[ 299 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2011 20:02 
 Profiel
@wouter: nice. ook mooie nabewerking
@ jeroen: qua compositie en nabewerking net niet helemaal voor mij.
@ wow :O echt gewoon te vet! 1 is favoriet

Licht Donker  
.
 Titel: Re: [Verzamel] Extreme Sporten -Deel 2-
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Mrt 2011 13:52 
 WWW  Profiel
Thanks Tom :)

Zondag had ik het geluk om heel kort even met een Belgische Pro rijder (Gilles van de Sompel) een paar foto's te schieten!

Hier eentje daarvan:
Afbeelding

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Apr 2011 18:46 
 Profiel
nog maar een van mij:
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 Mei 2011 07:47 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
De foto's van DG op de vorige pagina zijn erg fraai, waarbij de eerste 2 de extreme omstandigheden benadrukken.
@Wouter: Aparte foto. vervorming door groothoek is mooi met die rijen tl-licht, die om het onderwerp heen buigen.
@Thom: Mooi uitgelicht. Onderwerp een beetje te veel in de hoek, en tikje te grauw.

Ik heb nog nooit een extreme sport op de foto gezet. Ben meer een natuurfotograaf. Gisteren in Groningen gelegenheid gehad om bij het skateboarden foto's te maken (tegenlichtopnames):

Afbeelding

Afbeelding
Canon Eos 300D /Canon Eos 30D /Canon Eos 5D /Sigma 18-50 F2.8 EX DC / Canon EF 70-300 F4-5.6 IS USM / Canon 300 F4L IS USM / Kenko 1.4 TC
Website:http://www.pbase.com/identor/dutch_nature

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 Mei 2011 21:00 
 WWW  Profiel
@ Xar, opzich leuke foto alleen te strak gekaderd, bij sporten zoals bmx, skate, wake, surf etc. moet je toch echt kunnen zien waar de persoon vandaan komt.
Zie het als een portret waar je de voeten van af hakt. hoop dat je daar wat aan hebt :)

Vandaag met wat camera perspectieven geknutseld:

Afbeelding
Afbeelding

Setup:
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 Mei 2011 21:42 
 Profiel
sick wouter, dit heb ik nog nooit gezien!
Website

D700/d70/f70/L35AF/petri racer/yashica 124g//polaroid 636/praktica mtl/

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 24 Mei 2011 21:51 
 WWW  Profiel
Thanks Ziggy!

Wat heb je nog nooit gezien, Flatland bmx, of dit perspectief?
Ik heb het eerlijk gezegt ook nog nooit ergens anders gezien, maar het idee kwam een beetje van die kleine go pro camera's..
Ik dacht dat moet ik ook proberen!

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Mei 2011 07:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Wouter, lekker rig. Dit soort platen vaker gezien, maar dat maakt deze zeker niet minder mooi. Way to go!
Flickr
Camera, licht en glas....

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Mei 2011 10:55 
 Profiel
@ wouter: cool idee, en dan met remote foto's maken tijdens een paar vette stunts
@Xar: vind ze mooi, goede toning, bij nr 1 goed die toeschouwers in de foto

Dit weekend in Arnhem WC BMX, gisteren de qualificaties.
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Jun 2011 01:21 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@Xar Ik vind beide foto’s erg goed. Foto 1 mooi dat de 3 personen er net achter te zien zijn. Het lijkt er op dat de focus op die drie personen ligt, bewust?

Foto 2 is ook niet helemaal scherp, wederom focus op achtergrond, maar niet storend. Vooral de kleuren spreken mij hier aan.

@wouter van der Linde Leuke setup, maar ik vind de foto’s niet zo bijzonder. En er zitten nogal wat vlekjes op je sensor. Wel een leuk idee om mee verder te gaan!

@Maruits Foto is onscherp. Zo te zien was er voldoende licht. Je had beter het diafragma wat meer open kunnen zetten en de sluitertijd wat korter. Wel mooie wolken op de achtergrond.
Nikon D7000 || Nikkor 24-70 2.8 || 70-200 2.8 VR II || Nikkor 50mm 1.8|| Namix.nl || mdv-fotografie.nl || De Groot Evenementen

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Jun 2011 19:41 
 Profiel
@ Martijn: mee pannen met het bewegende voorwerp, dan wordt de achtergrond onscherp en de bmx-er blijft scherp. Ik dacht dat het aardig gelukt was bij deze foto. Deze foto was met een 50mm lens op f11 en de sluitertijd was 1/250.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Jun 2011 19:44 
 WWW  Profiel
Je foto is idd gewoon scherp hoor! ik vind het wel een toffe plaat! :)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Jun 2011 22:45 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ja een deel is wel scherp, maar door de snelle beweging is de kleding van de persoon bijvoorbeeld wat vaag, met een iets snellere sluiter was dat naar mijn idee beter geweest.
Nikon D7000 || Nikkor 24-70 2.8 || 70-200 2.8 VR II || Nikkor 50mm 1.8|| Namix.nl || mdv-fotografie.nl || De Groot Evenementen

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 Jun 2011 09:19 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
@wouter: eerste plaat is leuk, zo met dat zonlicht er nog net langs.
Xtuv heeft in het verleden ook wel es zulke dingen gedaan. :)

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Jul 2011 15:54 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wouter: Die eerste is wel vet!

Afbeelding

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel: [Verzamel] Extreme Sporten -Deel 2-
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 Aug 2011 11:06 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik vind de laatste met name extreem, om het monument dat ervoor misbruikt wordt... :N

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Aug 2011 21:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Je interpretatie van mijn tweede foto vind ik begrijpelijk, jammer alleen dat je geen inhoudelijke reactie geeft.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Aug 2011 22:24 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
ik vind dat eigenlijk best inhoudelijk.

zelf vraag ik me af waarom Ytos dat misbruiken vindt en waarom jij dat begrijpelijk vindt (en ondanks dat je die foto toch maakt en publiceert).

ik vind het wel een interessant beeld en vraag me af waarom je het hebt gemaakt.

puur 'de schoonheid betreffende' vind ik het beeld wel okayish, vind het altijd wel fijn dat bij skateboarden (en gelijksoortige sporten) er veel meer oog is voor de context (het ontbreken van de context vind ik echt een groot gemis bij veel hedendaagse sportfotografie). qua compositie vind ik je foto alleen niet zo heel sterk, ik weet niet precies wat het is, maar denk dat ik het allemaal net wat te slordig vind.
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 Aug 2011 22:39 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik vind haar interpretatie begrijpelijk in de zin van dat ik haar mening respecteer. Er wordt immers op een oorlogsmonument geskateboard.

Het beeld is eigenlijk 'per toeval' tot stand gekomen. Ik wilde een snel snapshot maken van het monument, toen mijn maat er ineens voor koos om deze truuk (backside heelflip) van de trap te doen.

Werd echter aangenaam verrast toen ik het negatief terug kreeg en zag dat alle elementen (de lucht, het standbeeld dat min of meer naar de skater wijst) etc. goed bleken te werken.

Wat vind je precies rommelig aan de compositie?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Aug 2011 10:02 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
ik vindem wel goed Eric. zalig hoe dat beeld naar hem wijst! En wat is er respectloos aan skaten hierop? Als skaters hebben we respect hoor. Ikzelf zou op zo een monument ook fotos nemen, zolang het als op de foto een flip van de trappen is. Hiermee maak je niks kapot. Grinden ofzo zou ik op zoiets niet doen. Stuur die eens naar kingpin op. Die mannen komen zot van zo een beelden

Waar is die dikke spot trouwens?
een hoop zooi om platen te maken

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Aug 2011 10:40 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Thanks man! Wil hem best naar de Kingpin sturen, maar kleine kans dat ik iets terug hoor denk ik. ;)

Spot zit in Berlijn. Het is een redelijk bekend oorlogsmonument, vlakbij de Brandenburger Tor.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Aug 2011 19:36 
Gebruikers-avatar
Moderator
 WWW  Profiel
Eric_vr schreef:

Wat vind je precies rommelig aan de compositie?

als je een wat hoger standpunt had gekozen/kunnen kiezen, had je die wijkende lijnen - wat ik toch wel zonde vind - niet gehad en ik vind dat je het monument wel wat meer ruimte had mogen laten.
Afbeelding dat vind je leuk, he?

"Je moet vooral niet teveel foto's maken, daar wordt iedereen gek van" - Callie Shell

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Aug 2011 18:51 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Eric_vr schreef:

Je interpretatie van mijn tweede foto vind ik begrijpelijk, jammer alleen dat je geen inhoudelijke reactie geeft.

Ik heb lang nagedacht of ik m'n reactie (die eerste dus) moest schrijven, maar vond het uiteindelijk wel nodig. Ik kijk veel, maar heb verder weinig met (extreme) sportfotografie. Vandaar verder ook geen inhoudelijke reactie op je foto's; dat doe ik eigenlijk nooit in dit topic, ondanks dat ik het dus wel aardig vind om af en toe te zien wat collega-fotografen op dat vlak doen. Aangezien je m'n interpretatie begrijpt, denk ik dat verdere uitleg aan jou niet echt nodig is.

switn schreef:

...En wat is er respectloos aan skaten hierop?

Geen idee hoe oud je bent, wat je achtergrond is etc., maar het zou geen kwaad kunnen denk ik om eens naar Yad Vashem (Israël) te gaan, naar Oradour-sur-Glane (Frankrijk) of dit boekje te downloaden. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Voorwoord is van mij. Dan begrijp je ook mijn reactie...

switn schreef:

Als skaters hebben we respect hoor. Ikzelf zou op zo een monument ook fotos nemen, zolang het als op de foto een flip van de trappen is. Hiermee maak je niks kapot. Grinden ofzo zou ik op zoiets niet doen.

Je reactie was groter dan de quote die ik hierboven in eerste instantie aanhaal. Lijkt me eerlijk om daar dan ook op de reageren, anders lijkt het zo uit z'n verband gerukt.

Het is heel makkelijk om te zeggen (schrijven op een forum) dat je respect hebt als persoon/groep, maar het tonen van dat respect is wat anders. Ik realiseer me dat jij de skater in kwestie niet bent, dus in die zin is het niet persoonlijk. Spreek ik jou verder ook niet aan op het gedrag van die skater, maar hoop ik wel dat je hierna beter begrijpt waarom ik het respectloos vind.

Voor mij heeft de skater in de foto géén respect voor dit monument. Hij gebruikt het als speelgoed en dat is het niet... verre van dat. Ik ken al die skate-termen niet en of hij nou iets kapot maakt of niet, ik vind dit gewoon niet kunnen. Het is een herdenkingsmonument en zolang er nog steeds mensen zijn die op welke manier dan ook last hebben van wat er toen gebeurd is, zolang dien je dit monument en alle die eraan gelijk zijn wat mij betreft in ere te houden. En ook daarna...

@Eric_vr: verder niet echt belangrijk, maar ik ben een "hij"

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Aug 2011 19:11 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Citaat:

Voor mij heeft de skater in de foto géén respect voor dit monument. Hij gebruikt het als speelgoed en dat is het niet... verre van dat. Ik ken al die skate-termen niet en of hij nou iets kapot maakt of niet, ik vind dit gewoon niet kunnen. Het is een herdenkingsmonument en zolang er nog steeds mensen zijn die op welke manier dan ook last hebben van wat er toen gebeurd is, zolang dien je dit monument en alle die eraan gelijk zijn wat mij betreft in ere te houden. En ook daarna...

Dat de skater in kwestie het monument als 'speelgoed' gebruikt en geen respect heeft voor het monument (en de achterliggende gebeurtenis) is een interpretatie van jou op de foto, maar het is verre van de waarheid. Ik begrijp wel dat je denkt dat het zo is. Persoonlijk ben ik van mening dat je niet te snel moet oordelen over anderen, dan wel over situaties. Mijns inziens kun je uit de door mij geplaatste foto niet (objectief) afleiden dat de skater geen respect heeft voor het monument. Uiteraard kun je wel denken dat het zo is. De waarheid is dat hij wel degelijk stil heeft gestaan bij wat het monument inhield en daarmee respect toonde. Dat hij er enkele momenten later ging skaten doet, volgens mij, daar niet aan af.

Citaat:

@Eric_vr: verder niet echt belangrijk, maar ik ben een "hij".

Ah, pardon.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Aug 2011 20:52 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Maar Ytos, wanneer toon je wel respect en wanneer niet? Een gezin dat op de trap zit een broodje te eten waarbij de kinderen lol trappen, mag dat? een verliefd stel dat op de trap uitgebreidt ligt te zoenen? een verliefd stel waarbij zij staat te poseren voor heb die een foto maakt? een prof fotograaf die zijn model laat poseren voor het monument? Mensen die even haastig over het plein lopen om optijd de tram/metro/bus te halen... Mannen die na een feestje nog even het laatste biertje op de trappen drinken voordat ze lopend naar huis gaan etc etc etc...

Dit zijn allemaal dingen die dagelijks gebeuren bij dit soort monumenten en waar geen haan naar kraait, waarom mag dit dan niet?

Monumenten zijn er ter herinnering aan deze verschrikkelijke tijden, voor de een ter nagedachtenis aan hen die erbij het leven lieten, voor anderen een herinnering om zulke dingen niet weer te doen.
“Tell me and I’ll forget, but show me and I’ll remember.”

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 Aug 2011 23:51 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Eric_vr schreef:

Dat de skater in kwestie het monument als 'speelgoed' gebruikt en geen respect heeft voor het monument (en de achterliggende gebeurtenis) is een interpretatie van jou op de foto, maar het is verre van de waarheid.
Ik begrijp wel dat je denkt dat het zo is. Persoonlijk ben ik van mening dat je niet te snel moet oordelen over anderen, dan wel over situaties. Mijns inziens kun je uit de door mij geplaatste foto niet (objectief) afleiden dat de skater geen respect heeft voor het monument. Uiteraard kun je wel denken dat het zo is. De waarheid is dat hij wel degelijk stil heeft gestaan bij wat het monument inhield en daarmee respect toonde. Dat hij er enkele momenten later ging skaten doet, volgens mij, daar niet aan af.

Mijn reactie was eigenlijk voor Switn bedoeld, vandaar dat ik hem ook quotte. Maar wat ik nu lees, is voor mij een soort van slappe verdediging. Natuurlijk is het mijn interpretatie, gebaseerd op een waarheid, die gevangen is in het beeld: een skater op een WOII-monument. Wat kan daar in hemelsnaam verre van de waarheid zijn? Verder ben en blijf ik van mening, dat de skater in kwestie met deze actie geen respect voor het monument heeft. Of 'ie van tevoren nou een minuut, een uur of zelfs een dag zijn respect heeft betuigd, door er voor stil te staan. Op het moment dat hij besloot het monument te gebruiken als ramp, is het respect daarmee voor mij verdwenen. Als je er anders over denkt, prima. Dan is de conclusie dat "we agree to disagree". Maar ga het alsjeblieft niet anders voorstellen, dan wat er op de foto te zien is. Daar heb ik op gereageerd en daar is de discussie over ontstaan.

bobvanduin schreef:

Maar Ytos, wanneer toon je wel respect en wanneer niet? Een gezin dat op de trap zit...

We kunnen nu allerlei hypothetische situaties bedenken en ons afvragen wanneer er wel en wanneer er geen respect wordt getoond, maar daar gaat het wat mij betreft niet om. Het gaat mij om de foto van Eric_vr en met name de skater, die in mijn ogen niet met het monument omgaat, zoals ik het graag zou zien. Daar heb ik ook in eerste instantie op gereageerd en eigenlijk vond ik dat wel genoeg. De reactie van atmosphere is voor mij ook een teken, dat die ene zin genoeg zegt.

bobvanduin schreef:

Dit zijn allemaal dingen die dagelijks gebeuren bij dit soort monumenten en waar geen haan naar kraait, waarom mag dit dan niet?

Misschien is dat wel m'n punt... dat geen haan er meer naar kraait... Daar komt ook m'n reactie naar Switn vandaan. Na het lezen van zijn reactie, waarin hij in principe als feit stelt dat skaters wel respect hebben (waarvoor dan?), heb ik er uitgebreid m'n zegje over gedaan. Ik vind zijn reactie namelijk ongefundeerd en nogal algemeen. Zo van "wat zeur je nou; moet toch kunnen". En zo komt jouw reactie nu ook een beetje op me over. Ik blijf er echter bij dat ik dit dus niet vind kunnen.

Lijkt me overigens dat mijn punt nu wel duidelijk is. Dat anderen er wellicht anders over denken begrijp ik ook en - belangrijk - dat respecteer ik ook. Mijn waarheid is niet dé waarheid, maar wel een waarheid die ook telt en die ik ventileer, op het moment dat ik dat nodig acht.

En misschien moeten we nu maar weer extreem gaan sporten?

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Aug 2011 19:57 
 WWW  Profiel
snap eerlijk gezegd nooit het gezeur van mensen over spots waar skaters komen.

Eric, foto 1 vind ik echt vet! toffe spot!
Foto 2 is ook wel tof als je hm op poster formaat aan de muur hebt hangen denk ik, zoals ik hem nu zie vind ik hem iets te ver weg!
Toffe spots man!

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Aug 2011 11:20 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kwestie van wachten tot iemand de randjes van een grafsteen af grind.
Anders is het geen 'extreem sport' meer... ;)

anyway...

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 13 Aug 2011 15:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
haha grappig. Heel die discussie is de discussie dat ik als skatefotograaf en skater al 100.000 keer heb moeten voeren met wereldverbeteraars die eigenlijk niks te maken hebben met de plaats waarop we skaten.
een hoop zooi om platen te maken

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Aug 2011 14:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Catflap: Ik vind de mensen in de voorgrond te storend, kan nu niet echt zien wat er gebeurt.

Afbeelding

De volgende foto is misschien niet erg 'extreem', maar hoort hier denk ik toch thuis:
Afbeelding

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Sport
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 299 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Grijswaarden