[ 344 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
 Titel: [Verzameltopic] Voetbal seizoen 2010 / 2011
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Jul 2010 12:22 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Nieuw seizoen, nieuw topic ;)

Barendrecht - Feyenoord (17 juli 2010)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klik hier voor méér ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Jul 2010 14:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik vind de uitsnede van #2 niet zo geweldig. Teveel ledematen eraf. Een hand of een been kan wel, maar beide.
Verders als vanouds, gewoon goed
Een amateur bouwde de ark, de Titanic door een team van professionals.....

Licht Donker  
.
 Titel: Re: [Verzameltopic] Voetbal seizoen 2010 / 2011
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Jul 2010 17:44 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mooie serie hoor, trouwens net als de rest op je site. Keus genoeg ^O^

OBW Zevenaar - Vitesse (17 juli 2010)

1
Afbeelding

2
Afbeelding
FX/DX

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Jul 2010 21:08 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
fotojeroen schreef:

Ik vind de uitsnede van #2 niet zo geweldig. Teveel ledematen eraf. Een hand of een been kan wel, maar beide.
Verders als vanouds, gewoon goed

Hmm #2 is niet gecropt, heb een fullframe body nodig ;)

@ wil: ziet er ook goed uit, ook lekker in de zon gezeten? ;)

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Jul 2010 21:20 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ja, maar was niet alleen maar lekker. Bloedheet dus, gelukkig nog een petje bij me. Was op het laatst (het stond al 0-6) echt doorbijten. Maar verder geen klagen hoor, de hoeveelheid plezier daarna was recht evenredig met het aantal biertjes. :lol:
FX/DX

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Jul 2010 21:38 
 WWW  Profiel
Nette serie Tim, 3 had wat krapper gemogen van mij.

Wil, prima foto's, niets op aan te merken.

AZ - Red Bull Salzburg van 9 juli

1Afbeelding

2Afbeelding

3Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Jul 2010 21:43 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Tim
Gewoon vriendelijk vragen of die knakker de volgende keer verder wegblijft met dit soort acties dan :D

@Wil
Erg zonnig op de foto's. Doet iets raars met de achtergrond van de eerste. Waarschijnlijk de combinatie lens en felle zon op de kleine blaadjes. Had ik altijd bij mijn 100-400

@Johannes
Ook prettig, zo'n stadion in de schaduw en tribunes in de volle zon. Maar doe je weinig aan. De derde is wel een fraaie om het seizoen zo mee te openen.
Een amateur bouwde de ark, de Titanic door een team van professionals.....

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Jul 2010 22:21 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Het begint alweer goed hier. Mooie plaatjes. Volgende week vrijdag heb ik mijn eerste wedstrijd. Dan speelt Roda tegen Getafe.
Canon 7D + 40D / Fujifilm X20 / Canon 70-200 USM F2.8L / Sigma 24-70 F2.8 EX DG Macro / Canon 50 USM F1.4

http://www.footballpics.nl

I baked my camera and it survived.......yeah!!!!

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Jul 2010 08:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Het gaat alweer snel. Ik ben op dit moment bezig met vliegtuigen te fotograferen. :)

Tim, ik ben het met Jeroen eens dat nummer 2 niet je beste moment is. Naast de afgesneden ledematen, is de foto ook niet mooi in balans. De andere twee zien er technisch netjes uit maar de duels zijn braaf, wat normaal is voor de eerste wedstrijd perikelen van het seizoen.

Wil, heb je met Photoshop de donkere delen opgehaald? De foto's missen namelijk diepte in de kleuren. Nummer 1 is wel een mooi moment.

Johannes, al een tijdje niets van je gezien (net als ik ;)). Nummer 1 is geen gemakkelijke situatie om een foto te maken. Vooral ook, omdat de stoeltjes wit zijn. Nummer 2 heeft veel ruis. Vanwege het ophalen of heb je hoge ISO gebruikt? Je laatste is een leuk moment. Daar kun je een banner van maken voor je website.

Omdat mijn laatste upload alweer van 5 oktober is, hier nog een kleine selectie van het afgelopen seizoen. Dit zijn de laatste met mijn mkIIn. Ik heb inmiddels de mkIV, die op dit moment getest wordt op vliegtuigen. De resultaten zijn verbluffend!

1. F'jes lopen niet alleen klavertjes vier te plukken. ;)
Afbeelding

2. De oude E1 voor het laatst in actie tegen Barendrecht.
Afbeelding

3. En de nieuwe E1 voor komend seizoen. Ze hebben al een toernooi gehad.
Afbeelding
...

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Jul 2010 09:37 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
@ Johannes: welkom terug ;) #3 is een mooi begin van het seizoen!

@ Ben: welkom terug ;) Ben heel benieuwd wat je in het nieuwe seizoen voor plaatjes gaat produceren, wat je hier post ziet er as usual weer prima uit :D

Gisteren bij FC Dordrecht - Feyenoord geweest . .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer op Flickr of op mijn website.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Jul 2010 09:44 
 WWW  Profiel
@Tim 19-07: Gewoon goed zoals altijd. Vind 2 niet echt super mis toch te veel arm en been om hem super te vinden.

@Wil1: Ziet er goed uit!

@Johannes: Vind vooral #3 mooi. #2 heeft een goede actie alleen jammer van de hoeveelheid ruis.

@bvdboomen: Ziet er goed uit! Zat eerst je foto's te bekijken denk al zijn de F/E-tjes alweer begonnen maar was nog van afgelopen seizoen.

@Tim 21-07: Net als Feyenoord - Barendrecht gewoon goed weer. Alleen de hoge iso waarde snap ik niet.

Begint nu wel weer te kriebelen als ik andere zo zie, voor mij duurt het nog 2 weken voor de 1e wedstrijd :cry:

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Jul 2010 11:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Johannes: #2 is gaaf moment, ik hoop dat ie alleen zijn broekje vast had… :oops:

@bvdboomen: goede momenten, #1 is lekker pittig #3 mooie frisse kleuren, jammer dat het gras daarin niet helemaal meewerkt

@Allstar: goede serie. Wat Boersie zegt over de iso. Hou je dan de sluitertijd minimaal op 1/1250?

De Graafschap - Ankaragucu (24 juli 2010)

1
Afbeelding

2 Slowaaks international Vittek passeert Boy Waterman en scoort de 2 - 1.
Afbeelding

3
Afbeelding

http://picasaweb.google.com/WilKuijpers ... 6105455810
FX/DX

Laatst gewijzigd door Wil1 op 26 Jul 2010 17:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Jul 2010 21:30 
 Profiel
Nee, da's lekker, nieuw seizoen, nieuw onderwerp en mijn laatste foto's krijgen geen commentaar :P. Maar mooi begin van een nieuw seizoen, al kan ik hier in Tsjechie de helft van de foto's niet zien en zal als ik straks terug van vakantie ben er rustig naar kijken

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Jul 2010 11:47 
 WWW  Profiel
Zal ik ook maar weer is wat posten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Jul 2010 14:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Citaat:

bvdboomen: Wil, heb je met Photoshop de donkere delen opgehaald? De foto's missen namelijk diepte in de kleuren.

Scherp gezien, Ben! Ik heb inderdaad de donkere delen opgehaald met Hooglichten. Ik denk dat ik dat dan beter in niveaus kan doen of het zo laten.
Mijn tft-tje gaat naar zolder want volgende week staat hier een heuse Eizo. Dat is geen garantie voor zicht op de juiste kleurtjes, maar dan heb ik iig geen excuses meer. :o

@ Kay #1 en #3 vind ik heel krap gekadert. Op #2 alleen ruggen, deze had ik niet geplaatst.
FX/DX

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 Jul 2010 14:17 
 WWW  Profiel
Seizoen begon toch iets eerder dan eigenlijk gepland was maar daarom niet minder leuk. Gister voor http://www.fczwolle.nl en http://www.fczwolle.org naar het oefenduel FC Zwolle - Ankaragucu geweest in Wezep. Het weer was overigens om te janken, dacht dat het zomer was het leek gister wel herfst.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 Aug 2010 21:50 
Gebruikers-avatar
 Profiel
@Ben: 'Da's lang geleden!! Leuk dat je weer wat plaatst want het ziet er, net als deze keer, altijd goed uit.
@Tim: Mooie serie van Dordt. Foto 1 vind ik de beste.
@Wil1: Mooi dat verbeten gezicht van de speler rechts op foto 1 bij De Graafschap.
@Kay: Beetje klein....
@Boersie: Foto 1 doet me niet zoveel. Foto 2 mist actie. Foto 3 vind ik de beste maar is wel wat donker, maar dat zal wel aan het weer liggen.

Ik ben vrijdag bij Roda JC - Getafe geweest. Wat een vreemde gewaarwording zo een half leeg stadion. De wedstrijd was net zo troosteloos als het hele gebeuren er omheen. Niet veel actie, dus ook niet veel foto's. Wel hele goeie tips gehad van een fotograaf van de VI die ik meteen kon proberen. In dat opzicht was het voor mij ook een oefenwedstrijd. Hieronder staat het resultaat.

1.
Afbeelding

2. (Mis......)
Afbeelding
Canon 7D + 40D / Fujifilm X20 / Canon 70-200 USM F2.8L / Sigma 24-70 F2.8 EX DG Macro / Canon 50 USM F1.4

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 Aug 2010 09:11 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dag Jax, dank je wel :). Ik zie dat jij er flink op vooruit gegaan bent sinds de (voor)laatste keer dat ik hier iets geplaatst heb, ergens in oktober. Ik weet niet of je vrij mocht bewegen tijdens die wedstrijd. Je zou dan een positie kunnen kiezen waarbij het spaarzame publiek toch de achtergrond vult zoals op 2.

Tim, "welkom terug" weet ik nog niet. We zitten in komkommertijd en dan heb ik behoefte om iets te plaatsen. ;) Als ik naar jouw foto's kijk, dan weet ik niet zo goed wat er nog te verbeteren valt met je 400mm shots. Misschien wat heftige cornerfoto's of iets met groothoek.

Wil, ja op foto #3 is nog oud kunstgras zichtbaar. De kleur wordt ook steeds beter met de generaties. Goede foto's heb je, met lastige omstandigheden. Het verschil in licht tussen 2 en 3 is aanzienlijk. Waar je wel op moet letten is, dat je de kleurbalans goed houdt. Foto 2 is namelijk te blauw op mijn monitor.

Kay, foto's plaatsen zonder op anderen te reageren is eigenlijk "not done" hier op DPZ. Je foto's zijn wat te krap gekaderd. 2 en 3 (nummeren is handig) zijn wat te klein om goed te beoordelen.

Boersie, ik weet niet wie het is op nummer 1 maar hij kijkt alsof ie ergens spijt van heeft. :) Mooi portret. Nummer 2 en 3 hebben inderdaad last van het slechte weer. Op dit formaat is de ruis zelfs al hinderlijk.
Ik schijn overigens tegenwoordig over een camera te beschikken die daar wel raad mee weet. Tim, heb jij al in dergelijke omstandigheden geschoten?
...

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 Aug 2010 09:40 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Bedankt voor het compliment, Ben. Bij Roda mag je achter de goals en aan de lange zijde voor de hoofdtribune zitten. Ik kies meestal voor een plaatsje naast de goal. Ik probeer dan dicht bij de cornervlag te gaan zitten zodat de dug outs en het publiek er niet op mijn foto's staan. Bij een actie langs de lijn zijn deze, met mijn F4 lens, nl niet wazig genoeg. Als er publiek op mijn foto's staat is dat omdat ik er bewust een foto van heb gemaakt of het is publiek dat aan de andere kant achter de goal zit als ik een actie fotografeer. Deze keer heb ik de tweede helft langs de zijlijn gezeten. Ik heb dat bij Dordt, toen ik daar met Tim was, ook gedaan maar ik vind dat niet zo fijn als bij de achterlijn zitten. Ik vind dat je teveel foto's krijgt, tenminste ik dan, waar teveel spelers opstaan. Wat wel mooi is, is dat je de keeper ook kunt fotograferen en dat niet altijd dezelfde linkshalf en linksbuiten voor je lens langslopen. Aan de andere kant kan ik vanachter de goal, als ik aan de kant van de linksbuiten zit, ook de rechtsbuiten fotograferen. Als ik aan de zijlijn zit kan ik dat, wederom vanwege mijn F4 lens, vergeten. Dat worden geen mooie foto's. Misschien toch eens gaan kijken voor een F2.8 maar iedereen zegt dat ie minder scherp is dan de F4. Nou weet ik niet hoeveel je daarvan nog kunt herstellen met de verscherpoptie in Lightroom. Misschien dat iemand daar antwoord op kan geven?

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 Aug 2010 10:14 
 WWW  Profiel
bvdboomen schreef:

Boersie, ik weet niet wie het is op nummer 1 maar hij kijkt alsof ie ergens spijt van heeft. :) Mooi portret. Nummer 2 en 3 hebben inderdaad last van het slechte weer. Op dit formaat is de ruis zelfs al hinderlijk.
Ik schijn overigens tegenwoordig over een camera te beschikken die daar wel raad mee weet. Tim, heb jij al in dergelijke omstandigheden geschoten?

Nummer 1 is aanvoerder van FC Zwolle Albert van den Haar voor de wedstrijd. Vond zijn gezichtsuitdrukking wel wat hebben. Weer was gewoon !@#$%^&*() heb in veel omstandigheden al gefotografeerd maar dit was rond uit de slechtste mede door dat geheel rond het veld mooi hoge bomen stonden :cry:

Jij hebt een 7d of niet?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 Aug 2010 10:32 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
@ Wil (25-07): mooie emoties vastgelegd op #1 !

@ Kay (26-07): #1 en #3 vind ik te krap gecropt, #2 was mooier geweest van de andere kant imho.

@ Niels (30-07): foto #2 is een beetje saai, foto #3 is de beste uit de serie maar door het weer is de foto wel erg grauw / donker en heeft 'ie behoorlijk last van ruis.

@ Jax (01-08): #2 vind ik beter door het publiek op de achtergrond! Ben overigens benieuwd wat voor tips je hebt gekregen haha ;)

bvdboomen schreef:

Nee, nog niet. Wel een keer op ISO 8000 geschoten bij een avondwedstrijd, en vond de resultaten nog best oké :)

boersie schreef:

Jij hebt een 7d of niet?

Ben heeft ook een 1D mark IV ;)

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 Aug 2010 12:55 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Citaat:

Ben overigens benieuwd wat voor tips je hebt gekregen haha

We hebben het gehad over de handmatige instellingen. Hij gebruikt altijd de M stand, tenzij er veel wind staat, de zon schijnt en er wolken zijn (alledrie tegelijk uiteraard :D ). Dan is het teveel zonnetje aan, zonnetje uit. Voor de rest moet je weten op welk gedeelte van het veld je welke sluitertijd moet gebruiken en dat kan je van te voren even testen. Als het ene gedeelte van het veld zonnig is en een ander gedeelte niet pas je daar steeds de sluitertijd op aan. Ik heb dat gedaan en ik moet zeggen dat je er wel even bij moet blijven, om het zo maar uit te drukken, maar je foto's zijn wel altijd goed belicht. Ik schoot eigenlijk altijd op AV, diafragma op F4 en ISO op 400 of 1600 bij avond wedstrijden. Dan laat je het toestel voor een bepaalde instelling kiezen, afhankelijk van bv de aanwezige hoeveelheid licht. Dat resulteerde zelfs bij avondwedstrijden in foto's met een verschillende belichting. Volgens hem is dat niet goed en dat klinkt ook wel logisch. Ik weet niet hoe andere fotografen hun camera instellen en of ze altijd de M stand gebruiken maar ik blijf dat vanaf nu wel gebruiken. Roda heeft veel avond wedstrijden, hoewel dit seizoen minder dan vorig seizoen, en daarbij zijn de omstandigheden altijd gelijk. De uitdaging ligt er natuurlijk tijdens de wedstrijden die overdag gespeeld worden en waarbij je alert moet zijn op bv de hoeveelheid licht en dus het aanpassen van de sluitertijd op dat moment.
Hij had ook een hele ineteressante opmerking over de belichting. Ik had, in het begin, een paar foto's waarbij de spelers goed belicht waren maar de achtergrond te licht was. Volgens hem maakt dat niet uit want het gaat om je onderwerp en dat zijn de spelers. Zolang zij goed belicht zijn heb je een goeie foto. Dat klinkt logisch maar ik weet niet of ik het daar wel mee eens ben. Tijdens het croppen kun je geen totaal overbelichte tribune er volledig afsnijden dus je zult dat altijd blijven zien. Dus deze tip moet ik nog even in mijn achterhoofd houden, wellicht voor later.

Citaat:

Ben heeft ook een 1D mark IV

Ja, dat zou ik ook wel willen, dan nog een leuke F2.8 lens erbij een een aantal van mijn problemen zouden in één keer zijn opgelost.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 Aug 2010 15:09 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Met zijn opmerking over de belichting als de tribune in de zon is ben ik het eens. Je moet het veld / de spelers / de actie goed belichten, dan kan het zijn dat de tribune overbelicht is of juist onderbelicht.

Wat verdere instellingen betreft: op de AV stand met een vaste ISO instellingen wisselen je sluitertijden, dat is niet prettig inderdaad. Dan kun je beter op M schieten en zelf de belichting aanpassen. Sinds ik de mark IV heb doe ik het compleet anders. Ik zet de camera op M, stel het gewenste diafragma en de sluitertijd in en zet ISO op "auto". De camera meet dan zelf het licht en past de ISO waarde aan op mijn gewenste diafragma en sluitertijd. Werkt perfect, soms kies ik voor een andere lichtmeting (bijvoorbeeld centrum ipv matrix) om een goed resultaaat te krijgen. Als het echt tricky is ga ik over op compleet handmatig maar dat is nog niet nodig geweest, de camera is veel slimmer en sneller dan ik ben ;) ;)

Overigens stel ik de camera bij avondwedstrijden veel vaker helemaal handmatig in, omdat het licht dan toch altijd hetzelfde is. Maar toch zijn de hoeken van een veld soms donkerder, dan is het prettig als de camera zelf besluit de ISO waarde iets te verhogen om een correcte belichting te krijgen. Als je dan zelf de instellingen moet wijzigen blijf je echt constant bezig, dat vind ik zelf vervelend, ik wil me concentreren op de acties op het veld en laat de rest graag aan de moderne techniek over :D

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 Aug 2010 15:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Citaat:

Jax schreef: Misschien toch eens gaan kijken voor een F2.8 maar iedereen zegt dat ie minder scherp is dan de F4. Nou weet ik niet hoeveel je daarvan nog kunt herstellen met de verscherpoptie in Lightroom. Misschien dat iemand daar antwoord op kan geven?

Een 2.8 zal je ook niet helpen. Foto's van spelers die bij de boarding lopen en van een afstand geschoten worden hebben altijd een grote kans dat de boarding ook scherp is. Tenzij je met meer mm's gaat schieten. Mijn 70-200 f/2.8 is behoorlijk acceptabel op f/2.8 maar het klopt dat een f/4.0 versie scherper is. Dat is de mijne ook (heb ze alle twee). Het schijnt dat de 70-200 f/2.8 II dit (nog) beter doet.

Voor wat betreft de belichting van spelers met een tribune in de zon heeft die man inderdaad gelijk. Wat ie er blijkbaar niet bij verteld heeft is, dat het gewoon niet anders kan. Dat zijn de beperkingen van fotografie, tenzij je het veld verhuist naar een studio natuurlijk. :D

Ik heb inderdaad sinds twee weken een 1DmkIV, die op dit moment alleen voor luchtvaartfotografie wordt ingezet. :)
...

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 Aug 2010 15:56 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Citaat:

Wat ie er blijkbaar niet bij verteld heeft is, dat het gewoon niet anders kan

Ja maar het verschil is dat ik die foto's altijd als mislukt beschouwde. Niet dat ik ze nu meteen ga gebruiken maar ik ben er wel een beetje over gaan denken.

Ik zou heel graag meer mm willen maar dat is voor mij onbereikbaar duur. Behalve de 300mm F4 is de rest onbetaalbaar, maar dan zit ik nog met F4. Afgezien van het feit of ik zoveel verschil zal zien tussen 200mm en 300mm. Mijn 40D zit met een F4 tijdens een avond wedstrijd echt aan zijn max als ik op 1600 ISO schiet, 3200 is onacceptabel dus zou een F2.8 welkom zijn, of wellicht een andere camera.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 Aug 2010 18:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wat jammer Jax dat bij de Canon de 70-200F2.8 zodanig minder is dan de 70-200F4 dat het de aanschaf niet rechtvaardigd.
Een 200mmF2.8 prime is geen optie?

Auto-iso
Bij mijn Nikon gebruik ik de auto-iso instelling. Je zet de camera op diafragmavoorkeur, diafragma op 2.8.(70-200) Iso op 200.
Auto iso instellen op maximum iso 1600 en sluitertijd sneller dan ongeveer 1/800.
Als er genoeg licht is, (matrixmeting) houdt de camera 2.8 met minimaal 1/800 en de iso blijft op 200. Is er veel meer licht wordt alleen de sluitertijd sneller. Maar, kom ik (ineens) tekort (spelers lopen in de schaduw, zon gaat weg door wolken, het wordt avond) dan blijft de sluitertijd 1/800 en gaat de iso omhoog. Wordt het nog donkerder dan kan de iso oplopen tot 1600 maximaal en dan gaat de 1/800 sluitertijd naar beneden. (dan is het al behoorlijk donker)
Je bent dus altijd zeker van voldoende snelle sluitertijd EN van de laagste iso. Het diafragma blijft op 2.8 staan. Je hoeft het allemaal zelf niet meer in de gaten te houden.
FX/DX

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 Aug 2010 21:14 
Gebruikers-avatar
 Profiel
@Wil: Ik geloof niet dat mijn 40D zo een optie heeft. Ik zal het eens opzoeken. Ik denk overigens dat dit geen optie is voor de avond wedstrijden. Er is niks mis met het werken in de M stand. Het is niet zo dat je, vóór iedere foto die je maakt, een aantal handelingen moet doen. Ik kijk toch al veel door de zoeker, ook als ik geen foto maak, en als ik de ontspanknop half indruk zie ik al of alles nog ok is.

Een 200mm F2.8, eigenlijk nooit als optie beschouwd. Ik neem aan dat die qua scherpte wel te vergelijken is met mijn 70-200 F4, anders zou je dat niet voorstellen. Ik zal er eens naar op zoek gaan. Bedankt voor de tip.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 Aug 2010 21:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Jax, meer millimeters en een boarding gaat alleen maar werken als je diafragma groter wordt. Onderstaand voorbeeld is met de 300 f/4.0 genomen vanaf de achterlijn naar de zijkant toe. Spelers zijn in de buurt van de cornervlag:

Afbeelding

In mijn geval is de boarding niet superhinderlijk omdat daar achter niets is. Toch is het niet een foto die ik als showcase in een verzameltopic zou plaatsen vanwege die (te) scherpe boarding.
...

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 Aug 2010 08:35 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Meer mm én een groter diafragma zit er voor mij niet in. Dat kan ik gewoonweg niet betalen. Ik heb even gekeken naar de 200mm F2.8. Dat is ook L glas en redelijk betaalbaar (nieuw €669,-). De autofocus snelheid is hetzelfde als die van mijn 70-200, als ik de reviews mag geloven. Ik ga vrijdag, tijdens Roda - Twente, eerst maar eens proberen om van mijn zoomring af te blijven om te kijken wat ik mis als ik niet meer zoom tussen 70mm en 200mm. Vooral bij hoekschoppen is 200mm teveel. Als dat bevalt is de 200mm een hele goeie optie. Dan heb ik niet meer mm maar wel een groter diafragma.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Aug 2010 18:14 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
FC Dordrecht - RKC

#!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Sport
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 344 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Grijswaarden