[ 11 berichten ] 
 Titel: Polo
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Mei 2010 23:00 
 Profiel
Vandaag een polowedstijd bijgewoond.
Mooie sport om te zien.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding
Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 Mei 2010 09:16 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ik weet het niet. Bij het lezen van de titel zie ik meer actie voor me zoals op foto 2 bij de middelste 3 mannen waarbij er eentje scheef op zijn paard tegen een ander aan hangt. Ik mis de actie en de dampende paardenhoofden en zo. Foto 10 vind ik de beste uit de serie maar die had ik een beetje meer gecropt. De nabewerking ziet er wel goed uit.
Canon 7D + 40D / Fujifilm X20 / Canon 70-200 USM F2.8L / Sigma 24-70 F2.8 EX DG Macro / Canon 50 USM F1.4

http://www.footballpics.nl

I baked my camera and it survived.......yeah!!!!

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 Mei 2010 07:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ze zijn absoluut niet slecht maar springen er ook niet uit. Ik denk dat je voor de mooie acties net even te weinig mm's hebt. Vaak is de timing goed maar de afstand te groot. Misschien dat je middels croppen wat kunt doen. Zo is drie een mooi moment waar de actie in zit maar de afstand wat groot.

Verder heb ik niets met paarden, laat staan de sport en staat het soort mensen heel ver bij me vandaan en dan interesseert mij vooral de sfeer rond zo'n event. Misschien kun je daar wat meer van laten zien?
What if this is as good as it gets?

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Polo
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 Jun 2010 13:14 
 WWW  Profiel
Ik ben het met mijn voorgangers eens. Het zijn nette platen, maar ik mis wat. Zelf zat ik meer te denken richting details en close ups van bijvoorbeeld een paardenhoofd of een ruiter.
Beter een ranzig toilet dan een smerig geweten.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 Jun 2010 13:23 
 Profiel
Ik weet niet of je al te veel gaat hebben aan dit 'beginners'-advies.. Probeer eens een close-up te maken van enkel de benen van het paard of een detail bij bijvoorbeeld een rijlaars. Verder wil ik wel zeggen dat ik het knap vind dat je alles zo haarscherp op de foto hebt gekregen!

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Polo
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 Jun 2010 13:51 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Scherpe maar registrerende platen. Belichting keuirg, de techniek heb je onder de knie, da's duildelijk!

Jammer dat er niet hier en daar wat bewegingsonscherpte inzit zodat de spanning wat meer zichtbaar wordt. Nu is het allemaal wat vlak.

Wel een fotogenieke sport inderdaad, heb je kans om nog eens te gaan?
I keep you in the holes!!

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 Jun 2010 14:01 
 WWW  Profiel
Nummer 5 spreekt me nog het meest aan. Daar komen de mensen een beetje in de buurt zodat je wat emotie kunt zien. Voor de rest vind ik ze wat afstandelijk, zowel letterlijk als figuurlijk. Ik denk dat de serie sterker wordt als je er wat details, of portretten van bezwete spelers na de wedstrijd ofzo had bijgedaan

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 Jun 2010 17:25 
 Profiel
Interessante reacties, bedankt.

Dit was de 1e keer dat ik er bij uit kwam, in Aalst. Ik weet niet of het er vaker terug komt.
Het is een echt spektakel om deze sport bij te wonen. ik had maar 200 mm ter beschikking.
Een 300 mm 2.8 zou beter geweest zijn :)
mocht ik er nog eens bij uitkomen dan ga ik toch proberen meer detailfoto's te maken, die mis ik nu inderdaad.
Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 01 Jun 2010 18:44 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Nummer 5 en 10 vind ik dan nog wel lekker van het scherm afspringen (nee, niet door het vierkante formaat) maar wel door de vulling van het beeld. Bij de andere vind ik het allemaal wat te rommelig en teveel afleiding in de achtergrond
Een amateur bouwde de ark, de Titanic door een team van professionals.....

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Jun 2011 11:47 
 Profiel
Vanmiddag ga ik weer een poging wagen, met jullie adviesen in mijn achterzak

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Jun 2011 12:20 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Ben benieuwd naar je nieuwe foto's. 3 en 10 zijn mijn favorieten. Ik kan me voorstellen dat dit inderdaad een vette sport is om te zien :)

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Sport
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 11 berichten ] 

Grijswaarden