[ 13 berichten ] 
 Titel: Bikes - van koers tot downhill
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 Jan 2015 20:47 
 Profiel
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Jan 2015 15:36 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Fantastisch. Een hoop fietsen. Zou je misschien toch wat meer afstand van moeten nemen. Anders is 't zo cyclo-centrisch. Ik denk dat je fotos mooier worden als ze iets meer dan enkel de fiets tonen.
-- Voorzitter van het bewerk-politbureau. --

wel mooie site

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Bikes - van koers tot downhill
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Jan 2015 16:15 
 Profiel
Dank je voor de input.

Voor mij is het de combinatie tussen mijn twee voornaamste hobby's. Ik zou ook graag een actiefoto maken van een van de fietsen maar aangezien ik er niemand anders op laat rijden wordt het lastig om vervolgens de foto's te maken. :)

Doel voor mij was om het onderwerp, de fiets in dit geval, zo mooi mogelijk te laten zien.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Jan 2015 18:55 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
De achtergronden van de downhill / crossfietsen vind ik beter dan de keuze voor de rommelige achtergronden van de racefietsen. M.i. zou een lap clean asfalt beter passen.
FX/DX

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Jan 2015 20:06 
 Profiel
In tegenstelling tot Wil1 vind ik bij de racefietsen wel een goede keuze, want hierdoor vind ik de techniek (zeker in combinatie met de close ups) van deze fietsen lekker "afsteken". De laatste ik veruit de minste met een laminaatvloertje en saaie achtergrond. Mijn voorkeur gaat juist uit naar de eerste 5 en nummer 7. Klein afwezig detail is wel de trapper bij nummer 5 ;) .
Sony SLT-A58 | Sony 35mm f/1.8 DT SAM | Sony 50mm f/1.4 | Sony 16-105mm DT f/3.5-5.6 | Minolta - AF 100-300 F4.5-5.6 D APO

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 Jan 2015 20:12 
 Profiel
Thanks!

Bij de close ups is de wazige achtergrond beter gelukt zoals ik gedachten had dan bij de totaalshots. Ik ben nog een beetje zoekende wanneer ik de voorgrond optimaal scherp heb tegen een wazige achtergrond. Ik heb me inmiddels iets beter verdiept in de term scherptediepte en naar mijn mening ook een lens aangeschaft welke hier beter voor geschikt is.

De laatste foto was voor mij voor het eerst met een belichting anders dan mijn externe flitser, vandaar dat deze binnen is genomen. :) Hier moet ik echter nog vele, vele malen mee aan de slag voor ik dit een beetje onder de knie heb.

Het kleine afwezige details is trouwens een pedaal en geen trapper. ;) De trapper zit er op, het pedaal mist. Die zat nog op mijn titanium fiets.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 Jan 2015 10:43 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mooie fiets die eerste! Ik zou het bij die serie laten.
Overzicht + een paar sprekende details.
Mensen die nooit lachen kan ik niet serieus nemen.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 Jan 2015 20:41 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
je moet even zo'n doorzichtig paaltje fixen waar ze op kunnen staan, dan heb je dat lelijke zwarte ding er niet op

edit: je moet natuurlijk helemaal niks maar kan zo'n paaltje fixen O-)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 Jan 2015 21:31 
 Profiel
Ik heb wel iets anders [minder zichtbaar] echter gezien de wind die dagen ging mijn voorkeur uit naar deze stand. Ik zie liever niet omwaaien namelijk. :(

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 Jan 2015 22:46 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
begrijpelijk, tis mooi spul!

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Jan 2015 01:21 
 WWW  Profiel
Memento-mori schreef:

Ik heb wel iets anders [minder zichtbaar] echter gezien de wind die dagen ging mijn voorkeur uit naar deze stand. Ik zie liever niet omwaaien namelijk. :(

Sorry maar op een fotoforum is dat een niet ter zake doend smoesje :-)

Er staat iets lelijks in je beeld. Als het teveel waait om een foto te maken zonder storende elementen in beeld moet je dat beeld maken op een dag dat het wel kan.

"ik zie je model nauwlijks" "ja sorry het was donker 's avonds" is ook geen excuus voor mij.

Dit forum is bedoeld om foto's te beoordelen. Het gaat mij minder om hoe mooi de fietsen zelf zijn. Liever een geweldige foto van een lelijke fiets dan een matige foto van een topfiets zal ik maar zeggen. (in het algemeen gezegd). Op een fietsforum zal de voorkeur wellicht anders liggen.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 26 Mrt 2015 22:29 
Gebruikers-avatar
 Profiel
De schitterende Dedacciai met Campa groep en Shamal Mille heb ik al meerdere malen op het forum van Fiets en op FB mogen bewonderen, zelfs Campagnolo toonde daar de foto's.

Top :applaus:

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Mrt 2015 13:02 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Volgende keer statief mee en een remote. Langsdenderen en dan een foto maken! Of op timelapse (als je camera dat heeft).

Nette beelden, dat wel!

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Reclame & Product
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 13 berichten ] 

Grijswaarden