[ 344 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 Jan 2011 15:16 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Nou als niemand wat plaatst, dan doe ik het maar weer :)

Afbeelding
1

Afbeelding
2

Afbeelding
3

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 Jan 2011 17:20 
 Profiel
die 2e!!!! Schitterend moment

Licht Donker  
.
 Titel: Re: [Verzameltopic] Voetbal seizoen 2010 / 2011
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 Jan 2011 17:41 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Twee is inderdaad heel mooi. Mooie kleur shirts ook :lol:.
Canon 7D + 40D / Fujifilm X20 / Canon 70-200 USM F2.8L / Sigma 24-70 F2.8 EX DG Macro / Canon 50 USM F1.4

http://www.footballpics.nl

I baked my camera and it survived.......yeah!!!!

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 Jan 2011 18:37 
 WWW  Profiel
@ronald_bonestroo: 19-1: Wat slecht licht zeg, heb idee dat dit nog beroerder is dan bij Nunspeet.

@fotojeroen 23-1: Nette foto's mijn persoonlijke voorkeur toch wel 2. Swinkels alweer geconcentreerd en Janga nog in het moment.

@ronald_bonestroo 25-1: Persoonlijk had ik 1 krapper gecropt. vind 2 het mooiste moment. Jammer van 3 het bewogen voetje.

@ Ronald 30-1: Wow nice die 2de, durfde je wel op de toekomst te komen :9~ Nee zonder dollen prachtige serie.

Zal ook weer eens wat werk plaatsen. Gister heerlijk in het zonnetje gezetten bij Nunspeet - Berkum. Weinig last er van gehad gelukkig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 Jan 2011 19:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kijk, dat zijn ze weer Niels!

Nog even een toetje van vrijdagavond :)

Afbeelding

F/2.8
1/640
400mm
ISO 2200

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Feb 2011 00:45 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Ronald Bonestro,
Die van die keeper in het blauw met die ingedeukte bal is wel ontiegelijk mazzel qua timing, daar kun je niet op mikken. Mooi hoor

@Boersie
Jammer dat je die laatste niet net iets meer naar je toe gedraaid hebt. Zou het nog net iets beter doen. Waarom snijd je hem niet vierkant uit.

@Ronald
Kunnen we al een verkiezing houden over het mooiste en slechtste licht van de biercompetitie
Voor de slechtste:
Almere City FC - Hoewel de nieuwe verlichting wel duidelijk van betere kwaliteit is, maar het is nog steeds niet veel
AGOVV - De extra lampen op de hoofdtribune zijn een drama, een compleet andere temperatuur dan de rest
Cambuur - Wanneer worden de hoeken nu eens fatsoenlijk uitgelicht?
FC Eindhoven - Kan Philips daar niet eens iets aan doen?
Go Ahead Eagles - Voldoende, maar verdiend ook niet de schoonheidsprijs
Maandag eens bij Telstar kijken, zal ook nog wel drama zijn.

Dan hebben wij bij RKC toch maar mazzel voor een Jupiler clubske.D'r zou nog wel een stop bijmogen, maar dat is misschien wat te duur. Maar straight uit de cam, enkel ACR;

Afbeelding
Een amateur bouwde de ark, de Titanic door een team van professionals.....

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Feb 2011 02:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Go Ahead Eagles vind ik in dat rijtje niet helemaal passen, kleur is goed en intensiteit is overal redelijk te noemen. Kan uiteraard wel een stopje lichter maar met iso 2000 kun je over het algemeen nog wel 1/640e halen.
Almere shitty en AGOVV zijn daarentegen echt om te janken.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Feb 2011 19:45 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Hier dan nog maar weer een paar fotootjes van deze week.

Afbeelding
1

Afbeelding
2

Afbeelding
3

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Feb 2011 11:36 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
De tweede staat scheef

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Feb 2011 13:14 
 Profiel
@boersie: mooie momenten, leuk die laatste
@ronald:door die 2 spelers erachter vind ik hem net wat te druk
@fotojeroen: zou die weten waar hij heen schiet?
@ronald:2 (scheef of niet) is een mooi moment, de derde mooi door het opspattende modder

Bij mij is ook eindelijk het seizoen weer begonnen, met een oefenwedstrijd VV Emmen B2- VV Emmen C1
1
Afbeelding

2
Afbeelding

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Feb 2011 14:09 
 Profiel
Een periode alleen meegelezen.
Ronald de tweede met de keeper is geweldig, gelukkig ook zonder logo.
Boersie, de tweede. De juichende speler op drie hoeft voor mij niet.
Ronald, 5 februari, bij de tweede mis ik de bal.
Jeanine, de tweede zou ik vierkant snijden.
Uit de oogst van gisteren een paar platen kunnen selecteren.
De wedstrijd FC Meppel tegen SCN
#1: drie tegen 1
Afbeelding

#2: strafschop
Afbeelding

#3: Doorspelen
Afbeelding
D300 + MB-D10 + Nikkor 70-200 2.8 VR +TC 1.4 EII

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Feb 2011 01:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Jeanine
Inderdaad, zoals Gert zegt, de tweede vierkant snijden. Kan gewoon hoor. Wat er rechts staat is niet zo interessant.
Bij de eerste mis ik die echte scherpte.

@Gert
De eerste en de derde vind ik niet zo interessant ivm de speler die er voor staat. Lagere klasses is misschien wel meer kluitjesvoetbal dan eerste of eredvisie, en dat maakt het zeker niet makkelijker. Maar toch moet het wel te vermijden zijn.
Vergeleken met andere foto's vind ik ook de jouwe wat soft

-

Vanavond bij Telstar geweest. Die hebben mooi gebouwd. Was echt nodig, maar is mooi geworden.
De verlichting was ook prima; 1/640 bij f/2.8 en iso 2000. Ongeveer hetzelfde als in Waalwijk.
Verders moeten we er maar geen woorden aan vuil maken....

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Feb 2011 22:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Vanavond speelt het Nederlands Elftal tegen Oostenrijk.
Bij dat soort wedstrijden zit meestal ook een wedstrijd van Jong Oranje, maar dan veel vroeger en ergens anders. En die was vanavond bij ons in het dorp:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Feb 2011 23:25 
Gebruikers-avatar
 Profiel
@ Ronald, die van die keeper is echt geweldig!
@ Boersie, volgens mij baalt de speler op de 3e van een gemiste kans, als ik zo achter hem naar de keeper kijk.
En het zonnetje was weg bij de laatste 2?
@ Ronald, mooie aktie, maar haalt het niet bij die van die keeper ;)
5-feb, De 2e zonder bal, zie wel de spanning op de gezichten, mag ik wel.
@ Jeanine, toch mooi moment die 1e.
vierkant voor nr2 is zeker een optie.
@ Gert, dat softe herken ik ook in mijn foto's.
De 2e is qua spelmoment goed
@ fotojeroen, die 2e "spat" lekker van de aktie.
Dhr Pot kijkt zuur (0-1) terecht of....?

Nu dan mijn drie foto's.(na heel lang twijfelen om hier te plaatsen :oops: )
Nadat ik 2 jaar foto's van mijn zoontje's F team heb gemaakt met een Sigma 28-300mm F3.5-6.3 en een D80, heb ik na wat informatie een 2ehands Nikon 80-200 AF-S F2.8D (IF) gekocht.
De Fjes zijn nu 1e jaars E en zijn over het algemeen een kop kleiner dan de tegenstanders.
Dus ze moeten het hebben van hun techniek en inzet :D
Tips altijd welkom.
Pieter.
(p.s. server ligt nu plat, vandaar foto's niet (meer) zichtbaar zijn, wordt aan gewerkt :oops: )
Ter Leede E6 - VVSB E7
1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

Laatst gewijzigd door P.j.P op 12 Feb 2011 20:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Feb 2011 00:07 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dag Pieter,

Foto 2 is de beste. Foto 1 mist net de actie en foto 3 is wel aardig maar teveel van "niets" en te weinig van "iets" als je snapt wat ik bedoel ;)

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Feb 2011 07:15 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Bedankt Ronald,

In kan me wel vinden in jouw reactie, zeker wat betreft de laatste.
Wordt aangewerkt :)
Pieter.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Feb 2011 20:53 
 Profiel
@Pieter: Als ik de Exif goed bekijk heb je de ISO waarde op 800 ingesteld bij een diafragma van 2.8. Dus de camera mag zelf de sluitersnelheid erbij zoeken. Ik wil je aanraden om de keuze voor Auto-ISO aan te zetten met een minimale sluitertijd van 1/500 maar beter is 1/640. De minimale ISO waarde is dan 200 en ik vermoed dat je bij een D80 niet verder kunt dan ISO 1600. Dit zorgt ervoor dat je camera begint bij ISO 200 en daar een sluitertijd bij zoekt. Komt die onder de 1/640 dan wordt de ISO in kleine stapjes opgehoogd. Totdat de camera bij ISO 1600 uitkomt. Dan pas gaat de sluitertijd onder de 1/640. Hiermee voorkom je vaak de bewegings onscherpte de je nu hebt op de bal bij foto 2 omdat je sluitertijd 1/400 is.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Feb 2011 21:50 
Gebruikers-avatar
 Profiel
@ Gert.Ribberink.
Bedankt voor de tip, D80 gaat inderdaad met Auto-iso tot 1600 iso, de sluitertijd 1/125. ;(
Ik moet elke keer mijn belichting in de gaten houden en zonodig handmatig iso aanpassen bij donker weer om toch nog een snelle(re) sluitertijd te halen.
Dit betekent helaas dat soms met moment van afdrukken er een (net) te langzame sluitertijd is.
Is foto 2 door deze beweging van de bal gelijk "slecht" of voor DPZ norm niet goed genoeg :?:
Dan weet ik dat ik zulke foto's hier beter niet kan posten.
Pieter

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Feb 2011 21:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Een bewogen bal is geen enkel probleem, geeft zelfs wat meer dynamiek aan de foto dan alles bevroren vind ik zelf.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Feb 2011 22:12 
Gebruikers-avatar
 Profiel
ronald_bonestroo schreef:

Een bewogen bal is geen enkel probleem, geeft zelfs wat meer dynamiek aan de foto dan alles bevroren vind ik zelf.

Zelf deel ik dit idee ook wel, maar ik ga wel proberen het tot een minimum te beperken.
Nog veel te leren :oops:
Pieter.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Feb 2011 22:19 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Eens met Ronald, foto 2 geeft juist lekker dynamiek door de beweging die erin zit. Echt een prima plaat imho. Bij 1 staat echt alles stil, en daar had (voor mij) best wat beweging in mogen zitten. De bal lijkt nu helemaal stil te liggen (misschien was dat ook zo...), maar wat bewogen handen of voeten geeft mij al meer een indruk van actie. Wel prima moment vind ik trouwens, vooral omdat dat kleine mannetje door die grote gozer achtervolgt wordt, en z'n shirt te groot is waardoor z'n handen er niet eens uit komen. Top :)

3 is minder, die jongen rechts kijkt weg van de actie, de bal zit net voor een ander spelertje, en het publiek op de achtergrond is vooral geinteresseerd in iets anders :p
Long ago, it must be, I have a photograph
Preserve your memories, they're all that's left you

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Feb 2011 22:36 
Gebruikers-avatar
 Profiel
@ Ted, ook jij bedankt voor je reactie en compliment.
Nr3, de mensen die ergens anders naar kijken, zo had ik dit niet eens gezien.
Details...
Ik was toch wel wat terughoudend om te plaatsen, maar ik denk/hoop dat ik een beetje kan meegroeien in niveau.
Pieter.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Feb 2011 23:29 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Gewoon plaatsen, alleen wel uiteraard zeer kritisch ten opzichte van je eigen werk zijn. Zo groei je nog verder en gezien jouw ontwikkeling het afgelopen jaar (voor de lezers: we kennen elkaar al via een ander forum ;) ) weet ik zeker dat dit nu nog veel harder zal gaan.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Feb 2011 21:13 
 Profiel
Citaat:

Ik moet elke keer mijn belichting in de gaten houden en zonodig handmatig iso aanpassen bij donker weer om toch nog een snelle(re) sluitertijd te halen.

@Pieter: Door de AUTO-ISO aan te zetten hoef je daar dus niet meer op te letten. Je stelt de maximale sluitertijd in op de door jouw gewenste sluitertijd en als het dan te donker is dan past de camera de ISO waarde aan. Ik heb het ook een tijd handmatig gedaan en ik weet dat je dan weer een te hoge ISO hebt en dan weer een te lage. Ik gebruik het overigens alleen tijdens de wedstrijden.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 Feb 2011 22:42 
Gebruikers-avatar
 Profiel
@Jeroen: mooie afwezige blik op foto van 05-02
@Ronald: Foto 1 van 05-02 is mooi.
@Jeanine: Foto 2 doet het voor mij.
@Gert: Wat een fletse, zachte foto's. Wat heb je daarmee gedaan???
@Jeroen: Ik had graag wat meer actie gezien.
@P.j.P: Ik heb niet alle commentaren doorgelezen maar foto 2 vind ik de beste. Foto 1 heeft te weinig actie en 3 is te druk en te ruim.

Afgelopen zondag kwam de AFC AJAX op bezoek bij Roda JC Kerkrade. Het was, voor de neutrale toeschouwer, een enerverende wedstrijd, vooral in de tweede helft. Maar ja, ik ben geen neutrale toeschouwer dus heb ik me rot zitten ergeren aan van Hulten en zijn gemarchandeer. Maar goed, het is zoals het is. Ik heb er in ieder geval wel leuke foto's aan over gehouden. Hier zijn er drie:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
Canon 7D + 40D / Fujifilm X20 / Canon 70-200 USM F2.8L / Sigma 24-70 F2.8 EX DG Macro / Canon 50 USM F1.4

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Feb 2011 14:31 
 WWW  Profiel
Drie mooie foto's Jax, vooral nummer 3, goed vastgelegd.

Rest van de foto's heeft al commentaar gehad, heb daar niets meer aan toe te voegen.

Verbouwing en verhuizing achter de rug, afgelopen weken al weer beperkt foto's gemaakt. Drie foto's uit drie verschillende wedstrijden, alle drie gemaakt met de 1dmkII

1 AZ A1 - Ajax A1 voor de beker, 2-2 na 90 minuten, AZ nam de strafschoppen beter, De AZ keeper stopte er drie, die van Ajax twee. Door de harde wind was voetballen bijna niet mogelijk. Alle foto's staan hier
Afbeelding

2 Alkmaarsche Boys A1 - Victoria O. A1, 4-1 winst voor de Boys die derde stonden met twee wedstrijden minder dan koploper Victoria O. Alle foto's staan hier
Afbeelding

3 AZ - PSV, uitslag is bekend. Scheidsrechter had niet zijn beste dag, mag daarom komend weekend een niveau lager fluiten.
Dit is dus ook geen penalty. Alle foto's staan hier
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Feb 2011 17:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Oei Johannes, die laatste is toch niet zo zuiver met zijn witbalans zeg. Beetje groenig...

Foto 2 is trouwens niet te zien.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Feb 2011 18:04 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik zie foto 1 niet. Wel mooie acties. Dat van dat groen zie ik niet zo zeer maar ik ben dan ook een beetje kleurenblind. Ja, ik zie dat het gras groen is maar dat is dan ook alles. :D

EDIT

Ik zei nu alle foto's.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Feb 2011 19:57 
Gebruikers-avatar
 Profiel
@jax, zeker 3 mooie foto's, alleen jammer dat bij de 1e, het gezicht van ajax speler teveel naar beneden is gericht.
@ Johannes, ik zie het groen meer als cyaan :? , maar wel lekkere aktie's
Pieter.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Feb 2011 20:00 
 WWW  Profiel
@ Ronald, ik zie het groene niet op mijn laptopscherm. Instellingen van de witbalans staan bij alle drie de foto's op automatisch. Krijg het commentaar wel vaker, maar er is nog niemand met een oplossing gekomen, probleem is er sinds AZ die LED reclame heeft. Daarvoor nooit commentaar gehad.

Foto's moeten het gewoon doen hoor, of xs4all moet een storing hebben (gehad).

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Sport
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 344 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Grijswaarden