 2 nachten non-stop hardlopen. De finish voor mensen die kanker hebben overwonnen, mensen die lopen ter ere van geliefden die zijn overleden of die lopen om te vechten voor diegene die de ziekte nog moeten overwinnen.

Vanwege de snelheid en de hoeveelheid aan foto's waarmee alles geupload moet worden naar de server, heb je bijzonder weinig tijd om te bewerken. Ik schiet dan in jpg/srgb en hier en daar dodgen/burnen is het wel. Desalniettemin ben ik er best tevreden over.

Een greep uit ong. 850 foto's, niet per se in de juiste tijdsvolgorde. Ik vind het leuk om te laten zien, commentaar is niet nodig. :)

Net na de start

Afbeelding

Zeldzaam moment van rust

Afbeelding

Zonsopkomst in Frankrijk:

Afbeelding

Ergens in Frankrijk

Afbeelding

Toeschouwers

Afbeelding

Wachten op een wisseling

Afbeelding

Checkpoint - rustplaats

Afbeelding

Coolsingel

Afbeelding

Coolsingel

Afbeelding

Coolsingel

Afbeelding
Jaap heeft een ekster.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Jun 2011 20:07 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wow, wat leuk om te zien dit! Ik ben zelf als fotograaf met team 61 meegereisd. Had graag eens de start in Parijs meegemaakt, maar had helaas andere verplichtingen die zaterdag. Ik ben maandag vanaf Bergen op Zoom per fiets meegereisd t/m de finish in Rotterdam. Ik vind het een mooie serie. Prettige combi tussen onderwerp en omgeving. Vooral nr. 3 en 4 zijn super!
Kijk snel op arnohoogwerf.nl

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Jun 2011 20:23 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wauw, prachtig. Favoriet is nummer 3.
5D | 17-40 | 50 | 85 | 90 | 70-200 | Website

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 Jun 2011 11:34 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Erg knap vastgelegd, stuk voor stuk goede beelden. Zou hier best meer van willen zien.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 Jun 2011 12:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
dank u allen :)

In onlogische volgorde een kleine update:

Coolsingel

Afbeelding

Wissel

Afbeelding

Een van de helden (bekende nederlander?)

Afbeelding

Meneer bij de start

Afbeelding

Een van de vele sponsoren. 1 keer in actie moeten komen voor zover ik weet

Afbeelding

Voorbereiding

Afbeelding

buienradar.nl checken

Afbeelding

Aanloop naar de Harinvlietbrug

Afbeelding

Warm blijven tot de wissel

Afbeelding

Overleg

Afbeelding
Jaap heeft een ekster.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Jun 2011 06:07 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik vind je foto's sterk genoeg om zonder titel door het leven te gaan. Nu leid het me meer af dan dat de informatie waarde heeft. Foto's van ruggen met teksten (zonder nummer) doen het voor mij niet. De serie geeft me het gevoel toeschouwer te zijn bij de roparun. Fijne serie, welke wel eens tot boek gevormd kan worden.
Ana loog toen ze zei dat ze de Digi taalbarrière kon doorbreken.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Jun 2011 10:10 
 Profiel
Ik ben het eens met paul, wat een geweldige serie!
De foto met de tekst op de rug is wel een echte roparun foto omdat het hier voornamelijk om gaat, lopen voor een ander. En toch past hij niet echt lekker. Ik denk omdat deze foto itt al die anderen juist minder verhalend is. Ik kende de Roparun alleen maar uit verhalen, deze serie is een perfecte aanvulling.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Jun 2011 10:23 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wat jammer, ik zie maar 1 foto :?:

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Jun 2011 12:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Een duidelijk voorbeeld dat een centrale compositie toch een redelijk volwaardige serie kan opleveren.
Omgeving doet goed mee, ook in de 'wissel'-portretten. Uit de serie blijkt helaas niet echt hoe zwaar het allemaal is.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Jun 2011 12:45 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Catflap schreef:

Een duidelijk voorbeeld dat een centrale compositie toch een redelijk volwaardige serie kan opleveren.

Dat het 'onderwerp' centraal staat, wil natuurlijk niet zeggen dat de hele compositie centraal is. Het complete lijnenspel, incl voorgrond en achtergrond, bepalen imo de compositie.
nikon d810, veel glaswerk en profoto flitsers.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Jun 2011 16:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kissyfur schreef:

Catflap schreef:

Dat het 'onderwerp' centraal staat, wil natuurlijk niet zeggen dat de hele compositie centraal is. Het complete lijnenspel, incl voorgrond en achtergrond, bepalen imo de compositie.

je begrijpt wat ik bedoel :)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Jun 2011 17:44 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Een hele aangename serie, waar vooral de eeste mij erg aanspreekt. Heerlijk gebruik gemaakt van de omgeving, waarin de sporters zich bevinden.
Flickr
Camera, licht en glas....

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Jun 2011 19:19 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mooi!
5DmkII | 40D | 17-35mm F2.8 | 24-105 F4 | 35mm F1.4 | 50mm F1.4 | 85mm F1.8 | 90mm F2.8 | 70-200mm F4 IS

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Roparun 2011
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Jun 2011 19:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Nu de foto's ook bij mij verschijnen, kan ik kort zijn : fijne serie. Mis wel wat emotie in het geheel, maar het geeft wel een mooi overzicht. Fijne bewerking ook.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Roparun 2011
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 Jun 2011 12:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Zeer mooie serie, net de sfeer weergegeven.

Die bekende nederlander is of die vent van de "ik had nog zo gezegd geen bommetje"-reclame, of het is Piet Deelman, oud Korpschef van de politie Twente (nu voorzitter van de SMVP).

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Jun 2011 10:52 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
peer mascini is het zeker niet en op Piet Deelman vind ik hem ook niet lijken. volgens mij is het gewoon een dude die bij Vat werkt.

serie is wel erg sterk, mooi om eens een andere fotografische kijk op sport hier te zien!
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Jun 2011 12:18 
Gebruikers-avatar
 Profiel
gave serie. Voor mij springen 3 en 4 van je eerste post eruit. Echt gave kleuren, en een mooi rustig sfeertje :)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Jun 2011 18:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
P R A C H T I G ! :)
Get a (i)Life

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Jul 2011 07:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Beetje late reactie, maar hele fraaie serie. En erg leuk om te zien. Met name ook omdat ik als vrijwilliger bij een CP-post heb gestaan en bij de eind-CP op de Wilhelminakade.

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Sport
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 19 berichten ] 

Grijswaarden