[ 10 berichten ] 
 Titel: Tilt Shift BMX
Ongelezen berichtGeplaatst: 31 Mei 2010 15:09 
 Profiel
Hallo,

Voor een project voor school mocht ik zelf invullen wat ik wilde gaan doen. Ik heb toen besloten om een soort van maquette wereld te creëren voor bmx. Eerst met de TC, dit nam helaas veel tijd in beslag en was ook niet helemaal snel genoeg. Daarom heb ik besloten om het over te doen met de 24mm Tilt shift van Nikon. Dit is het resultaat:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 31 Mei 2010 15:28 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik vind soms een beetje slordig en rommelig en denk dat een maquette veel strakker is, en je (zowel bij een maquette als in dit geval) wel meer tijd had kunnen nemen voor compositie. Waarom is het zw en niet in kleur? Denk dat t in kleur realistischer en daardoor vervreemder is

1: bovenaan dan net een extra randje wat soort, en ook storende dingen onderaan de muur en rechts op dat 'afdakje'. Shop dat er uit en het is veel strakker.

2: veel troepjes, rechts een donkere vlek, haal t weg en t is strakker en volgens mij maquettte-ish

3: prima, hoewel je onderwerp wat wegvalt

4: prima.
nikon d810, veel glaswerk en profoto flitsers.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 31 Mei 2010 15:45 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik snap wat je wilt doen en bereiken, maar het werkt niet omdat je hier voor een vertikale tilt shift hebt gekozen, wanneer deze horizontaal is werkt het beter.
Ana loog toen ze zei dat ze de Digi taalbarrière kon doorbreken.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 31 Mei 2010 16:01 
Gebruikers-avatar
 Profiel
ohja, dat was ik nog vergeten :bonk:
nikon d810, veel glaswerk en profoto flitsers.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 31 Mei 2010 16:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Inderdaad tilt gebruiken, geen swing. :)

Ik vind ze over het algemeen erg rommelig, afleidende achtergronden. Alleen 4 vind ik wat dat betreft nog wel ok.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 31 Mei 2010 18:46 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dit is hem nog net niet, zoals anderen ook al aangeven. Het effect mag ook wat extremer worden ingezet, wordt het nog wat duidelijker ook. Zit er nu nog teveel tussen in.
Flickr
Camera, licht en glas....

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 31 Mei 2010 19:29 
 WWW  Profiel
Volgens mij wordt het effect ook een stuk sterker als je naar beneden fotografeert, net zoals je naar een maquette kijkt

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 Jun 2010 15:08 
 Profiel
Het klopt inderdaad dat het beter werkt als je naar beneden fotografeert. Ik heb geprobeerd dit zoveel mogelijk te doen alleen het was jammer genoeg niet overal even goed mogelijk.

Dat van die horizontale verstelling had ik niet bij stil gestaan maar het zou inderdaad wel eens kunnen werken.. Het enige jammere was dat ik de lens niet verder kon verstellen. Was misschien ook niet helemaal nodig geweest als ik nog hoger kon en misschien zo'n horizontale verstelling gebruikt had. Maar ben zelf wel blij met het resultaat. Doe het misschien nog een keertje over en dan met een horizontale verstelling.

Ik heb trouwens voor b/w gekozen omdat a) school het graag in b/w wilde en b) hier en daar er kleuren flink stoorden.

Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 Jun 2010 09:06 
 WWW  Profiel
ik zie het vooral als een leerzame oefening voor je tilt/shift techniek. De toegevoegde waarde in deze foto's is er niet voor deze techniek. Een telelens met een grote opening had denk ik toepasselijker kunnen zijn.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 Jun 2010 17:02 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Natuurlijk kun je wel hoger, als er iets bebouwd in de directe omgeving staat kun je er meestal wel op klimmen. Daarnaast kun je natuurlijk ook gewoon andere plekken zoeken.

Ik denk dat je beter een ander onderwerp had kunnen kiezen waar dit effect meer van toegevoegde waarde is. Ik vind het nu gewoon een beetje een truukje uitproberen.

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Sport
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 10 berichten ] 

Grijswaarden