[ 344 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Aug 2010 19:12 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Jax,

Ik heb heel lang met een 200 f/2.8 gewerkt. Beviel prima. Maar vond de 70-200 toch wel flexibeler. Dus ik heb mijn 200 verkocht. Maar optisch was hij stukken beter.

Tim,
iet er goed uit.
Ik heb gisteren snel even e.e.a. voor RKC verwerkt en ben verder maar biertjes gaan drinken in de kroeg.
Wat een slechte wedstrijd. In de 70e minuut nog een rode kaart voor RKC vanwege een kopstoot en toen ben ik gegaan. Daarna werd er nog een keer gevochten en zijn er nog meer kaarten uitgedeeld (waarvan Mulder 2x geel=rood, maar dat scheen ten onrechte te zijn en de scheidsrechter zal een gratieverzoek indienen bij de KNVB)
Alle spanning zat dus in de laatste 20 minuten (die we beide hebben gemist)
Een amateur bouwde de ark, de Titanic door een team van professionals.....

Licht Donker  
.
 Titel: Re: [Verzameltopic] Voetbal seizoen 2010 / 2011
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Aug 2010 20:17 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ Boersie: ja dat het slecht weer was laten ook je foto's zien, daar doe je toch niet veel aan. foto 3 vind ik de beste.

@Jax: goede platen voor een oefensessie! Met name 1 is een mooi duel.

@ Allstar: mooi licht en lekkere acties, Helemaal goed.

1. Ankaragucu - Gaziantepspor
Afbeelding

2. Cambuur - Silvasspor. Ja, ik weet het: geen bal. Maar wel benieuwd naar reacties. (ze hebben nu iig niet de ogen dicht ;) )
Afbeelding

3. AGOVV - Apeldoornse Federatie
Afbeelding
FX/DX

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Aug 2010 22:22 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Citaat:

Ik heb heel lang met een 200 f/2.8 gewerkt. Beviel prima. Maar vond de 70-200 toch wel flexibeler. Dus ik heb mijn 200 verkocht. Maar optisch was hij stukken beter.

Ik heb vrijdag geprobeerd om van de zoomring van mijn 70-200 af te blijven en zoveel mogelijk op 200mm te schieten. Zo heb ik ook gemerkt waar de beperkingen dan liggen, dat is hoofdzakelijk bij acties voor de goal, hoekschoppen, vrije trappen en doelkanzen dus. Ik heb gekeken met hoeveel mm ik die acties normaal fotografeer en kom uit rond de 100mm. Die lenzen verkopen ze ook los, dus is dat een optie. Een andere optie, maar dat weet ik niet zeker, is aan de zijlijn gaan zitten want dan kan ik de 200mm ook bij de acties vóór de goal gebruiken. Helaas werkt dat maar één helft want de tweede helft zit ik altijd aan de achterlijn.

Nu over de foto's:

Jeroen, waar zijn die van jou??
@Tim: Foto 1 WOW ^O^
@Wil1: Mooie serie. Foto 3 vind ik de beste, 2 weet ik niet zo. Ik heb niet zoveel met protretten.
Canon 7D + 40D / Fujifilm X20 / Canon 70-200 USM F2.8L / Sigma 24-70 F2.8 EX DG Macro / Canon 50 USM F1.4

http://www.footballpics.nl

I baked my camera and it survived.......yeah!!!!

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Aug 2010 13:06 
 WWW  Profiel
@Wil1: Prachtig die close up op #2!

Hierbij een paar foto's van het PSV jeugdtournooi de Otten Cup.

1. Pão de Açúcar - RSC Anderlecht
http://www.pbase.com/tvw/image/127261463/original
Afbeelding

2. Pão de Açúcar - RSC Anderlecht
http://www.pbase.com/tvw/image/127261465/original
Afbeelding

3. Borussia Mönchengladbach - PSV
http://www.pbase.com/tvw/image/127261470/original
Afbeelding

Meer: http://www.pbase.com/tvw/football

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Aug 2010 13:22 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
jax schreef:

Zo heb ik ook gemerkt waar de beperkingen dan liggen, dat is hoofdzakelijk bij acties voor de goal, hoekschoppen, vrije trappen en doelkanzen dus. Ik heb gekeken met hoeveel mm ik die acties normaal fotografeer en kom uit rond de 100mm.

Ik werkte wel met 1.3 crop, misschien dat dat ook iets scheelt

jax schreef:

Jeroen, waar zijn die van jou??

http://www.rkcwaalwijk.nl/t2bcms/20102011.php?nr=0039
Heb verders nog helemaal niets met de foto's gedaan.
Een amateur bouwde de ark, de Titanic door een team van professionals.....

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Aug 2010 16:10 
 WWW  Profiel
Wow @Timberland voor foto 2. Zal nog even comments posten voor de overige foto's. Hierbij 3 foto's van Nunspeet - VVOG (Veluwade)

Nunspeet - VVOG(Veluwade) 2-5

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Aug 2010 20:35 
Gebruikers-avatar
 Profiel
@Timberland: Inderdaad foto 2, wat een fantastich moment.
@Boersie: Mooie serie, mooie kleuren en momenten.
Ik denk ik doe eens iets anders. Ik weet dat ruggen op een foto "not done" zijn maar ik probeer het toch een keer.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. En nog een "gewone".
Afbeelding
Canon 7D + 40D / Fujifilm X20 / Canon 70-200 USM F2.8L / Sigma 24-70 F2.8 EX DG Macro / Canon 50 USM F1.4

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Aug 2010 21:04 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Nette platen Niels!

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Aug 2010 10:19 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Wil: Foto 3 vind ik het best van de drie, voor mij is het portret niet heel bijzonder in dit geval.
@Timberland: Met nummer 2 heb je inderdaad een mooie te pakken, erg netjes.
@Boersie: Nummer 3 vind ik het best, vind deze serie weer beter dan jou voorlaatste serie die ik op de 1 of andere manier 'onder jou niveau' vond.
@jax: Het is wel allemaal het betere duw/trek/vliegwerk maar toch doen deze drie het voor mij niet echt lekker.

Ik kom er zelf toch echt achter met het trieste weer van afgelopen zaterdagmiddag dat ik toe ben aan een andere lens.
Maar toch maar een paar foto's uit de wedstrijd Vitesse/AGOVV A1 - ADO Den Haag A1.

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding
Nikon D300 | MB-D10 | Nikkor AF-S 18-70 f/3.5-4.5 | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5-5.6 VRII

Flickr

patrickveldwijk.nl

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Aug 2010 10:53 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Citaat:

maar toch doen deze drie het voor mij niet echt lekker

Want.......???

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Aug 2010 11:04 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
jax schreef:

Citaat:

maar toch doen deze drie het voor mij niet echt lekker

Want.......???

Waarschijnlijk omdat je de gezichten niet kan aflezen, nummer 3 vind ik van deze ook het best. Maarjah, dat heeft misschien toch met de ruggen te maken, moeilijk te verklaren.
Nikon D300 | MB-D10 | Nikkor AF-S 18-70 f/3.5-4.5 | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5-5.6 VRII

Flickr

patrickveldwijk.nl

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Aug 2010 11:13 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Okee, je hebt het over de compositie. Daar kan ik me wel in vinden. Het is, wat ik al aangaf, een kwestie van een keer wat anders proberen. Er zit wel actie in, vooral in foto 2. Ik denk niet dat ik nog een keer dit soort foto's plaats maar ik wilde de reacties wel een horen.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Aug 2010 12:43 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
jax schreef:

Okee, je hebt het over de compositie. Daar kan ik me wel in vinden. Het is, wat ik al aangaf, een kwestie van een keer wat anders proberen. Er zit wel actie in, vooral in foto 2. Ik denk niet dat ik nog een keer dit soort foto's plaats maar ik wilde de reacties wel een horen.

Der zit zeker actie in :) En ik snap ook wel dat je wat anders proberen wou, maar nu weet je in ieder geval een reactie :)

Flickr

patrickveldwijk.nl

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Aug 2010 17:20 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Zelfde wedstrijd als Niels, alleen zat ik de tweede helft aan de andere kant :)

Afbeelding
1

Afbeelding
2

Afbeelding
3

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Aug 2010 17:34 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Oe ik dacht dat ik de eerdere wedstrijd ook al geplaatst had.
Woensdagavond VVOG - 't Harde ter gelegenheid van het Veluwade-toernooi in Hierden.

Afbeelding
1

Afbeelding
2

Afbeelding
3

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Aug 2010 17:57 
Gebruikers-avatar
 Profiel
@Ronald: Het is wel zo netjes als je ook commentaar levert op de foto's van anderen. Jij verwacht ook commentaar op jouw foto's, tenminste dat vermoed ik.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Aug 2010 18:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Klopt, sorry :)

@ Wil1: Die kop van die rechter kerel op foto 2 is echt gaaf!
@ Timberland: Foto2 is geweldig met die flappen gras.
@ Niels: zie een paar berichten terug :)
@ moros: Momenten zijn mooi, alleen ishet net of er een enorme ruisreductie overheen is gegaan. Ze doen mij een beetje "smooth" aan.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Aug 2010 18:30 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Er wordt weer flink gepost.

@Timberland: Ja, je tweede lijkt een klassieker te worden die je bij blijft. Ik kan me niet herinneren dat ik een plaat heb gezien waarbij zoveel aan dikke graspollen de lucht in gingen. Met bal en de benen die elegant de verwoestende tackel ontwijken maakt het plaatje compleet.
Bij de derde heb je de lastige situatie van een donkere speler met donkere kleding en een donkere achtergrond.

@ Boersie: # goeie serie vooral bij drie is de actie lekker vol in beeld.

@ Jax: Toch goed dat je ook wat anders probeert. Ruggen zijn taboe maar ik kan me toch wel voorstellen dat het bij sommige foto's toch een bijzonder prent oplevert. Bij een journalistiek opmerkelijk moment of zoiets als het gebuitel op 2, maar dan toch extra versterkt of grotesker. Deze voldoen daar m.i. niet voldoende aan.

@ Moros: Nette platen. De eerste vind ik nog de meest spannende.

@ Ronald: Enkele zou ik zelf wat strakker croppen. Kwestie van smaak. Goede platen. #3 van je eerste serie vind ik minder. Mooie actie, maar je komt onder en boven te kort en de achterlopende spelers maken het plaatje wat rommelig.
FX/DX

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Aug 2010 20:47 
 WWW  Profiel
Zal mij ook even netjes aan mijn woord houden en comments geven op de geposte foto's.

@Wil1 7-8: Persoonlijk vind ik #3 de mooiste, #2 spreekt mij ook wel aan ook al is het zonder bal.

@Timberland 8-8: Zei in mijn vorige comment als WOW voor foto 2. Vind die echt prachtig. Persoonlijk vind ik dat de mooiste uit je serie!

@jax 8-8: Je zegt het zelf al ruggen, met #1 heb ik zelf totaal niks. Daarin tegen spreken #2 en #3 mijn wel weer aan door de momenten, ook al is #2 merendeel rug.

@Moros 9-8: Klopt vorige serie was onder mijn niveau dat durf ik nu ook wel hard op te zeggen, ik had er iig flink de pest in. Krijg een kans om voor een BVO te fotograferen maar door de klote omstandigheden verpruts ik het eigenlijk.

Anyway je foto's. Actie's zien er goed uit alleen kan aan mij liggen maar vind de gele kleur zo vel.

@ronald_bonestroo 9-8 Nunspeet-VVOG: Zou persoonlijk #1 en #2 wat strakker croppen. Heb rest van de foto's ook een zitten bekijken op je hyves maar zou die ook wat strakker croppen maar dat is mijn persoonlijke mening. Vind de kleuren en actie's goed!

@ronald_bonestroo 9-8 VVOG - 't Harde: Goede momenten alleen staat volgens mij #3 een beetje scheef? en die had ik iets strakker gecropt.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Aug 2010 20:51 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
3 lijkt scheef, komt door die sporthal op de achtergrond. Heb er aan alle kanten mee zitten stoeien en aan de hand van de dug out en de rand van het veld heb ik hem rechtgezet.

Strakker croppen, ga je dan niet de rand tegen de hoofden aan duwen? Ben altijd bang dat je ze te veel opsluit, vandaar de wat ruimere uitsneden. Zal er volgende keer wat meer rekening mee houden.
Bedankt voor de tips!

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Aug 2010 21:03 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ja, het expirement is niet gelukt. Foto 1 vond ik wel mooi omdat het duel nog steeds doorgaat terwijl de bal al een meter over de zijlijn is. Blijkbaar is de grensrechter ook meer bezig met het duel dan met de wedstrijd want hij heeft de vlag nog steeds omlaag. Foto 2 vond ik gewoon een mooi moment. Het was een redelijk zware overtreding van Carney op Hadouir.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Aug 2010 07:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ronald: Tsja, geen idee wat ik aan dat 'smooth' gevoel moet doen, maar het enige wat ik gedaan heb is wat levels en auto contrast. Nummer 3 uit de VVOG - Nunspeet wedstrijd is lekker, werkt ook lekker met een goed gevulde tribune.

@niels: Ook hier weer, ik heb echt bijna niks uitgevoerd, en voor mijn gevoel waren de kleuren van ADO ook echt behoorlijk fel. Ik kan alleen nog even de settings in de camera zelf na lopen.

Flickr

patrickveldwijk.nl

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Aug 2010 09:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Heb je hem toevallig op VIVID staan? Dat zou verklaren wel waarom ie dik in de kleur zit.
En dat in combinatie met een hoge ruisonderdrukking, dan ben je wel alle detail kwijt en wordt het wat gladjes.

Weet niet of het zo is hoor, maar zo ziet het er uit. Vooral die laatste foto van je serie is zo gladjes.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Aug 2010 12:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Zodra ik weer in Nederland ben ga ik dat eens nalopen, dat hij op iets meer levendigere kleuren staat kan wel. Ruisonderdrukking heb ik niet aanstaan zover ik weet.

Flickr

patrickveldwijk.nl

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Aug 2010 14:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ook niet achteraf? Dat je dat in NEF middels CNX2 doet?
Hoe verklein je je foto's dan? Misschien dat het daar in zit.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Aug 2010 18:53 
 WWW  Profiel
@ Boersie: thanks.
Mooie serie en goede kleuren.

@ Jax: thanks.
Foto 2 voor mij. Een goed begin voor PSV, bedankt Roda!

@ Moros: bedankt.
Je gebruikt waarschijnlijk een 70-200 variant. Ik begrijp dat je wat anders wilt. ;)
Niets mis met de momenten.

@ ronald_bonestroo
Eerste serie: Ik zou iets tighter croppen. Verder heeft foto's 3 helaas een afgechopt been. ;)
Tweede serie: zeker beter dan de eerste serie. Fraaie platen hoor.

@ Wil1
Thanks ik ben blij dat de rondvliegende pollen gewaardeerd worden. Het hoofdveld (van de jeugdkant) van de Herdgang was echt naar de kl~te.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Aug 2010 22:34 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Tim: Gebruikte ik maar een 70-200 variant :) aangezien Nikon daar er niet veel van heeft. Nee ik gebruik de 70-300 uit mijn onderschrift.

Flickr

patrickveldwijk.nl

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Aug 2010 07:34 
 WWW  Profiel
jax schreef:

Ik heb vrijdag geprobeerd om van de zoomring van mijn 70-200 af te blijven en zoveel mogelijk op 200mm te schieten. Zo heb ik ook gemerkt waar de beperkingen dan liggen, dat is hoofdzakelijk bij acties voor de goal, hoekschoppen, vrije trappen en doelkanzen dus. Ik heb gekeken met hoeveel mm ik die acties normaal fotografeer en kom uit rond de 100mm. Die lenzen verkopen ze ook los, dus is dat een optie.

Misschien dit iets voor je? http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?f=35&t=64131

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Aug 2010 08:34 
Gebruikers-avatar
 Profiel
@Boersie: Bedankt voor de tip maar hij stuurt hem niet op en de afstand is te groot. Het is niet te duur, maar helaas. Ik zie overigens dat dit versie 1 is, ik zou wel eens het verschil willen weten tussen 1 en 2 want ik heb alleen nog maar naar versie 2 gekeken.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Aug 2010 11:13 
 WWW  Profiel
jax schreef:

@Boersie: Bedankt voor de tip maar hij stuurt hem niet op en de afstand is te groot. Het is niet te duur, maar helaas. Ik zie overigens dat dit versie 1 is, ik zou wel eens het verschil willen weten tussen 1 en 2 want ik heb alleen nog maar naar versie 2 gekeken.

Geen dank! Ja inderdaad Almere is voor jou niet naast de deur. Hij is inderdaad niet duur. Misschien dat Jeroen of Tim je dat kan vertellen dat durf ik niet te zeggen.

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Sport
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 344 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Grijswaarden