[ 7 berichten ] 
 Titel: Damesvolleybal in Noord Limburg
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 Jan 2010 22:14 
 Profiel
Aantal platen van dit weekeind. Alles met de D90 en 180 lens op iso 2000 f4. Witbalans bepaald via grijskaartje, verder weinig aanpassingen. Soms een beetje rechtzetten of vierkante uitsnede maken, alhoewel dat laatste hier eigenlijk niet eens echt nodig was.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Jan 2010 08:28 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Erg standaard plaatjes.
Vind ze wel erg grauw. Je kan ze in PS wel lichter maken.
Sommige foto's wel erg krap gekaderd. # 3 bijvoorbeeld.
Dit ziet er uit als met een telelens vanaf de tribune.
Ana loog toen ze zei dat ze de Digi taalbarrière kon doorbreken.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Damesvolleybal in Noord Limburg
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Jan 2010 20:39 
 Profiel
Dank je, paul79. Standaard plaatjes maken is redelijk de bedoeling vanwege de herkenbaarheid :-)
Krap kaderen is bewust, ik kruip er het liefst bijna in. Als je dat niet doet vind ik het juist erg snel nietszeggende foto's worden.
Dit is allemaal vanaf de grond geschoten. Was het maar vanaf de tribune. Bij volleybal werkt het vaak het best als je van boven het veld kunt schieten. Dat is de beste manier om gezichten van spelers aan het net in beeld te krijgen.

Dat grauwe, tsja, dat valt mij niet zo heel erg op. Ik ben het wel gewend dat spelers donkerder zijn met dat licht van rechtboven, ben ik bang. Heb ook geen PS. Ik kan er met Bibble wel een extra 1/3 stop licht tegenaan gooien of ietsie met fill light doen, maar dan lopen de kleuren razendsnel in het honderd...

Als niet-standaard plaatje heb ik van deze wedstrijd de volgende voor je
Afbeelding

Ik geloof niet dat ze daar in de volleybalwereld op zitten te wachten :o

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Jan 2010 22:24 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Aan de sprongkracht van de dames kun je zien dat dit redelijk hoog niveau is. Volleybal is lastig te fotograferen en ik denk dat de beste positie inderdaad vanaf de grond is of evt vanaf een tribune op netbandhoogte maar zeker niet hoger. Op niveau wordt snel gespeeld en de bal is maar kort op de plaats van de actie.Daardoor vind ik dit een goede serie ,behalve foto 8 had ik weggelaten, is wat rommeliger en onderaan zie je nog net de haren van de coach(?)Hoe langer ik kijk is foto 2 mijn favoriet ondanks dat de aanvaller niet in beeld is. Knap gedaan.
nikon D300,en nog veel glas

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Jan 2010 19:02 
 Profiel
Dank je JoostD.

JoostD schreef:

... ik denk dat de beste positie inderdaad vanaf de grond is of evt vanaf een tribune op netbandhoogte maar zeker niet hoger...

Zeker niet. Bij actie aan het net heb je dan de grootste moeite om gezichten in beeld te krijgen en in het veld loopt er bijna altijd iemand door het beeld dat je wilt hebben. Zo hoog mogelijk gaan zitten (als je een telelens hebt natuurlijk). In Nederland zijn er een paar grote sporthallen waar dat kan en dan kun je plaatjes als onderstaande maken

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Jan 2010 19:19 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Je hebt me zondermeer overtuigd!!
nikon D300,en nog veel glas

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Damesvolleybal in Noord Limburg
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Jan 2010 20:08 
 Profiel
Die was niet zo moeilijk, JoostD. Je bent zo in 1 klap die rommelige achtergrond kwijt. Gewoon bij de Bo-Rent zo'n moderne verrolbare stijger huren en iedereen kan volleybal fotograferen in de plaatselijke sporthal :D

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Sport
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 7 berichten ] 

Grijswaarden