[ 8 berichten ] 
 Titel: World Championship Ice Speedway 2010
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Mrt 2010 22:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Het einde van de wintersportperiode nadert met rasse schreden.
Voor mij betekent dit veelal een nieuw motorsport seizoen en veelal word dit ingeluid met het WK ijsspeedway welke 11-12-13 en 14 maart gehouden worden in De Bonte Wever in Assen.
Vandaag waren de vrije trainingen van de rijders om de Roelof Thijs bokaal welke vrijdagavond verreden wordt en aangezien ik speciaal vanuit Heerenveen afgereisd ben voor dit soort foto's alvast een kleine impressie welke ik de komende dagen verder aan zal vullen.

Materiaal:

Nikon D300
Nikkor af-s 400m ed-if II f2.8
ISO: 1600
F: 2.8/3.2

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Oranje boven met Rene Stellingwerf:

Afbeelding
2x Nikon D300+ MB-D10 | Nikkor 17-55mm AF-S DX F2.8 |Nikkor 70-200mm AF-S F2.8 | Nikkor AF-S 400mm F2.8 ED-IF II | 2x Nikon SB-800 |Nikon TC-17 II | 8x Sandisk Extreme III 8GB |  Macbook Pro |  Imac 24" |

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Mrt 2010 08:07 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Mooie heldere platen met lekker veel kleur. Maar ik zie helaas wel 3x het zelfde, dat is een grote misser vind ik.
Waarom niet wat meer overzichtsplaten ofzo?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Mrt 2010 09:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik ga met Rutger meer 3x hetzelfde. Ik vind de eerste door het vele ijs mooi. De derde heeft wel weer erg lekkere kleuren!
Flickr
Camera, licht en glas....

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Mrt 2010 10:17 
Gebruikers-avatar
 Profiel
hier weer dat het 3 keer hetzelfde is.
Waarbij ik wel wil aanmerken is dat ik #1 nagenoeg perfect vind. Je lijkt contact te hebben met de rijder, mooie lijn van lichaam, motor en spattend ijs. Toppie.
Plaats 'ik vind' voor alles wat ik zeg.
[Mijn Blog] -- [Mijn flickr]

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Mrt 2010 22:02 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik ben nog een update verschuldigd.
Weinig tijd om de nabewerking volledig correct uit te voeren in een enkele foto kan er een hele lichte blauwtint over de foto hangen.

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6

Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding
2x Nikon D300+ MB-D10 | Nikkor 17-55mm AF-S DX F2.8 |Nikkor 70-200mm AF-S F2.8 | Nikkor AF-S 400mm F2.8 ED-IF II | 2x Nikon SB-800 |Nikon TC-17 II | 8x Sandisk Extreme III 8GB |  Macbook Pro |  Imac 24" |

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Mrt 2010 17:10 
 WWW  Profiel
SportsPhotography schreef:

Weinig tijd om de nabewerking volledig correct uit te voeren in een enkele foto kan er een hele lichte blauwtint over de foto hangen.

Ik zou er in zo'n geval iets meer tijd in stoppen en iets later posten...
Zeker tot en met de 7e foto krijg ik het gevoel dat die gasten alleen maar plat door de bocht rondjes kunnen rijden en nooit eens 'normaal.' #4 vindt ik in deze serie eigenlijk weinig toevoegen, beetje een buitenbeentje...
Kleuren zijn vaak wel lekker, alleen wat blauwig inderdaad.
Klik hier niet

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Mrt 2010 19:01 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Martinique schreef:

SportsPhotography schreef:

Ik zou er in zo'n geval iets meer tijd in stoppen en iets later posten...
Zeker tot en met de 7e foto krijg ik het gevoel dat die gasten alleen maar plat door de bocht rondjes kunnen rijden en nooit eens 'normaal.' #4 vindt ik in deze serie eigenlijk weinig toevoegen, beetje een buitenbeentje...
Kleuren zijn vaak wel lekker, alleen wat blauwig inderdaad.

Naast "enkel rondjes" rijden is er ook nog een stukje techniek.
Ondanks in elkaar gelaste frames een 1 cilinder 500cc jawa blok valt er weinig aan techniek uit te beelden ( tenminste wat je zonder problemen kunt fotograferen boze blikken van de positionering van de spike's zijn schering en inslag bij de Russen )
Vandaar het bandje met de spike's van bijna 3 cm lang welke te zien is.
Profielloze banden en ijs zijn geen combinatie om zo plat door de bochten te gaan en je reis te kunnen vervolgen ;)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2010 20:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
wtfff, nooit geweten dat deze sport bestond:P

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Sport
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 8 berichten ]