[ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Titel: [Verzamel] Tank S Rally
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Mrt 2010 22:17 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Heb er wel eens beter weer bij gehad (kolere wat een regenbui tegen half 6!) maar was weer erg tof.
3e keer rally met de dslr en voor de eerste keer met m'n nieuwe lens, de EF 70-300mm, beviel erg goed. Fouten van de vorige 2 keer geprobeerd niet opnieuw te maken, nieuwe dingen geprobeerd, nieuwe fouten gemaakt, maar ook een paar mooie plaatjes kunnen schieten :)

Om te beginnen 1 foto (klikbaar):
Afbeelding
30D + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Mrt 2010 22:20 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Vind het wel een lekkere strakke plaat, met aardig wat ruis. Jij was ook bij Kampen dus om half 6? Die bui was echt zo ziek. Ik was dan ook serieus, helemaal doorweekt.
Ik ben het.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: [Verzamel] Tank S Rally
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2010 01:04 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Helaas vaak te hoge iso's, dat is wel jammer.
Op het laatst ook pas lagere iso's (en sluitertijden onder de 1/50 :D ) gedaan.
Op de foto hierboven is ook (nog) geen ruisreductie toegepast.

(wederom klikbaar)
Afbeelding

Ik heb je mooie seicento ook nog zien staan trouwens :)
30D + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2010 07:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kijk...... een auto op een dijk.. en dat was het dan wel weer... Beetje saai, behalve de stickers op de auto zou dit ook gewoon een auto kunnen zijn die over een jawel een dijk/polderweg rijdt. Ik mis het spannende rally gevoel, krappe bochtjes, opvliegend gesteente etc. etc.

Nu is het gewoon tweemaal een saaie auto op een weg met een telelens geschoten.
Men hoeft niet naar het verleden terug te gaan om fouten goed te maken, daar is het heden voor.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2010 09:57 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik weet hoe lastig het is maar ben het wel met le Chef eens... Kleurtjes zijn wel lekker heftig.

Maar met zoveel water en zulke bochtige dijkweggetjes heb je vast wel wat spectaculaire platen voor ons denk ik?
I keep you in the holes!!

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2010 11:39 
 WWW  Profiel
U vraagt opspattend modder en glibberende auto's? ;)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Alstu!
Nikon D80 met glas | http://www.arfman.net

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2010 11:46 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
#2 van Arfman vind ik heel fijn! ^O^
Canon IXUS 850 IS | 28-105/2.8-5.8 | 3072 x 2304px | ISO 80-1600 | AiAF .:. martijnfoto.nl | Flickr

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2010 12:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Arfman

Jouw foto met mij erop :)
Afbeelding

en mijn foto met jouw erop :)
Afbeelding

Wel erg toevallig, is dat jouwn Impreza ?
Ik dacht die bocht al te herkennen in jouwn 2de foto.
Ik ben het.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2010 13:04 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Zo natuurlijk ben ik er ook weer bij, nieuw jaar dus nieuwe kansen en ik hoop weer op positieve kritiek.
In de hoop om er wat mee te kunnen doen.

1
http://img696.imageshack.us/img696/4725/dsc0094kc.jpg

2
http://img191.imageshack.us/img191/4811/dsc0127gr.jpg

3
Afbeelding

4, geprobeerdt met de kritiek van vorig jaar om meer te laten zien: De polder :roll:
Afbeelding

5
Afbeelding

Modedit braintag: 1) en 2) omgezet naar linkje, Max 5 foto's per post. Maak gerust een andere selectie als je wilt.
~ NIKON D300, met wat glas ~

Laatst gewijzigd door ArjanD300 op 21 Mrt 2010 19:32, in totaal 2 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2010 13:29 
 WWW  Profiel
Ook een paar plaatjes van mijn kant

ET1
Afbeelding

ET2
Afbeelding

ET3
Afbeelding

http://www.autopics.nl/diversen/TankS2010/IMG_9755.JPG

http://www.autopics.nl/diversen/TankS2010/IMG_9185.JPG

Modedit braintag: 4) en 5) omgezet naar linkje, Max 5 foto's per post. Maak gerust een andere selectie als je wilt.
Voeg ook even nummers toe om het makkelijker te maken voor de rest om te reageren
Canon EOS 40D + BG-E2N grip + Canon L 17-40 F4.0 + Canon 28-105 F3.5-F4.5 + Canon 70-200 L F2.8 + Canon 580 EX

Laatst gewijzigd door ExTaxi op 24 Mrt 2010 18:11, in totaal 2 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2010 13:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Allememaggies wat kwam er een water uit de lucht vallen en dat precies op de momenten dat de wagens langs kwamen. Toeschouwers die voor me stonden werden ook nog op een verfrissend modderbad getrakteerd van een paar wagens.

@ Arfman: nr. 3 is erg fraai door de opspattende modder.

@ Arjan: nr. 5 is gaaf.

Hier een paar van de proef op de Zwartendijk:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2010 13:43 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Sjo : 3 is erg fraai zeg! Mooie plaat!
Ik ben het.

Laatst gewijzigd door mvdklooster op 21 Mrt 2010 14:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2010 14:27 
 WWW  Profiel
@mvdklooster: dat ben ik niet ;)
Is ook niet mijn Impreza (sterker nog; ik heb geen Impreza). Ik had een bruine (varkens)leren jas aan (met de kop er nog op :P), stond wel op dat punt inderdaad.
Nikon D80 met glas | http://www.arfman.net

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2010 15:35 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ mvdklooster
Was inderdaad bij Kampen toen die bui viel, asociaal wat een water :O

@ Rene & Jack the slipper
Ik houd wel van 'strak' en 'clean' en daar is de polder ideaal voor, heb ze nog niet eerder zo (strak/clean/scherp) geschoten en ben er erg blij mee.
Voor zand/steen/modder valt ook wat te zeggen, heb me nu vooral gericht op goede panning-shots.

@ arfman
#1 Beetje aan de grauwe kant en vind het jammer dat het verkeersbord uit de auto groeit.
#2 Toffe plaat, een stapje naar achter/rechts en hij was nog net wat strakker geweest, zodat de ton bij de voorruit v/d auto meer los zou komen dan nu zo vlak tegen de auto aan.
#3 Fijne compositie, toch jammer van dat bord rechts en mag misschien ietsje lichter?

@ de mooie foto's van de cursistenclub van mvdklooster, jullie waren het dus die door m'n fov liepen te banjeren :twisted: :D

@ ArjanD300
#1 Persoonlijk misschien, maar vind deze net iets te schuin, verder kijkt de plaat niet helemaal lekker, zit in de naverscherping?
#2 is fijn, alleen stoor ik me dan toch aan het mannetje in z'n gele jas die net boven de auto uitsteekt.
#3 mooi panning shot, voor mijn smaak net iets te schuin maar verder goede plaat.
#4 is inderdaad mooi met meer omgeving, goed ook met de diagonale lijn v/h water / de weg.
#5 Toffe foto, express wat vignetering toegevoegd? Werkt wel lekker bij deze foto.

@ ExTaxi
#1 Goed moment, mag misschien iets lichter/meer contrast?
#2 Top, fijn luchtje ook op de achtergrond :)
#3 Kan me niet echt bekoren, aan de ene kant goed panning shot, en de reflectie in het water is leuk, maar vind deze verder niet zo bijzonder
#4 Tof moment zo'n crash, maar mis toch wel wat scherpte.
#5 apart zo met die achtergrond

@ Sjo
#1 Top, weinig op aan te merken, misschien iets meer contrast erin (donkere delen iets donkerder)
#2 idem dito
#3 1 v/d vele buien, goed het weer in beeld gebracht, alleen beetje jammer v/d boom/bomen die uit de auto groeit/groeien.

Nog drie stuks van mijn kant, alle drie klikbaar.

Afbeelding

#4 (Helaas te hoge ISO :o )
Afbeelding

#5 Voor de modder liefhebbers. (Te hoge ISO en wat gecropt)
Ferdie Biesheuvel in de regen.
Afbeelding

.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2010 15:57 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Jij zat dus op je hurken in het weiland? :P Als ik alleen was geweest lette ik wel op of ik niet in je beeld zou lopen, maar met zoveel cursisten is daar geen beginnen aan.
Helaas zelf maar 1 proef tot het fotograferen gekomen, niet zoveel gemaakt, maar dat kan ook niet als je anderen moet helpen.

3: Mooie strakke plaat. Hier houd ik wel van. Het was veelste druk in de bochten waar ze mooi doorheen gingen. Of je zat op iemands nek, of je stond er 30 meter vanaf.
4: Te hoge ISO, vind het afbreuk van de foto.
5: Je iso was wederom weer te hoog, ik ben geen fan van het paaltje maar soms is het niet anders.

hier een 3tal van mijn kant:

1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding
Ik ben het.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2010 16:02 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Thanks, ondanks maar op twee plaatsen foto's te hebben gemaakt toch nog wat leuke pic's.
Cam was zo nat dat ik het niet meer durfde.

@Hirzo idd 1 zit naverscherping in.
2 jah je hebt idd een punt, even shoppen :lol:
3 Dank je, was een beetje aan het experimenteren met schuintes etc...
4 was ik wel blij mee, vooral dat ik meer moest laten zien was vorig jaar het punt bij de pic's van mij...
5 idd expres war vignetering toegepast om zo de lucht iets wat te breken en nog meer de focus op de wagen te hebben, was een mooi punt trouwens:

6
Afbeelding

7
Afbeelding

@ hirzo
1 strakke plaat, maar niet zo spannend
2 de kleuren zijn hier iets te vindt ik contrast ietsje te veel, maar die lucht herken ik nog wel wat een water...
3 Mooi pan shot, en de kleuren knallen ervan af !! alleen was ik hier zelf dus mee aan het experimenteren, zo recht vondt ik zo recht..
4 ISO's, ruis zullen we het maar niet over hebben, maar ik zou graag iets meer ruimte voor de auto willen zien. wel een lekkere knal rooie kleur !
5 Voor mij te rommelig, en weer die regen erdoor vindt ik persoonlijk niets.

@ arfman
1 Nice alleen zou ik meer croppen om dichter op de modder te zitten, verkeersbord tja dat heb je niet voor het zeggen maar misschien ietsje eerder moeten nemen.
2 Gaaf, actie, modder ik vindt hem goed.
3 Persoonlijk vindt ik de auto teveel links in beeld en de boom rechts heeft voor mijn geen toegevoegde waarde, en idd misschien ietsje lichter.

@ ExTaxi
1 mooi moment, zou hem iestje lichter maken.
2 Wat een water, ik zat overigens aan de overkant op een trapje onder de plu ;)
3 Mij te standaard
4 Je hebt het juiste moment, maar kijk snel weer verder booit mij niet zo.
5 Zelf nog steeds geen flitser, maar had een tweede gordijn gedaan zodat de lichten naar achter gaan in plaats van naar voren...

@ Sjo
1 Nette pic, maar had ietsje meer gras gedaan en minder luicht, ook lijken de kleuren niet helemaal juist....
2 NIce !!!
3 Mooi gedaan maar persoonlijk vindt ik de regen in de pic weer afbreuk doen aan de pic...

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2010 16:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Arjan: ik zou geen vignetting in je foto`s toepassen. Zonder Vignetting is nummer 6 heel gaaf. Geeft een veel schoner beeld!
Ik ben het.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2010 16:31 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Thanks ! voor jullie commentaar.

@ Klooster
alle drie netjes maar ik zou zelf iets meer auto willen zien, vindt ze iets te ver weg.
Nummertje 1 is dan de beste van je serie.

En O jah, het is mijn mening en soms kan ik het zelf niet eens beter ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2010 16:35 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
In een verzameltopic geldt nog altijd max 3 foto's per post. Even rekening mee houden aub!
Traveling don't make me special, no, I am just one more lonely soul, trying hard to try hard to stay kind [Marian Call / Highway Five]

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2010 16:37 
Gebruikers-avatar
 Profiel
braintag schreef:

In een verzameltopic geldt nog altijd max 3 foto's per post. Even rekening mee houden aub!

Excuss !! :oops: :oops:
dact minimaal 2 to max 10 :oops:

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Mrt 2010 14:16 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@iedereen pompt er nu gewoon 3 foto's en maakt 3 posts per dag?

@Arjan een aantal zeer mooie platen. Vooral de regen bij de Impreza doet het erg goed. Je laatste twee zijn naar mijn idee enorm overbelicht, jammer want kwa compositie vind ik dit 1 van de meest aangename. Hoewel ik de tweede zou weglaten, omdat de eerste al sterk genoeg is en nu meer een herhaling van zetten is.

@Mvdklooster,
Voor een workshopleider misschien wel wat matig. Alleen die laatste is mooi door de omgeving die je hebt meegenomen. De andere twee platen zijn niet echt spannend.
Flickr
Camera, licht en glas....

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Mrt 2010 15:46 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Robbie: Ik ga niks goed maken, maar het was een basis workshop :) en geen rally workshop. Zelf heb ik niet veel foto`s gemaakt en heb me niet volledig op de rally gefocust, omdat ik moest begeleiden. Ik snap je commentaar wel volledig, maar wou toch wel wat laten zien. Iedereen die bij mijn Workshop was, heeft nog nooit van zijn leven een rally gefotografeerd. Het ging voornamelijk om snelheid te fotograferen.

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
Ik ben het.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Mrt 2010 16:45 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Thanks Robbie,

Tja op standje M, en idd de eerste die ik daar heb genomen waren donkereder, maar door een beetje spellen met de instelling is deze nummertje 6 iets te ver door geschoten.

Maar niet om in herhaling te vallen maar hier zonder vignetering en ietsje donkerder, waar ik toch wel tevreden over ben...
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Mrt 2010 18:15 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik vind dat toch een struk prettiger :)
Ik ben het.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Mrt 2010 22:08 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
How low can you go?: 1/25 :D (klikbaar)
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Mrt 2010 09:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
mvdklooster schreef:

Ik vind dat toch een struk prettiger :)

Same here!
Flickr
Camera, licht en glas....

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Mrt 2010 09:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@hirzo: Het is maar net aan, ik vind hem net niet genoeg scherp, maar het blijft een twijfeltje. 1 poot gebruikt?
Ik ben het.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Mrt 2010 09:53 
Gebruikers-avatar
 Profiel
vette pics Arjand3000. De rest: iets meer aandacht aan belichting en nabewerking zou de foto's al veel goeds doen
nikon d810, veel glaswerk en profoto flitsers.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Mrt 2010 11:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@ mvdklooster: geen 1 poot, uit het handje geschoten. Scherpte is krap aan, maar is ook erg lastig op 1/25.
Qua naverscherpen valt het ook nog niet mee om de verkleinde versie goed scherp te krijgen.

Nog 2 foto's, beiden klikbaar.

Op 1/50 word het al makkelijker qua scherpte: 1/50 - f/8 - ISO 100 - 275mm
Afbeelding

Heb bij de laatste v/d 3 proeven (ook bij sommige foto's die ik hiervoor al liet zien) waar ik bij was zitten experimenteren met langzame sluitertijden, ook met lichtmeting, soms gedeeltelijke lichtmeting gebruikt.
Bij sommige foto's vind ik het wel wat hebben, de auto 'springt' er meer uit.
Deze vind ik ook nog wel geslaagd:

1/80 - f/7.1 - ISO 100 - 190mm
Afbeelding

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 Mrt 2010 16:13 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ook ik was aanwezig in het water overgoten Emmeloord :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nikon D80 + grip | Nikon D50 + grip | Tokina 12-24mm F4.0 | Nikkor 35mm F1.8 Sigma | 70-200mm F2.8| Metz 44 AF | Nikon SB400

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Sport
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Grijswaarden