[ 3471 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 112, 113, 114, 115, 116
 Titel: Re: [verzamel] losse architectuur-foto's
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Jul 2015 20:38 
 WWW  Profiel
Mark Leeman, vind het toch zeer goed gelukt. Door het s 'avonds te fotograferen krijg je meer sfeer in de foto. Nette foto.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 Aug 2015 19:03 
 Profiel
Afbeelding

de Toren, Nieuwland, Amersfoort
canon 450d, efs 60 macro

Licht Donker  
.
 Titel: Re:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Aug 2015 07:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mooi contrast Arjan!

Arjan schreef:

vanaf het strandje bij de stichtse brug werden deze appartementen in Huizen wel erg lekker in het zonnetje gezet.

[ http://img.photobucket.com/albums/v310/ArjanVr/Architectuur/2006-03-07_1b.jpg ]

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Aug 2015 07:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik kan je fotos helaas niet zien

Siemi schreef:

2 foto's van mij. De eerste is de Skyline van Singapore (ik werk in de hoogste, met de 3 witte strepen aan de top). De tweede foto zijn de Petronas Towers in Kuala Lumpur bij avond. Heb plat op mijn buik achter de camera gelegen om nog door de zoeker te kunnen kijken....
1. Singapore skyline
[ http://www.hondaresource.com/sepang/Espl0062.jpg ]
2. Petronas towers
[ http://www.hondaresource.com/sepang/P3185538.jpg ]

De 1e foto is gemaakt met een hele lange sluitertijd om de gloed van het cbd over het water te krijgen. Het was alleen wel jammer dat mijn camera daar niet tegen kan en op groter formaat er heeeeel veel hotpixels in zitten.

Licht Donker  
.
 Titel: [verzamel] losse architectuur-foto's
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Aug 2015 07:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
AfbeeldingHolland / Leeuwarden by JR creative, on Flickr

Laatst gewijzigd door johnny5dmkii op 17 Aug 2015 07:31, in totaal 1 keer gewijzigd.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Aug 2015 07:31 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
AfbeeldingHolland / Leeuwarden by JR creative, on Flickr

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 Aug 2015 07:32 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
AfbeeldingIMG_4512.jpg by JR creative, on Flickr

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 Aug 2015 14:39 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Jaren geleden dat ik hier zat mee te lezen en kijken. Kijken of het überhaupt lukt om een foto te uppen. Kwaliteit is nog steeds hoog hier, hoop dat ik daar aan kan voldoen....

Afbeelding
Canon EOS 350D, canon 18-55, canon 55-200,Canon Powershot A80 en een maccie

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 Okt 2015 17:47 
Gebruikers-avatar
 Profiel
Afbeelding

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 Nov 2015 19:05 
 Profiel
Mijn eerste bijdrage aan dit forum. Ik hoop dat ik niemand teleurstel. Deze heb ik vorige week in de Sint Jan in 's-Hertogenbosch gemaakt. Met een Nikon D7000 vanaf statief.
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Nov 2015 08:22 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Mij stel je niet teleur puttiron. Qua vlakverdeling en vind ik het een erg mooie foto.
De ramen rechts lijken iets overstraald, maar dat is niet echt storend. Minder fraai vind ik de donkere kandelaar rechts. Ook is de linkerbovenhoek wat donker.

Nog wat opmerkingen over de andere foto's hierboven:
De toren van johnny5dmkii doet me niet zoveel. De horizon lijkt scheef te staan (hoewel de verticalen in de huisjes links wel goed zijn) en ook lijkt het perspectief van de toren wat verkeerd. Je andere twee foto's vind ik mooier, vooral de foto waar de flat in de lucht "verdwijnt".

1962guitarman: beproefd concept, maar het blijft fijn om naar te kijken.

wishful_doing: wat krap gekaderd aan de boven- en linkerkant. De lichtere vlek op de voorste silo vind ik storend. Alsof de zon met een spiegel erop wordt geprojecteerd.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Nov 2015 10:43 
 Profiel
Woody schreef:

Minder fraai vind ik de donkere kandelaar rechts. Ook is de linkerbovenhoek wat donker.

Goed punt. Typisch iets waar je snel overheen kijkt.

Ik ben benieuwd wat jullie van deze vinden. Gemaakt in Dordrecht twee weken geleden. Dit is een gevaarlijke want met Lightroom een grunge filter er overheen gezet. Het contrast is fors opgeblazen en aangezet waardoor de foto wat surrealistisch wordt. Persoonlijk vind ik het resultaat catchy en spannend maar ik weet dat dit typisch ook een smaakkwestie is. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Afbeelding

Hieronder het origineel. Ik vind hem te saai. Vandaar dat ik ermee aan de slag ging.

Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Nov 2015 11:57 
 WWW  Profiel
Als je dan toch zo heftig aan het bewerken gaat, waarom heb je hem scheef gelaten?
De foto is vooral saai omdat het een onderwerp mist. Er is niets wat mijn blik trekt. De plek heeft zeker potentie, de benauwdheid van de huisje op elkaar, de intimiteit. De bewerking doet me voorkomen dat je dat aantrok. Dit voel ik echter niet terug in je compositie; standpunt perspectief vlakverdeling lijnenspel.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 Nov 2015 13:11 
 Profiel
Fokke van Saane schreef:

Als je dan toch zo heftig aan het bewerken gaat, waarom heb je hem scheef gelaten?
De foto is vooral saai omdat het een onderwerp mist. Er is niets wat mijn blik trekt. De plek heeft zeker potentie, de benauwdheid van de huisje op elkaar, de intimiteit. De bewerking doet me voorkomen dat je dat aantrok. Dit voel ik echter niet terug in je compositie; standpunt perspectief vlakverdeling lijnenspel.

Heb je een suggestie Fokke? Je schrijft standpunt perspectief, had ik beter meer aan de zijkant kunnen gaan staan? En dan de rechter rij huizen meer centraal zetten? Dat heb ik bij onderstaande foto gedaan (zelfde Lightroom bewerking). Graag je mening.
Afbeelding

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 Nov 2015 19:37 
 WWW  Profiel
Kan ik zo niet gelijk zeggen. Dat is ter plekke zoeken. Ook bij je alternatieve foto vind ik je vlakverdeling niet sterk en mist het 'onderwerp'.

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 Nov 2015 10:54 
 Profiel
Lastig, dit. Want wat te doen als het onderwerp gewoon dat hele rijtje huizen betreft? Wat mij aansprak is juist de diversiteit van al die verschillende huisjes die strak op elkaar staan. Ze zijn allemaal verschillend en architectonisch is het een rommeltje. Allemaal andere ramen, kleuren, structuur. Juist die chaos vind ik interessant. Ik herken zelf vijf vlakken: het hele huizenblok rechts, het smalle blok links met de erker, het bruggetje aan het eind, de lucht daarboven en het watertje onderaan.

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Aug 2016 19:52 
 Profiel
Een oudje van mij gemaakt in een congrescentrum in Montreal:

Afbeelding
Sony SLT-A58 | Sony 35mm f/1.8 DT SAM | Sony 50mm f/1.4 | Sony 16-105mm DT f/3.5-5.6 | Minolta - AF 100-300 F4.5-5.6 D APO

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 21 Mei 2017 11:17 
 WWW  Profiel
Hier een plaatje om mijn nieuwe Pentax KP met 15mm f4 HD ltd lens uit te proberen.

Afbeelding

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 29 Mei 2017 08:36 
 Profiel
de combinatie van ronde en hoekige vormen spreekt me niet zo aan. Verder weinig aan te merken, mooie kleuren en goede spiegeling van het ronde gebouw.
Sony SLT-A58 | Sony 35mm f/1.8 DT SAM | Sony 50mm f/1.4 | Sony 16-105mm DT f/3.5-5.6 | Minolta - AF 100-300 F4.5-5.6 D APO

Licht Donker  
.
 Titel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 Mei 2017 07:09 
Gebruikers-avatar
 WWW  Profiel
Ik vind het inhoudelijk niet zo'n boeiende plaat.
Maar dat vind ik van vele architectuurfoto's.
De kunstvormen architectuur en fotografie zijn geen evidente combinatie, ze zijn elkaars concurrent.
In de meeste gevallen kan je als fotograaf nog weinig toevoegen aan het creatieve werk van de architect, en zeker niet zijn werk overstijgen.
Meestal blijft het dus bij esthetische plaatjes, die geschikt zijn voor de website van de architect.
De esthetiek is hier wel geslaagd.
Je hebt je best gedaan om een goede compositie te vinden.
Daar lenen de gebouwen zich toe.
Maar mijn opmerking blijft, wat is de (inhoudelijke) meerwaarde van de fotografie bij foto's als deze?

Licht Donker  
.
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 Jun 2017 11:33 
 WWW  Profiel
Een foto is een registratie en in architectuurfotografie is het moeilijk om iets toe te voegen aan hetgeen de architect voor ogen had, je fotografeert het gebouw en zie er dan nog maar iets aan toe te voegen. Ik vind het een leuk onderwerp om te fotograferen en niet alle foto's lukken even goed, wil niet zeggen dat ik ze hier niet plaats. Iedereen kan leren van de opmerkingen.

Wat vinden we van deze?

Garage bij de RAI

Afbeelding

Licht Donker  
.
Forumindex » Foto's » Natuur, (Stads)Landschappen en Architectuur
Berichten weergeven van de afgelopen:  
Reageren op dit onderwerp    [ 3471 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 112, 113, 114, 115, 116

Grijswaarden