[ 3 berichten ] 
 Titel: Nk Mountain Bike
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 Apr 2010 23:10 
 Profiel
Onlangs heb ik voor een opdracht op school een reportage gemaakt. Ik heb daarbij een NK MTB wedstrijd gefotografeerd:

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 Apr 2010 23:23 
 WWW  Profiel
Opzich nette serie, al had ik meer mountainbikende mountainbikers willen zien dan stilstaande en voorbereidende, maar das mijn smaak ;)
Wat mij in het algemeen opvalt zijn de rare afsnijdingen, die de het beeld mijns inziens verstoren. ( man rechts bij 1, man rechts bij 4 die zijn hoofd mist en de kont rechts bij 6)

Even per foto:

1: Leuk moment, ben benieuwd waar hij aan zit te deniken, of waar hij zich op concentreert.
2: Ik weet niet waar je sde focus op wil leggen. Het been van de man in het midde, de derailleur, de banden? Het is me niet helemaal duidelijk.
3: Het lijkt me dat het gaat om de man in het midden, met het groene shirt. MIsschien even croppen,. zdat die man recht swat minder prominent in beeld staat?
4: Leuk contrast van jong en oud! Goed opgemerkt.
5: Heb je toevallig ook een moment dat de hand van die man in het rode shirt/trui weg is? Is imo interessanter. Wel leuk moment.
6: Waarom kijkt meneer zo verschrikt? Was er iemand voor hem gevallen oid? Goed moment.
7: En toen was het tijd voor een blikje Red Bull! :p Jammer dat het blikje scherper lijkt dan het hoofd. Het hoofd vind ik vele malen interessanter.
8: Geldt een beetje hetselde als wat ik bij 6 en 1 zei: Over de schouder vind ik persoonlijk niet fijn om te kijken, al heeft meneer wel een mooie gezichtuitdrukking. ;)

Ik hoop dat je wat aan het commentaar hebt ;)
http://www.flickr.com/photos/mphotography1993/
Digitaal: Canon 60D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm f1.8 II, Canon 70-300 F4-5.6 IS USM, Canon 580 EX II
Analoog: Pentax P-30T, Pentax ME Super, Tokina 28mm f2.8, Pentax 50mm f1.7.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Apr 2010 22:57 
 Profiel
@ Maarten,

Thanks voor je comments! Deze opdracht heb ik gemaakt voor de module reportage fotografie. We hadden de opdracht om zodicht mogelijk op de actie te zitten. Dit wordt o.a. verstrekt door de wat rare afsnijdingen. We werden juist gestimuleerd om dicht op de actie te zitten. Zoals Robbert Capa zei:" If your picture isn't good enough, you're not close enough".

Op school had men het gevoel midden in de actie te zitten, met name bij 2,5,6 en 8. De volledige studie punten zijn toegekend. Ik ga zeker nog even met je commentaar even goed kijken naar de uitsnedes.

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Sport
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 3 berichten ] 

Grijswaarden