[ 19 berichten ] 
 Titel: Land Rover G4
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 Mrt 2013 22:43 
 WWW  Profiel
Ook maar weer eens een topic aanmaken

Land Rover G4

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

groet,

Arjan

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Land Rover G4
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2013 09:38 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Afwerking is nogal koel en hard. Jammer dat je geen actiefoto's hebt, die verwachtte ik na het lezen van de titel en daar gaat de G4 ook over. Dit zijn nogal steriele cliché autofoto's. Nr.1 is wel een mooi begin van de reeks, maar de sessie had ik anders ingestoken.

PS. Ik weet hoe de auto eruit ziet, dus ik ben wellicht wat bevooroordeeld :)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2013 10:25 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Ik vind 1 2 en 3 wel aardig, beetje anders dan een LR die door een plas modder rijdt.
Bij 1 stoort het verkeersbord wel behoorlijk, dacht eerst dat de deur openstond.

In denk dat je met de toning ook nog wel wat kunt winnen. Het is nu redelijk naturel, mag best wat meer knallen van mij.

Leuke inleiding, maar nu nog een vervolg!
Traveling don't make me special, no, I am just one more lonely soul, trying hard to try hard to stay kind [Marian Call / Highway Five]

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2013 10:31 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Welke lens heb je op 3 gebruikt? Aparte overgang van onscherp naar scherp, erg hard en gek met een hapje er uit helemaal links ;)
nikon d810, veel glaswerk en profoto flitsers.

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2013 10:42 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
braintag schreef:

../ redelijk naturel /...

Ik weet niet hoe de natuur er bij jou uitziet, maar bij mij niet zoals op deze foto's :)

En de overgang op drie is toch PS, ik ken geen lens die dit doet ..

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2013 12:35 
Gebruikers-avatar
Moderator
 Profiel
Nou ongeveer zo 8-)

Naturel is misschien niet het juiste woord dan... van mij mogen de kleuren wel wat meer knallen in dit geval.
Traveling don't make me special, no, I am just one more lonely soul, trying hard to try hard to stay kind [Marian Call / Highway Five]

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2013 14:24 
Gebruikers-avatar
 Profiel
amouri schreef:

duh

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2013 14:45 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
land rover = gaan waar niemand ooit is gegaan, grootste avonturen, offroad uitdagingen, smerige auto, diepe waterdoorwadingen, hoog opspattende modder... (rij zelf land rover & range rover)

deze weg kan ik met een yaris ook rijden :)

komt voor mij, als land rover rijder, een beetje suf over om een hele stoere serie te maken van een stoere auto met lier op een zandpad waar ik met iedere auto kan komen...

my2cents
Johan van der Wielen ~ schoffie's nature ~ www.schoffie.eu natuurfotografie, cursussen en fotografiereizen

Licht Donker  
.
 Titel: Re: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2013 20:01 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Kissyfur schreef:

amouri schreef:

duh

Jou reacties vind ik soms lastig te duiden, maar goed, zo is het ook weer duidelijk :)

@schoffie wat LR kan snapt iedereen wel, en het hoeven niet de cliché LR beelden te worden wmb; en in het water horen ook LR 's niet thuis, daar hebben we schepen voor. Hoewel de G4 nog wel iets meer in zijn mars heeft dan een standaard Disco.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2013 20:04 
 WWW  Profiel
Thanks! Ik heb deze serie gemaakt tijdens een workshop waar we vooral aandacht hebben besteed aan het uitlichten van auto's. De G4 stond op deze plek en was helaas niet instaat om hem te verplaatsen, de sleutels zaten veilig in de zak bij een van de Land Rover begeleiders.

Idd is op foto 3 een hele rare overgang. toch heeft mijn 24-70 F2.8 iets vreemd gedaan, op het orginele RAW file zit ook dat hoekje.... hmmm even een diepgaand onderzoek dus Thanks Mark

De bewerking is een bewuste keuze, misschien zit ik niet zo meer in mijn schreeuwerige kleuren periode. Op het terrein van Land Rover hebben we inderdaad door diepe waterdoorwadingen gedaan, steile hellingen beklommen e.d. Helaas was het daar niet mogelijk om foto's te maken. We zaten op het fabrieksterrein en men was ook bezig met wat testen enzo.... Dan zijn ze niet happig op camera's. We zijn op een andere locatie bezig geweest met het uit belichten van auto's op locatie. Helaas had ik mijn rig niet bij me, dus dit keer geen actie foto's.

Ze passen niet in de serie maar twee resultaten van de workshop

1
Afbeelding

2
Afbeelding

Thanks!
Arjan

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2013 20:04 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
@amouri: dat is jouw mening... mijn mening is anders, en ik schijn die te mogen geven op een fotografieforum :)
Johan van der Wielen ~ schoffie's nature ~ www.schoffie.eu natuurfotografie, cursussen en fotografiereizen

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2013 20:08 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Dat is het leuke van een forum. Ik kan niks anders dan mijn mening geven, maar waarop doel je precies? De afwerking of de acties?

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2013 20:26 
 WWW  Profiel
Ik waardeer iedereen zijn menig, en dat is ook de kracht van een forum. Alleen maakt iedereen zijn of haar keuzes in het proces, sommige vinden het mooi en andere niet. Ik ben blij dat iedereen zijn mening geeft, maakt mij weer beter in mijn fotografie.

Dus nogmaals dank!

Arjan

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mrt 2013 20:50 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
ik doel niet echt op de bewerking, hoewel ik die erg koel en studio achtig vindt. Maar ik vind de setting erg braaf en niet LR eigen.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Mrt 2013 01:36 
 WWW  Profiel
Update 1 vind ik wat aan de centrale kant weer. Maar qua setting al beter passend in het plaatje dat veel mensen van LR hebben dan je openingsfoto's.
Tweede foto vind ik wel weer leuk. Contrast tussen auto en achtergrond vind ik ruim voldoende, lijnenspel vind ik de aandacht op de wagen leggen, sticker op de zijkant kun je niet veel aan doen.
Enige puntje van aandacht is (ik weet niet of er veel wind stond die dag?) dat ik even gewacht zou hebben tot het water helemaal stil stond. Dat trekt nog wel een beetje de aandacht. Maar voor de rest leuke update.
Wat foto apparatuur, en vooral veel plezier bij het foto's maken.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Mrt 2013 08:02 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Volgens mij is dat 'hoekje' wat jullie bedoelen op nr. 3 alleen te verklaren doordat de foto gemaakt is precies in de bocht van die landweg. Door de twee rijsporen krijg je in 't midden en aan de zijkant ophogingen, en wanneer je daar net langskijkt ligt het volgende zichtbare punt in dit geval precies op je focus en krijg je linksonder ineens een scherp stukje. Ook het harde scherpteverloop komt mijns inziens doordat je over dat hoopje heen fotografeert, daarna een kuil is i.v.m. het rijspoor en het eerstvolgende focuspunt dus ineens weer verder ligt.
Kijk snel op arnohoogwerf.nl

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Mrt 2013 08:12 
Gebruikers-avatar
 Profiel
goed gezien zeg. Zo zie je maar weer dat een kleine DOF iet altijd mooi is.

Verder vind ik t wel mooie beelden trouwens. Leuker dan je vrachtwagenshots, geef mij dit subtiele maar. 1 en 4 vind ik dan t leukst, 2 is wat simpel en is qua uitvoering dus wat minder (zou daar ook meer track willen zien). Overigens vind ik 4 wel te licht, de auto is ook al niet echt rood meer daardoor.

update 1 is nog wel realistisch, hoewel de velgen echt wel een spatje mogen hebben. 2 vind ik te nep, zoveel water en schui n staan en dan een schone auto? :)

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 Mrt 2013 13:30 
 WWW  Profiel
Thanks Arno! Het leuke aan deze shoot was dat hij vanuit een commerciele gedachte is georganiseerd. Net als een echte commerciele autoshoot. Graag hadden we ook wat meer vuil op de auto gehad, maar een marketing medewerkster regiseerde de gehele setting, er is een boekwerk van 67 pagina's hoe de evoque wel en niet mag geworden gefotografeerd. Wist ik ook niet, en de spetters welke er op zaten werden er keurig vanaf gepoetst, een lager standpunt in update foto 2 was ook niet wenselijk... Wel grappig om mee te maken maar de creative vrijheid op dat moment is wel redelijk doodgeslagen.

Veel geleerd die dag -;)

Licht Donker  
.
 Titel: Величайший ценопад в истории Алиэкспресс
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 Dec 2017 20:46 
 WWW  Profiel
Хватай свою скидку на всё: Aliexpress
Afbeelding

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Reclame & Product
Berichten weergeven van de afgelopen: