[ 4 berichten ] 
 Titel: Acrogym
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mei 2010 19:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Na een aantal maanden spelen met mijn flitser en camera ben ik gevraagd om een aantal foto's te maken van 4 meiden. Het zijn 2 paren die door zijn naar het NK acrogym. De foto's worden gebruikt om in het NK acrogym magazine te plaatsen. in het magazine worden ze dan voorgesteld aan de lezer wie ze zijn etc.

omdat dit mijn eerste shoot is zou ik graag wat feedback willen hebben van de meer ervaren fotografen. Ik heb deze foto's gemaakt met mijn olympus E-420, 14-42 lens en een metz AF-1 flitser erop. verder heb ik via het plafond geflitst met dat witte flapje :oops: eruit. en de locatie was in de kantine van de sporthal want de achtergrond leek mij wel geschikt.

helaas was er niet veel tijd om de foto's te maken want de meiden moesten gewoon trainen.
wat ik zelf minder vind aan de foto's zijn de witte sokjes die ze aanhadden.
#2 is wat overbelicht naar mijn mening
#5 was beter geweest als ze 180 graden hadden gedraaid dan was de mooie lichtere kant van het pakje zichtbaar.
#6 niet het gehele gezicht van het meisje boven is zichtbaar

ik hoop dat jullie meer zien als ik want ik vind zulk soort foto's maken erg leuk om te doen en wil mijzelf hier graag op verbeteren!

alvast bedankt! ^O_

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en de laatste foto van de serie
was meer een moment opname omdat de trainer er aan kwam en die zei dat ze eraf moesten helaas. vandaar dat het meisje linksonder wegkijkt :(
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mei 2010 20:33 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Op zich zijn de foto's en pose's oke, maar doordat je via het plafond geschoten hebt krijg je oa. vreemde schaduwen bij de knieën. Een oplossing hiervoor is een 2e flitsen die vanaf de voorkant/zijkant schiet. Puur ter opvulling en niet voor het hoofdlicht, hiermee krijg je de schaduwen weg.

De locatie vindt ik persoonlijk niet echt goed gekozen, erg grauw en grijs voor zulke 'speelse' dames. Het mag best wat lichter en frisser.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mei 2010 21:53 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Je schrijft zelf dat je weinig tijd had, daar begint het al een beetje: je hebt snelle en langzame fotografen, het is geen drama als je tot de tweede categorie behoort, maar misschien moet je dan van te voren al vast bespreken dat je meer tijd nodig hebt om alles goed op de plaat te zetten. dan kan het misschien ook in het trainingsschema gepast worden van de meiden.

De witte sokjes had je inderdaad al opgemerkt

Het licht is naar mijn smaak veel te vlak (krijg je als je het plafond als reflector gebruikt, met of zonder wit flapje). Het blijft mooier om off-camera te flitsen, heb je wat statieven nodig, maar in een dergelijke studio setting zou dat geen probleem moeten zijn (en kan je ook vast neerzetten voordat de gymnasten aanwezig zijn). Met twee flitsers (een voor tegenlicht en een voor hoofdlicht) kom je al een heel eind. Ook kan je experimeteren met flitslicht in combinatie met bestaand licht om zo meer dynamiek in de foto's te krijgen.

Probeer te veel groothoek te voorkomen. Mogelijk had je te weinig ruimte achter je, maar dan moet je gewoon op zoek naar een andere plek om de foto's te maken. Zeker bij nummer 2 en 3 vind ik de vervorming erg storend

Nabewerking/details: bij dit soort foto's moet eigenlijk alles kloppen, ook details, zo zie ik her en der onderbroekrandjes (zorgen dat deze niet aanwezig zijn bij het maken van de foto en anders wegbewerken), maar ook vegen op de muur e.d.

Foto's 7 en 8 zijn misschien leuk(?) voor een prive album, maar zou ik nooit in de openbaarheid brengen op een forum.
Groetjes, Peter

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 Mei 2010 12:13 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
bedankt voor jullie reacties!

@GenesiZ
je bedoeld hier de schaduwen onder de knieën als het onderste meisje in een spagaat zit? zou inderdaad mooier zijn als deze niet te zien zijn. Over de locatie kan ik ook met je meekomen. Maar ik heb een keuze in een witte of deze grijze achtergrond in de sporthal. ik zal de volgende keer nog wat meer testen met de witte en grijze achtergrond.

@ loki
Ik zal zeker gaan experimenteren met het off camera flitsen, daar heb ik nog niet mee gespeeld namelijk.
je hebt een goed oog voor de kleine details, ik had deze over het hoofd gezien. Dus daar is een aandachtspuntje voor mij thnx!
ik heb fotos 7 en 8 geplaatst omdat het meer een andere setting was als de vorige foto's het ging mij vooral om het gebruik van de flitser en het resultaat daarvan.

Ik weet dat ik nog heel veel moet leren op het gebied van fotografie en jullie feedback helpt daar zeker bij bedankt daarvoor!

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Sport
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 4 berichten ] 

Grijswaarden