[ 14 berichten ] 
 Titel: Aegon kwalificatie toernooi
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 Jan 2010 17:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Een week voor dat dit evenement plaats ging vinden vrij gevraagd van mn werk.
Ondanks de diverse feestdagen in deze periode had ik ondanks vrij een dag later toch geen vrij dit vanwege een tekort aan technisch personeel en productie personeel wat moest werken.
Echter was het wel mogelijk om eerder weg te gaan, al met al was de laatste week van het jaar druk, erg druk.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding
2x Nikon D300+ MB-D10 | Nikkor 17-55mm AF-S DX F2.8 |Nikkor 70-200mm AF-S F2.8 | Nikkor AF-S 400mm F2.8 ED-IF II | 2x Nikon SB-800 |Nikon TC-17 II | 8x Sandisk Extreme III 8GB |  Macbook Pro |  Imac 24" |

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 Jan 2010 18:23 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
#7 schaatser komt mooi los door het donkere (?) ijs.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 Jan 2010 08:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bij nummer 7 heb ik expres een van de donkere foto's uitgekozen.
Vanaf de luchtkussens recht kijkend op de start/finish heeft het ijs inderdaad deze grijze kleur.
In de bochten is het ijs meer richting het witte.
Zoals jij het beschrijft bekeek ik de foto het pak van Arjen geeft een mooi contrast in verhouding met het "grijze" ijs.
2x Nikon D300+ MB-D10 | Nikkor 17-55mm AF-S DX F2.8 |Nikkor 70-200mm AF-S F2.8 | Nikkor AF-S 400mm F2.8 ED-IF II | 2x Nikon SB-800 |Nikon TC-17 II | 8x Sandisk Extreme III 8GB |  Macbook Pro |  Imac 24" |

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 Jan 2010 20:10 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mooie foto's, al doet juist de genoemde foto 7 het nu niet meer.
Ben wel benieuwd geworden nu, even 'her-linken'?
Canon 550D + Tamron 90mm 2.8 + canon 18-135 + canon 50mm 1.8
Website. Mijn portfolio op 500px

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 Jan 2010 20:22 
 Profiel
Veel beter dan je schaatsserie van vorige week (kardinge). Meer rust in de serie en ondanks dat je geen hele peletons ziet, laten de foto's toch meer zien. Zelf moet ik wel grinniken om dat wijzende vingertje op 5.
Fotografie is mijn "grote mensen" speelgoed

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 Jan 2010 20:37 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
fredkok schreef:

Veel beter dan je schaatsserie van vorige week (kardinge). Meer rust in de serie en ondanks dat je geen hele peletons ziet, laten de foto's toch meer zien. Zelf moet ik wel grinniken om dat wijzende vingertje op 5.

Heb je lekker geslapen?
Ik kom niet in Kardinge ik heb wel een reactie geleverd in dat desbetreffende topic.
Foutje van jouw kant haha.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 Jan 2010 20:51 
 Profiel
Sorry, dacht die serie ook van jou was. Wie de maker ook was deze is beter.
Fotografie is mijn "grote mensen" speelgoed

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 Jan 2010 21:03 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
fredkok schreef:

Sorry, dacht die serie ook van jou was. Wie de maker ook was deze is beter.

haha, dank je

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 Jan 2010 21:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Foto 7 doet het weer, is inderdaad de sterkste uit de serie. Schaatser komt er goed uit. :)
Canon 550D + Tamron 90mm 2.8 + canon 18-135 + canon 50mm 1.8
Website. Mijn portfolio op 500px

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 Jan 2010 10:05 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Wat mij bij alle foto's opvalt is dat ze erg smooth zijn.
Zoals modelfotografie waar het gezicht bij mooi wordt gemaakt.
Zelf vind ik #6 aan de donkere kant. :)
1D Mark III | 15 fish | 16-35 2.8 | 50/1.8 II | 70-200 2.8 IS | 1.4x extender | Fotoblog: André Nauta | Flickr

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 Jan 2010 14:26 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Zelf vind ik ook dat nummer 7 het fijnst overkomt! Prima gedaan!
Flickr
Camera, licht en glas....

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Aegon kwalificatie toernooi
Ongelezen berichtGeplaatst: 04 Jan 2010 14:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Gna, gna... je stond maandagavond voor mijn neus bij de 1000m, ik heb dus al stiekum een beetje mee kunnen chimpen. Imposant wat je met zo'n 400mm kunt doen. Handig monopodje ook in zo'n gordel. Werkt dat lekker?

Ik heb wat problemen met je witbalans, vooral het gezicht van Tuitert op 2 en de Jong op 3. Wat te groen imho. Ook #6 heeft daar wat last van.

Wel een paar mooie momenten gepakt!
#7 is ook lekker, dus ZO moet je ver overkomen.
Mensen die nooit lachen kan ik niet serieus nemen.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Jan 2010 07:41 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
KillerDream schreef:

Wat mij bij alle foto's opvalt is dat ze erg smooth zijn.
Zoals modelfotografie waar het gezicht bij mooi wordt gemaakt.
Zelf vind ik #6 aan de donkere kant. :)

Tijdens het nabewerken verander ik enkel levels en curves.
Ruisonderdrukking staat bij mij standaard uit het enige wat ik kan bedenken wat hier de oorzaak van is, is te weinig verscherping middels het unsharp mask.
Net even in PS gekeken en die staat iets te laag.

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Aegon kwalificatie toernooi
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 Jan 2010 07:58 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Bertus schreef:

Gna, gna... je stond maandagavond voor mijn neus bij de 1000m, ik heb dus al stiekum een beetje mee kunnen chimpen. Imposant wat je met zo'n 400mm kunt doen. Handig monopodje ook in zo'n gordel. Werkt dat lekker?

Ik heb wat problemen met je witbalans, vooral het gezicht van Tuitert op 2 en de Jong op 3. Wat te groen imho. Ook #6 heeft daar wat last van.

Wel een paar mooie momenten gepakt!
#7 is ook lekker, dus ZO moet je ver overkomen.

Dank je volgende keer gewoon aanspreken hoor ;)
Wat betreft de gordel en de monopod werkt dit het lekkerste tijdens het fotograferen van motorsport.
Bij het pannen kun je veel verder meedraaien voor een shot dan bij een monopod die op de grond staat.
Als je te ver doordraait heeft de mono/camera de neiging om naar beneden te kantelen.
Om dit tegen te gaan zou je al mee moeten bewegen middels je voeten door om de monopod heen te lopen.
In Thialf is daar gewoon te weinig ruimte voor, aangezien je veelal niet alleen staat.
Ik vind zo'n pouche ( manfrotto ) ideaal voor met name motor/autosport.
Een 70-200mm die ik ook bezit is geen ondersteuning nodig, maar een 400mm wil je niet zonder gebruik van monopod gebruiken.
Voor de wat statischere afbeeldingen zoals de wissel van baan, passeren start/finish en de bocht uit foto's wil ik wel eens de zonnekap direct boven de luchtkussens hebben het enige nadeel is dat je betrekkelijk krom moet staan wat ik niet echt ontspannen vind fotograferen.
Favoriete plek is denk ik toch de houten tribune voor minder validen op de knieën.
Wit balans staat overigens op auto dit aangezien het licht niet egaal was tijdens de 4 dagen, terwijl dit wel anders was tijdens andere schaatswedstrijden.
Ik heb namelijk exact dezelfde instellingen gebruikt en stel scherp op het gezicht.
1 vind ik zelf de reflectie van het luchtkussen van De Telegraaf storend ( het ijs is wat gelig en op de rechterwang van de schaatser zie je ook een gele plek )
Sven Kramer is wel lekker van kleur alleen Mark Tuitert lijkt een beetje bleekjes.
En Ireen Wüst met moeders tsja het ging mij daar even om het moment.

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Sport
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 14 berichten ] 

Grijswaarden