[ 9 berichten ] 
 Titel: Giro d'italia 2010 Amsterdam
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Mei 2010 14:26 
 Profiel
Gisteren ging de Giro d'italia dwars door amsterdam, heb zelf geen ervaring met sport fotografie maar ben toch wel erg tevreden met het resultaat.
Prachtig hoe hard die mannen fietsen!

foto1
Afbeelding

foto2
Afbeelding

foto3
Afbeelding

foto4
Afbeelding

foto5
Afbeelding

foto6
Afbeelding

foto7
Afbeelding

foto8
Afbeelding

foto9
Afbeelding

foto10
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Giro d'italia 2010 Amsterdam
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Mei 2010 15:40 
 Profiel
Waarom heb je alles in z/w uitgevoerd ?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Mei 2010 16:16 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wat me het eerste opvalt is dat je zecht; hoe hard dat ze fietsen. Dit is helaas nergens terug te zien in je foto,s.

Ik denk ook dat met kleur het een stuk mooier zou zijn.

Foto 3 is naar mijn mening niet scherp.

1ste foto is voor mij de enigste die ik wat vindt, mede door zijn gezichtsuitdruking
-NIKON D700 16mm fish 14/24-50 f1,4-70/200 Sigma 500 F4,5 Sb-900
-Spl waterhousing

More on: http://www.yzpictures.nl

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Giro d'italia 2010 Amsterdam
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Mei 2010 17:16 
 Profiel
marco_ schreef:

Waarom heb je alles in z/w uitgevoerd ?

Omdat ik dat mooi vind? in kleur zal die het vast ook wel goed doen maar vind zwart wit gewoon mooier.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Mei 2010 17:18 
 Profiel
yourizoon schreef:

Wat me het eerste opvalt is dat je zecht; hoe hard dat ze fietsen. Dit is helaas nergens terug te zien in je foto,s.

1ste foto is voor mij de enigste die ik wat vindt, mede door zijn gezichtsuitdruking

De snelheid in het beeld brengen was naar mijn mening niet mogelijk vanaf de positie waar ik stond.
In iedergeval niet mooi, heb er daarom ook bewust voor gekozen ze helemaal te bevriezen. waar ik dan persoonlijk weer geen probleem mee heb.

en foto3 heb je een goed punt.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Mei 2010 09:01 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Het lijkt er bijna op dat dit na de finish is en de heren stilhouden. De coureurs zitten in ieder geval niet diep in het zadel en trappen niet vol door, dat had ik willen zien bij de proloog. Daarnaast beweging. Misschien had je kunnen verplaatsen, hoewel het waarschijnlijk erg druk was.
Flickr
Camera, licht en glas....

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Mei 2010 09:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Goed dat je het publiek ook in je foto's betrekt. Maakt de foto sterk. Mis echt de kleur!!!! (Misschien een update in kleur??)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Mei 2010 12:37 
 Profiel
Vanochtend in Oegstgeest langs het parkoers gestaan. En dit is echt anders fotograferen dan veldsporten.

*bezem*

Leuk om een keer mee gemaakte te hebben maar qua fotografie niet mijn ding.

modedit braintag: dit is een persoonlijk topic en geen verzamelaar, dus bijplaatsen van eigen foto's is niet de bedoeling.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Mei 2010 14:23 
 Profiel
yourizoon schreef:

Is zo een beetje standaard opmerking hier op DPZ. Men vergeet dat mijns inziens sportfotografie niet alleen een artistieke insteek heeft maar vooral ook een journalistieke. Die twee gaan helaas vaak niet samen, wat ik daarmee bedoel is, je wilt graag de favorieten en winnaar van een koers in beeld brengen. Pannen is leuk maar veels te vaak "hit and miss". Zeker bij een proloog zoals deze (druk, hoge snelheid, zeer beperkte bewegingsruimte, dicht op de actie) is het gewoon welhaast onmogelijk om een goede pan te trekken. Zeker als je bepaalde renners zeker weten goed op de plaat wilt hebben.

Ontopic: Foto 3 en 10 vind ik zeer geslaagd, ik moet helaas wel aansluiten bij een aantal hierboven dat ik denk dat ze beter tot hun recht zouden komen in kleur. Is ook een beetje de charme van wielrennen en sowieso van een peleton, met al die kleurige truitjes.

Overigen een andere tip, vaak zijn de foto's waar de benen niet op gelijke hoogte staan(een been dus onderin de cyclus zeg maar) ook een stuk sterker en geven al iets meer dynamiek/snelheid aan een plaat. Dat is waarom ik foto 1 ook idd wat minder sterk vind ogen. Al is ie waarschijnlijk genomen vlak voor een bocht waar die dus de snelheid er wat uithaalt.

zal zo is mijn foto's posten, was er namelijk ook, stond volgens mij zelfs tegenover je bij die foto van(volgens mij) apollolaan.

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Sport
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 9 berichten ] 

Grijswaarden