[ 13 berichten ] 
 Titel: [VERZAMEL] TAC Rally Tielt (B)
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Apr 2010 11:26 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Zo na 20 uur op de been te zijn geweest en een uurtje of 8 weer geslapen te hebben weer wakker :Z
Gister ochtend vroeg 5 uur :O (dat deed zeer :roll: ) de auto in gestapt om richting de TAC rally te gaan die in Tielt, België werdt vereden.

Het was een frisse maar leuke/mooie dag !!
Kon alleen helaas niet echt mooie punten vinden, dus ben bang dat de pic's ook niet helemaal aan jullie smaak voldoen, maar natuurlijk hoor ik dat graag van jullie zelf.

Hier alvast 3 voorproefjes, de rest zal van de week er wel bij komen.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding
~ NIKON D300, met wat glas ~

Laatst gewijzigd door ArjanD300 op 11 Apr 2010 11:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Apr 2010 11:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
De eerste vind ik leuk gedaan, vooral door het bordje. Een originele en leuke plaat.

Nummer 2 is de jump mooi, alleen die hekken leiden enorm af.
Nummer 3, paaltje en lintje staan in de weg. De officials op de achtergrond storen en de wielen staan helemaal stil. Nee die laatste is het zeker niet.
Flickr
Camera, licht en glas....

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Apr 2010 12:00 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Thanks Robbie !!

En idd ik wist het ! hekken, linten, publiek en officials de hele dag last van gehad... :(
Daarom het was niet echt de rally voor pic's van mijn kant dan, hoop dat er meedere zo gek zijn geweest om te gaan kijken en pic's hebben.

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Apr 2010 12:33 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Nummertje 2: Merwede springs! Dat bedenk je niet :lol: :lol:

Licht Donker  
.
 Titel: Re: [VERZAMEL] TAC Rally Tielt (B)
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Apr 2010 13:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
EChte rallypics, mety bijbehorendelinten en zo...., lekker kleurrijk.

Nummertje 2 is inderdaad een grapje! ^O^
I keep you in the holes!!

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Apr 2010 14:49 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
De rechter voorband op #3 is ook wel gaaf trouwens.
Wel leuk om eens wat andere momenten dan alleen maar driftende auto's te zien.

Dat 6 van de 8 personen op #5 met een camera voor hun bakkes staan :twisted:
Traveling don't make me special, no, I am just one more lonely soul, trying hard to try hard to stay kind [Marian Call / Highway Five]

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Apr 2010 21:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
#5, een mooie visuele weergave van hoe verzadigd de fotografiemarkt tegenwoordig is...

Verder prima foto's hoor :)
5D III | 5D II | 15 - 30 | 24 - 70 2.8 L II | 35 1.4 | 85 1.8 | 100 L 2.8 IS | 70 - 200 2.8 IS USM L II http://twitter.com/stevie_k |

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Apr 2010 09:36 
 WWW  Profiel
Chaseplane.nl schreef:

Spring = veer :roll:

http://www.merwede-springs.nl/
Steeds meer kastjes en glaswerk

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Apr 2010 15:51 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Tja idd met linten en publiek etc etc...

Het zou soms lastig zijn om zonder maar iets op de achtergrond de foto te maken, het kan dat weet ik, maar deze dag zat het kwa punten/lokaties niet mee vondt ik.
Ben het wel met je eens Jack het hoort erbij maar mooi ?? soms wel soms niet.

Mij bijvoorbeeld stoort dat lintje helemaal niet bij wevers nummertje 3 vondt dit juist wel wat hebben.
De hekken daarin tegen juist wel weer, maar jah die staan er nou eenmaal.

Maar goed, er zijn ZAT cam's langs de proeven maar ben ik de enigste die daar is geweest ??

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Apr 2010 20:29 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
HeinA schreef:

Chaseplane.nl schreef:

Spring = veer :roll:

http://www.merwede-springs.nl/

Precies! En wat doet die auto? Hij springt / veert behoorlijk op. Tja, ik associeer wel eens meer vrij en zie er de humor wel van in . . . 8-)

Cheers!

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Mei 2010 15:41 
 Profiel
Hey Arjan,

Foto 1: Is helaas niet meer zichtbaar.
Foto 2: Gaaf moment maar ik vind de jump van DeBackere van foto 5 een stuk geslaagder. Ondanks de rustigere achtergrond (minder mensen) vind ik de achtergrond van deze foto (hekwerk) storender dan van foto 5. Tevens vind ik de voorgrond weinig toevoegen; met zo'n mooie dag als deze had je mijns inziens beter meer lucht in beeld kunnen hebben dan grond. Neemt niet weg dat ik graag zelf een foto bij de jump had willen maken ;)
Foto 3: Mooie lichtval (eind van de dag) en gaaf om de auto zo te zien hangen maar ben wel met Robbie eens dat het paaltje op de voorgrond net te veel aanwezig is en dat de auto op de achtergrond net te veel stoort. Misschien dat je in Photoshop dat paaltje iets kan minimaliseren ?
Foto 4: Degelijke meetrekker maar door het 'gewone' (ooghoogte) standpunt en de weinig boeiende achtergrond (hek) vind ik de foto niet bijzonder; gewoon een degelijke foto maar geen topplaat, sorry.
Foto 5: Topplaat ! ^O^ Fijnere compositie door minder grond en meer lucht, fijn dat in plaats van hekken mensen op de foto te zien zijn (laat zien dat er sprake is van een evenement). Gaaf ook dat de auto nog met twee wielen de grond raakt waardoor - in combinatie met de vonken - de actie van de plaat af spat. Wel zou ik als ik jou was nog even de horizon rechttrekken (geeft de foto een verzorgdere aanblik en daardoor lijkt de auto ook hoger te gaan).
Foto 6: Superplaat ! Ben bij de rally ook op zoek gegaan om zo'n plaat te maken maar dat is me uiteindelijk helaas niet gelukt. Fijn lijnenspel, typisch huisje, paar bomen, wat bezoekers, de typische Belgische kronkelweggetjes en telefoonpalen: sfeerplaat op en top ! ^O^
Foto 7: Sorry, maar deze plaat doet me helemaal niets en komt meer als een snapshot over; het wordt ook niet echt duidelijk wat je wil laten zien / vertellen (nu is enkel een bordje te zien wat in het weiland geprikt is; de foto kon ook een dag na de rally gemaakt zijn).
Foto 8: De minste van de 'jump-foto's'. Doordat de foto zo schuin staat krijg ik eerder het idee dat de auto van plaat afvalt dan dat hij zojuist 'gelanceerd' is. Ook denk ik dat een lager standpunt de foto bijzonder zou hebben gemaakt; hij komt bij mij nu nogal gewoontjes over.
Foto 9: Geweldige sfeerplaat ! Het plaatje klopt gewoon; de bewoner die vanuit zijn tuin de rally aanschouwt, de landelijke omgeving waar de rally plaatsvindt, de karakteristieke Belgische telefoonpalen; gewoon een ontzettend fijne plaat die ik maar wat graag zelf had gemaakt :D

Om het verzameltopic maar eens een beetje op te vullen hierbij een drietal foto's die ik die dag geschoten heb:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Ben benieuwd naar de meningen.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Mei 2010 18:06 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Sander Thanks voor je replay !! daar kan ik wat mee, volgende keer meenemen in het ploatjes maken :lol:

Ik vindt persoonlijk je foto's op rallysport beter !
Maar goed,

1. voormij te standaard, iets waar ik ook altijd last van heb heb dus duizende plaaten ook op deze manier.
De auto vol in beeld met actie, maar doet het hem niet voormij..

2. Grappig gezien ! vindt zelf de compo wel leuk !
Alleen jammer van die koplamp die springt wel heel erg in beeld, teveel voormij trekt mijn oog naar toe en das juist niet de bedoeling bij een rally pic ;)

3. van deze 3 DE plaat, actie wel vol in beeld maar er is schade te zien ik vindt hem top !

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 Mei 2010 10:36 
 Profiel
Hartelijk dank voor je reactie Arjan ! Overigens heb ik van de TAC Rally nog geen foto's op Rallysport.nl geplaatst dus ik denk dat je in de war bent met de Rallye de Wallonie.

Voor wat betreft de foto's:
1. Zelf vond ik 'm erg geslaagd vanwege de fraaie glijpartij en de coureur die alvast de volgende boch inkijkt. Je hebt wel een puntje dat het voor de rest een redelijk standaardfoto (qua compositie) is.
2. Was ik zelf erg tevreden over; dit komt misschien ook wel omdat toen we bij deze plek aankwamen bleek dat het niet bepaald een fotogenieke plaats was (veel linten, hek/prikkeldraad wat net te ver van de weg stond, veel mensen die voor me in beeld gingen hangen) en ik toen maar bedacht eens met de groothoek aan de slag te gaan met dit als resultaat. De koplamp als zodanig was mij nog niet eerder opgevallen maar ik begrijp wel dat je blik er naar toe getrokken wordt (voor de foto was het beter geweest als z'n rechterkoplamp ipv de linker afgeplakt was ;) )
3. Is inderdaad één van de beste (zo niet de beste) plaat van die dag.

Ondertussen is foto 1 van jou weer zichtbaar: op een of andere manier vind ik het niet echt een fijne plaat; komt een beetje snap-shot-achtig op me over. Ik kan niet precies de vinger op de zere plek leggen maar op een of andere manier komt de compositie wat rommelig over waardoor de plaat onrustig 'kijkt'.

Tenslotte nog een foto om het af te leren (die Structo-groene bolides doen het goed op de foto's :D ):

4.
Afbeelding

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Sport
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 13 berichten ] 

Grijswaarden